Beschrijving
Startdatum 01-11-2017
Einddatum 31-12-2017
Optie tot verlenging Ja
Uren per week 32
Opdracht omschrijving
Context
De dienst Facilitair Management (FM) van de Nationale Politie (NP) transformeert naar een dienstverlenende organisatie waarin zij door de nieuwe landelijke werkwijze de eindgebruiker zo optimaal mogelijk van zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening voorziet. De dienst FM is onderdeel van het Politie Diensten Centrum (PDC) die de bedrijfsvoering van de Politie centraal organiseert.
De dienst FM heeft recentelijk de transitie afgerond waar eenheid voor eenheid de Politie is over gegaan op een nieuwe landelijke werkwijze van de sector Facilitaire Services en de dienstverlening van de landelijke Servicedesk FM. Al onze eindgebruiker kunnen zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening halen uit het landelijk standaard assortiment. Zij kunnen dan 24/7 zelf hun facilitaire zaken regelen via het landelijk intranet. Dit wordt ondersteund door het systeem Planon NP die landelijk beschikbaar is.
De komende jaren staan in het teken van het verder in werking treden van het en het verder vormgeven van de Dienst FM op diverse gebieden zoals Facilitaire Services, Huisvesting, Inkoop Contractmanagement en Vaar & Voertuigen. Dit betekent onder andere het implementeren van het dienstverleningsmodel, het implementeren van basissystemen en inrichten van basisadministraties. Om dit te realiseren zijn diverse realisatie projecten geformuleerd die tezamen het projectenportfolio van de dienst FM vormen. Binnen de dienst FM is de realisatie organisatie verantwoordelijk voor de aansturing en realisatie van de projecten in het portfolio van de dienst FM. De realisatie faciliteert tevens bij de totstandkoming en bijstelling van het portfolio.
De realisatie organisatie staat onder aansturing van de realisatiemanager en bestaat verder uit diverse portfolio- en projectmanagers die de diverse projecten operationeel aansturen. De realisatiemanager wordt ondersteund door het support office.
Context project
Er zijn diverse grote projecten die binnen de dienst FM in gezamenlijkheid met de dienst IV en andere diensten worden uitgevoerd. Zo worden het facilitaire management systeem en het document management systeem verder doorontwikkeld om diverse processen en werkzaamheden te ondersteunen. Daarnaast vindt ook de transitie van de Politie Academie plaats met als doel om PA / FHM in de bestaande FM structuur van de Nationale Politie te integreren.
Als project management ondersteuner (PMO'er) ondersteun je één of meerdere projecten bij het succesvol implementeren van de project resultaten.
Let op, de einddatum van de opdracht is gezet op 31-12-2017 maar naar alle waarschijnlijkheid wordt deze verlengd in 2018. De verwachte duur van de opdracht is 4 maanden gerekend vanaf de 1e werkdag met een optie op verlenging.
Doelstelling
De PMO'er werkt samen met de projectmanager bij de totstandkoming en aansturing van het project en draagt bij aan de realisatie van de project resultaten en levert hiermee toegevoegde waarde in de verdere doorontwikkeling van de Dienst FM.
Verantwoordelijkheden
Als PMO’er is de kandidaat verantwoordelijk om zorg te dragen voor grip en inzicht in de realisatie van het project. Tevens is de kandidaat verantwoordelijk voor effectieve en efficiënte operationele ondersteuning aan de projectmanager.
Vakmatige taken
Bewaken van de integrale actielijst;
Opstellen en bijhouden van de integrale planning;
Voortgang bewaken van de diverse mijlpalen;
Identificeren en bewaken van (integrale) risico’s;
Monitoren projecten voortgang en advies aangaande knelpunten en risico’s;
Levert kwalitatief hoge voortgangsrapportages;
Faciliteert in het voorbereiden van de stuurgroep rapportages;
Houdt de samenhang, onderlinge relaties en afhankelijkheden tussen de verschillende projecten in de gaten;
Voorbereiden, faciliteren en uitwerken van diverse project overleggen;
Adviseert over de inrichting en verbetering van het project;
Opstellen notities en besluitstukken;
Verzorgen van communicatie naar stakeholders;
Voorbereiden diverse project presentaties;
Houdt de samenhang, onderlinge relaties en afhankelijkheden tussen verschillende projecten in de gaten;
Zorgen voor constructieve relaties met diverse stakeholders.
Leidinggevende taken
Niet van toepassing.
