Beschrijving
Van 1-8-2017 t/m 31-12-2018 | Optie verlenging: 2 x 3 maanden
maximaal €60 | Personeel & Organisatie | Uren: 24 per week | Aantal FTE:
Planning
Start publicatie 06-07-2017 09:00
Vragen stellen tot 10-07-2017 08:00
Beantwoording vragen 10-07-2017 16:00
Offerte indienen tot 18-07-2017 08:00
Start beoordeling 18-07-2017 08:00
Verwachte gunning 27-07-2017 00:00
Opdrachtomschrijving
Organisatieontwikkeling
Er is besloten om voor de doorontwikkeling van onze organisatie een nieuwe hoofdstructuur vast te stellen. De organisatie is in drie vakgebieden verdeeld:
1. Samenwerking en Ontwikkeling
2. Publieke ruimte en Dienstverlening
3. Bedrijfsvoering
De verdere uitwerking van de hoofdstructuur en de strategische agenda wordt op dit moment verder vormgegeven. Team Personeel, Organisatie en Facilitair maakt deel uit van het vakgebied Bedrijfsvoering.
Vakgebied Bedrijfsvoering
Het vakgebied Bedrijfsvoering staat voor beleidsmatige, adviserende en ondersteunende taken voor de organisatie. In dit vakgebied wordt door ca. 85 mensen, binnen de taakvelden: financiën, communicatie, informatiemanagement, facilitaire zaken, HRM, inkoop, juridische zaken, secretariaten, ambtelijk secretaris OR, gewerkt aan de interne bedrijfsvoering en dienstverlening. Het vakgebied bestaat uit dynamische teams die de organisatie adviseert en ondersteunt in beleid, ontwikkeling en ambities. Hierbij is sprake van een boeiend samenspel tussen kader stellende beleidsafspraken en integrale verantwoordelijkheden van de verschillende teammanagers.
Het vakgebied Bedrijfsvoering wil dienstverlenend en innovatief zijn, waarbij een proactieve grondhouding, collegialiteit, integriteit, professionaliteit in samenwerking en het optimaal benutten van elkaars talenten de ontwikkeling van de afdeling kenmerkt. Vanwege de grote uitdagingen waar de gemeentelijke organisatie voor staat is het van belang dat het beheer op orde is. Het vakgebied is transparant en werkt aan betrouwbaarheid van informatie en duidelijkheid in handelen. De medewerkers binnen het vakgebied zijn aanspreekbaar en spreken elkaar aan op houding en gedrag.
Het team Personeel, Organisatie en Facilitair bestaat – los van de medewerkers facilitair - momenteel uit drie HRM adviseurs en vier collega’s op de Personeels- & Salarisadministratie. Daarnaast hebben we een structurele stageplaats voor een HBO student HRM.
In het kader van de doorontwikkeling van de organisatie zijn wij op zoek naar een tijdelijke collega.
De activiteiten
In eerste instantie ondersteun en ontzorg je de HRM-adviseurs bij de dagelijkse werkzaamheden. Hierbij kan je denken aan beleidsondersteunende taken, juridische ondersteuning (rechtspositioneel), procesmatige/organisatorische ondersteuning bij projecten, (administratieve) ondersteuning bij verzuimdossiers, uitvoering/ondersteuning bij de werving & selectie van nieuwe medewerkers en als algemeen aanspreekpunt voor HRM. Tevens ben je ondersteunend bij het vervullen van de schakelfunctie tussen de HRM adviseurs en de Personeels- en Salarisadministratie (PSA).
Zoals je kunt lezen, is het een dynamisch pakket aan taken. Het is van belang om te weten dat er weinig structuur zit in de (dagelijkse) werkzaamheden. Om deze reden is het van groot belang dat je flexibel inzetbaar bent, goed overzicht houdt (helicopterview) en zelfredzaam bent.
Kandidaatomschrijving
Profiel
Wij zijn op zoek naar een energieke, proactieve, authentieke en klantgerichte collega die analytisch sterk is, nauwgezet, resultaatgericht en gedreven en die beschikt over overtuigingskracht, een hands-on mentaliteit, organisatie-sensitiviteit, emotionele intelligentie en een helder zelfinzicht.
Je bent in staat om, vanuit je HR-expertise, een inspirerende bijdrage te leveren aan lopende en nieuwe projecten binnen de afdeling. Up-to-date kennis van wet- en regelgeving (CAR-UWO) is een vereiste. Je hebt ervaring met het werken met E-HRM systemen. Bij voorkeur met Youforce & Beaufort (RAET). Ervaring binnen een vergelijkbare functie bij een politiek-bestuurlijke omgeving is een grote pré.
Als kernwaarden voor alle medewerkers van de gemeente Dronten zijn geformuleerd: Afspraak = afspraak, Klantgericht, Toekomstgericht, Integer en Veranderingsbereid (AKTIV).
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of zzp
De functie van junior HRM-adviseur wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de junior HRM-adviseur is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zpp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.
Gespreksplanning
De gemeente nodigt 3 kandidaten uit voor de gespreksronde. De gesprekken vinden plaats op donderdag 20 Juli a.s. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.
Wanneer u op woensdag 19 Juli a.s. aan het einde van de dag geen uitnodiging heeft ontvangen via het DAS Talentenregiohuurtin.nl, behoort u niet tot de eerste selectie voor de gespreksronde.
Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via het DAS Talentenregiohuurtin.nl. Wij verzoeken u hierover geen contact met de gemeente op te nemen.
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of zzp
De functie van junior HRM-adviseur wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de junior HRM-adviseur is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zpp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Motivatiebrief, door de kandidaat zelfgeschreven (max 1 A4)
aanleveren na gunning
VOG
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De brief dient door de kandidaat zélf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
Weging: 25 %
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO-opleiding Human Resource Management en/of Personeel & Organisatie en/of Organisatiepsychologie.
Weging: 15 %
Systeemkennis
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 2 jaar met de systemen RAET én Beaufort
Weging: 8 %
Gemeentelijke ervaring
Op CV aantoonbaar 0.5 jaar werkervaring in de afgelopen 2 jaar binnen een gemeente.
Weging: 7 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat en/of opdrachtomschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.
Weging: 25 %
|