Beschrijving
Startdatum: 2-9-2013
Einddatum: 30-11-2013
De afdeling
De nieuwe afdeling Maatschappij richt zich op alle werkzaamheden binnen het maatschappelijk terrein van de gemeente. Taken of processen die logisch bij elkaar horen zijn geclusterd onder de thema’s: Ontplooiing, Ondersteuning, Veiligheid en Werk. Voor het cluster Werk zijn wij op zoek naar een kandidaat voor de functie van
Medewerker Inkomen (met affiniteit met re-integratie cq werktoeleiding) ( 20 uur)
De taken
De nadruk in deze functie ligt op het gebied van Inkomen. Hierbij heb je de volgende kerntaken:
-Behandelen van aanvragen voor uitkeringen en verstrekkingen in het kader van de WWB en andere inkomensregelingen;
-Toezien op de rechtmatigheid van verstrekte uitkeringen;
-Fungeren als accountmanager voor cliënten en het behandelen van aanvragen tot het instellen van verhaal;
-Signaleren van mogelijke knelpunten en aandachtspunten voor beleidsverbetering;
-Afstemmen van dagelijkse werkzaamheden en ontwikkelingen omtrent cliënten met collega’s;
-Registeren van aanvragen, de voortgangsbewaking in het systeem Civision Welzijn;
-Uitvoeren van administratieve taken die voortvloeien uit de dienstverleningsprocessen.
Daarnaast kunnen taken op het gebied van werk voorkomen:
-Het in beweging brengen en houden van cliënten richting de arbeidsmarkt: de cliënt actief aansporen bij het zoeken naar werk;
-Het voeren van een intake- en diagnosegesprek;
-Het matchen van vacatures met cliënten;
-Handhaven van gemaakte afspraken met cliënten;
-Het inventariseren van mogelijke belemmeringen bij cliënten in de toestroom naar de reguliere arbeidsmarkt en waar mogelijk een passend aanbod doen om belemmeringen weg te nemen;
-Het motiveren van cliënten richting arbeidsmarkt.
Wat we vragen
-Een afgeronde MBO/HBO opleiding op het gebied van sociale wetgeving;
-Klantgerichtheid;
-Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
-Een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
-Samenwerkings- en resultaatgerichtheid;
-Accuratesse;
-De-escalerend op kunnen treden.
CV Eisen
-CV in Word of PDF-format, volledig in het Nederlands.
-Minimaal 2 referenties (naam referent, organisatie, telefoonnummer).
-CV (met motivatie en referenties) mag niet langer dan 7 pagina's zijn.
-Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
-Waar in de gunningcriteria kennis en/of ervaring wordt gevraagd, moet dit specifiek uit het CV naar voren komen, zodat beoordeeld kan worden of daadwerkelijk aan de criteria wordt voldaan. Alleen een opsomming in een lijst van bijvoorbeeld systeemkennis volstaat niet. De mate van ervaring moet duidelijk worden toegelicht.
-Bij de werkervaring in het CV dienen de periodes gespecificeerd te worden met maanden en jaartallen. Voorbeeld periode werkervaring augustus 2002 – december 2009.
-Ook genoten opleidingen en cursussen dienen gespecificeerd te worden in jaartallen met de vermelding of de diploma/certificaat wel/niet behaald is.
Indien u niet voldoet aan deze eisen wordt uw aanbieding niet in behandeling genomen.
|
Aanvraag gunningscriteria
Omschrijving
|
Knock-out
|
Belang (1 = minst, 10 = meest)
|
Minimale afgeronde HBO opleiding op het gebied van sociale wetgeving.
|

|
10
|
Minimaal 3 jaar recente (niet ouder dan een jaar) werkervaring in soortgelijke functie bij een gemeente
|

|
10
|
Aantoonbare ervaring in het voeren van klantgesprekken op het gebied van sociale zekerheid. Aantoonbare affiniteit met re-integratie cq werktoeleiding. Ervaring moet duidelijk terugkomen in het aangeboden cv
|

|
|
Aantoonbare ervaring met het systeem Civision Welzijn. Systeem moet vermeld worden in het aangeboden cv.
|

|
10
|
Afgeronde MBO opleiding op het gebied van sociale wetgeving. Met minimaal 5 jaar recente (niet ouder dan een jaar) werkervaring in soortgelijke functie bij een gemeente. Afgeronde HBO opleiding geniet de voorkeur.
|

|
7
|
Het cv dient voorzien te zijn van 2 referenties.
|

|
|
Proces
De deadline voor het stellen van vragen kunt u terugvinden in de planning van de opdracht.
Vragen met betrekking tot deze aanvraag kunt u alleen stellen via de button in deze aanvraag.
U kunt geen vragen stellen aan de opdrachtgever, deze worden niet beantwoord.
De antwoorden op deze vragen worden op dezelfde dag gepubliceerd.
De deadline voor het aanbieden van kandidaten kunt u terugvinden in de planning van de opdracht, na deze termijn is het niet meer mogelijk om een aanbieding op deze aanvraag te doen.
De gunning:
Op basis van de gunningcriteria worden de best passende kandidaten door de inhuurdesk door gezet naar de manager. Indien er meerdere aanbiedingen met gelijke score zijn, wordt het tarief meegenomen in ranking en de beoordeling. De beste aanbiedingen worden door de manager uitgenodigd voor een intake. De kandidaten ontvangen hier uiterlijk de dag voor de geplande intake een uitnodiging voor. Indien u nog geen terugkoppeling op uw aanbieding heeft ontvangen, is uw kandidaat niet uitgenodigd voor de eerste gespreksronde. Mogelijk wordt uw kandidaat in een tweede gespreksronde alsnog uitgenodigd. Op basis van de aanbieding met gunningcriteria, prijs en het intakegesprek selecteert de manager de voor hem/haar best passende kandidaat.
Wij streven er naar u zo snel mogelijk terugkoppeling te geven over de status van uw aanbieding.
De inhuurdesk fee bedraagt € 2,85 per gewerkt uur.
De planning is als volgt:
Vragen kunnen gesteld worden tot en met 20 augustus 2013 18:00
Kandidaten kunnen aangeboden worden tot en met 26 augustus 2013 18:00
De selectiegesprekken vinden plaats op 29 augustus 2013 vanaf 14:00 uur. U wordt verzocht uw kandidaat op deze datum beschikbaar te houden, de gesprekken kunnen niet op een later tijdstip plaatsvinden.
Kandidaten die uitgenodigd worden voor een intakegesprek bij de opdrachtgever, ontvangen hier uiterlijk de dag voor de geplande intake een uitnodiging voor. Indien u nog geen terugkoppeling op uw aanbieding heeft ontvangen is uw kandidaat niet uitgenodigd voor de eerste gespreksronde.
De aanwezigheid van een accountmanager tijdens de intake wordt niet op prijs gesteld.
|