Contacten
Vanuit deze rol rapporteert de kandidaat aan de project manager een heeft de kandidaat nauw contact met de het PMO van de realisatie organisatie van de dienst FM en PMOérs van overige projecten binnen het FM portfolio. Verder heeft de kandidaat intensief contact met de diverse project managers en project medewerkers van de onderliggende project teams
Inzet in de lijn of project
Inzet in het project
Opleiding
Minimaal een afgeronde geaccrediteerde Bachelor opleiding of hoger in Organisatiewetenschappen, Bedrijfskunde, Bestuurskunde, Sociale wetenschappen.
Werkervaring
Heeft aantoonbare kennis van en werkervaring met project, programma of portfoliomatig werken;
Zeer vaardig met Powerpoint, Excel en Word is een wens.
Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 7 pagina's A4.
Sjabloon : CV template Algemeen 1.2.doc
Eis 1: Minimaal een afgeronde geaccrediteerde Bachelor opleiding of hoger in de richting Organisatiewetenschappen, Bedrijfskunde, Bestuurskunde, Sociale wetenschappen.
Deze afgeronde en erkende opleiding moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer diploma is behaald. Bij het niet benoemen of diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
De uitgenodigde kandidaat dient (minimaal een dag) voor het verificatiegesprek bewijsmiddelen zoals kopie diploma(s) te kunnen overleggen aan de inhuurdesk. Bij het niet tijdig indienen zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
Eis 2: De kandidaat dient over de volgende competenties te bezitten:
- Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijke taal mondeling duidelijk.
- Sociale vaardigheid: Beweegt zich tactvol en gemakkelijk in contacten met anderen. Is in staat met zijn optreden emoties en de sociale interactie te beïnvloeden.
- Organisatievermogen: Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij.
- Resultaatgerichtheid: Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.
- Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.
- Leervermogen: Is alert op nieuwe informatie. Maakt zich actief meester van nieuwe kennis en past deze effectief toe voor de eigen functie.
Geef in het CV een duidelijke beschrijving (SMART) waaruit blijkt dat u aan de gevraagde competentie(s) voldoet.
Bovenstaande competenties moeten daarnaast middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens het verificatiegesprek. Geef aan op welke wijze de competenties worden toegepast bij de uitvoering voor het gunnen van opdracht. Bij het niet voldoende aantonen zal aanbieding terzijde worden gelegd.
Gunningscriteria (wensen)
35 %Wens 1: Heeft aantoonbare kennis van en werkervaring met project, programma of portfoliomatig werken.
De werkervaring en kennis zoals gevraagd in de wens moet middels concrete voorbeelden (smart) duidelijk zijn in het CV van de kandidaat.
Noem het nummer van de wens, naam van de opdrachtgever(s), de periode (dd-mm-jjjj), de functie, smart de werkzaamheden en verantwoordelijkheden waaruit blijkt dat je aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot aftrek van punten.
Scoreverdeling:
Kennis van project, programma of portfoliomatig werken: 3/5 punten
Kennis van en werkervaring met project, programma of portfoliomatig werken: 5/5 punten.
35 % Wens 2: Zeer vaardig met Powerpoint, Excel en Word.
De werkervaring en kennis zoals gevraagd in de wens moet middels concrete voorbeelden (smart) duidelijk zijn in het CV van de kandidaat.
Noem het nummer van de wens, smart de werkzaamheden waaruit blijkt dat je aan de wens voldoet, de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot aftrek van punten.
Scoreverdeling:
Basis:1/5 punten
Goed: 3/5 punten
Uitstekend: 5/5 punten
30 % Wens 3: De aangeboden kandidaat is proactief, heeft oog voor detail en kan goed dwarsverbanden benoemen (helicopterview).
Benoem het nummer van deze wens expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef in het CV een duidelijke beschrijving (SMART) waaruit blijkt dat u aan de gevraagde competentie(s) voldoet.
Bovenstaande competenties moet middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens het verificatiegesprek. Geef aan op welke wijze de competenties worden toegepast bij de uitvoering voor het gunnen van opdracht. Bij het niet voldoende aantonen zal aanbieding opnieuw beoordeeld worden.
Planning
Start publicatie 07-08-2017 00:00
Einddatum vragen 08-08-2017 17:00
Beantwoording vragen 09-08-2017 23:59
Sluiting publicatie 16-08-2017 17:00
Beoordeling offertes (vanaf) 17-08-2017 00:00
Verwachte terugkoppeling 23-10-2017 23:59
|