Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Inkomensconsulent Weener XL
 
Sluitingsdatum
2017-07-18 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving
Van 1-9-2017 t/m 1-12-2017   |   Optie verlenging: 8 x 3 maanden
€0 - €55 per uur   |   Sociale zaken & Werkgelegenheid   |   Uren: 36 per week   |   Aantal FTE: 3 
 
 
Planning
Start publicatie 06-07-2017 17:00 
Vragen stellen tot 10-07-2017 08:00 
Beantwoording vragen 11-07-2017 08:00 
Offerte indienen tot 18-07-2017 08:00 
Start beoordeling 18-07-2017 08:00 
Verwachte gunning 31-08-2017 00:00


 
Opdrachtomschrijving
De afdeling en team
De afdeling Werk en Dienstverlening is een bedrijfs- en beleidsmatige afdeling, opererend op het snijvlak van economische ontwikkelingen, de arbeidsmarkt en sociale infrastructuur.

Kerntaken zijn:
- het toeleiden van werkzoekenden naar werk;
- het verstrekken van een (tijdelijk) inkomen;
- het (financieel) ondersteunen van burgers met een laag inkomen en/of handicap;
De afdeling Werk en Dienstverlening bestaat uit de teams Werk & Poort, Werk & Handhaving, Inkomen (Front-Office) en Inkomen (Back-Office).
Wij zijn op zoek naar twee kandidaten voor de  functie van Inkomensconsulent team Inkomen (front-office en back-office). Verwacht wordt dat de kandidaten alle werkzaamheden binnen de inkomensteams kunnen verrichten. 
 
De functie
Binnen de afdeling Werk en Dienstverlening is ruimte voor de functie van inkomensconsulent met als taken:
Het afhandelen van bijstandsaanvragen (Algemene bijstand, Bijzondere bijstand en IOAW).
 De volgende deeltaken zijn daarbij te onderscheiden:
 * het beoordelen van de aangeleverde administratief compleet zijnde aanvragen op relevante juridische en maatschappelijke aspecten
 * het voeren van gesprekken met cliënten met als doel
 - het verkrijgen van verdere informatie teneinde een gefundeerde mening te kunnen vormen i.v.m. het afhandelen van de aanvraag
 * het weergeven van de bevindingen in een rapportage na eventueel extern ingewonnen advies en het nemen van een besluit
- Het afhandelen van onderzoeken m.b.t. de rechtmatigheid van uitkeringen, omvattende
 * het op juistheid controleren van door cliënten in het kader van heronderzoeken aangeleverde gegevens
 * het vastleggen van de consequenties v.w.b. het recht op c.q. de hoogte van de uitkering in een rapportage en beslissing na eventueel extern ingewonnen advies
 * het opleggen van maatregelen
             *           het uitvoeren van (fraude-)verificatieonderzoeken middels een huisbezoek
- * het stimuleren en motiveren van cliënten richting arbeidsmarkt middels toepassing van het incentive- en maatregelenbeleid
 * het voeren van overleg op cliëntniveau, zowel intern als met externe instanties in relatie tot verstrekking van uitkeringen
- Het terugvorderen van uitkering bij de cliënt en het verhalen van uitkering bij derden, inhoudende
 * het nemen van een herzieningsbesluit, het vaststellen van de vordering en het treffen van een terugbetalingsregeling met cliënt
 * het vaststellen van de wettelijke onderhoudsplicht en het berekenen van de onderhoudsbijdrage
- Overige werkzaamheden, waaronder
 * het doorverwijzen van cliënten bij eventuele materiële en immateriële problemen
 * het uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoek na beëindiging van de uitkering (beëindigingonderzoeken)
 * het uitvoeren van door derden gelegd beslag op een uitkering.
 
Afhankelijk van de plaatsing in front- of backoffice zal het definitieve takenpakket worden vastgesteld .
 

Kandidaatomschrijving
Ervaring met soortgelijke werkzaamheden en een goede kennis van de office pakketten, Civision-Sam(lenlevingszaken), Xential en Verseon vormen een pré evenals goede kennis van de betreffende wet- en regelgeving, alsook de beleidsregels en verordeningen geldend binnen de gemeente.


Gespreksplanning
De gesprekken vinden plaats op vrijdag 21 juli 2017
Toelichting op rooster
In overleg


Minimaal opleidingsniveau
MBO Sociaal Juridische Dienstverlening of een gelijkwaardige opleiding. 
Minimale werkervaring
2 jaar recente werkervaring in de functie van Inkomensconsulent (moet blijken uit de CV) 
 

Minimale competenties
Ervaring met: - Het afhandelen van en besluiten op aanvragen in het kader van de Participatiewet en IOAW. - Het afhandelen en besluiten op mutatieonderzoeken - Het afhandelen en besluiten op beëindigingsonderzoeken - Het voeren van klantgesprekken - Het uitvoeren van huisbezoeken 


Uurtarief 
Het uurtarief is altijd inclusief reiskosten woon-werkverkeer maar exclusief BTW en exclusief kosten dienstreizen. Bij verlenging van de opdracht is GEEN verhoging van het tarief mogelijk met de volgende kanttekeningen: • In het geval u een CAO toepast dan mag verhoging van het tarief plaatsvinden naar aanleiding van een wijziging van de CAO lonen. • Indien geen CAO wordt gevolgd, dan mag jaarlijkse tariefverhoging plaatsvinden op basis van het CBS indexcijfer. 


Gevraagde documenten
aanleveren na gunning 
Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument
VOG


Gunningscriteria
Weging prijsdeel:  10 %
 
 
Gewenst opleidingsniveau
afgeronde HBO opleiding
afgeronde HBO Sociaal Juridische Dienstverlening (15 %)
afgeronde andere HBO opleiding of WO opleiding (10 %)
geen afgeronde HBO opleiding of WO opleiding (1 %)
Weging: 15 %
 
 
Gwenste werkervaring
recente werkervaring als inkomensconsulent (moet blijken uit de CV)
tussen 2 en 4 jaar (10 %)
meer dan 4 jaar (25 %)
Weging: 25 %
 
 
Civision Samenlevingszaken
recente werkervaring (minder dan 6 maanden geleden) met Civision Samenlevingszaken (moet blijken uit CV)
ja (10 %)
nee (1 %)
Weging: 10 %
 
 
Verseon
recente werkervaring (minder dan 6 maanden geleden) met Verseon (moet blijken uit CV)
ja (5 %)
nee (1 %)
Weging: 5 %
 
 
Xential
recente werkervaring (minder dan 6 maanden geleden) met Xential (moet blijken uit CV)
ja (5 %)
nee (1 %)
Weging: 5 %
 
 
Lokaal beleid
Kennis en ervaring met lokaal beleid (moet blijken uit de CV)
ja (10 %)
nee (1 %)
Weging: 10 %
 
 
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
In de gesprekken wordt gelet op de relevante werkervaring en ook of de kandidaat past binnen het team
Weging: 20 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht