Beschrijving
Aanvraagnummer
|
1407
|
Aanvang
|
Z.s.m.
|
Duur
|
12 maanden
|
Opleidingsniveau
|
HBO
|
Optie tot verlenging
|
Mogelijk maar nog niet bekend.
|
Regio
|
Utrecht
|
Uren per week
|
18 uur
|
Verloopt op
|
27-09-2017 09:00
|
Opdracht
Je houding is onpartijdig en onafhankelijk. Je hebt niet alleen oog voor procedures, maar vooral ook voor proces en interactie. Waar nodig verwijs je door. Je registreert de ontevredenheid en klachten, behandelt deze inhoudelijk en adviseert Sociaal Team en gemeente over verbeteringen in de dienstverlening. Bij de behandeling van klachten probeert je de situatie te verhelderen, partijen tot elkaar te brengen en een oplossing te bereiken.
Deze functie wordt nu voor een jaar ingevuld. Voordat deze periode afloopt evalueren we of deze werkwijze voorziet in de juiste klachtafhandeling. De Sociaal Ombudsfunctionaris is daarom ook bij de evaluatie betrokken. Op basis van de uitkomsten van de evaluatie wordt het vervolg ingericht.
Profiel
Je werkt en denkt minimaal op HBO-niveau. Je hebt werkervaring binnen het sociaal domein (Wmo en/of Jeugdwet). Je kunt omgaan met burgers die kwetsbaar zijn (denk aan mensen met lichte verstandelijke beperking) en ook met burgers die zeer mondig zijn. Je hebt ervaring met het behandelen van ontevredenheid en/of klachten en kunt eventueel terugvallen op mediërende vaardigheden.
Je kunt heel goed luisteren en je verplaatsen in een ander. Mondeling en schriftelijk weet je je prima uit te drukken, Je bent dienstverlenend en oplossingsgericht.
Gunningscriteria
Uurtarief maximaal € 60,-- (20 punten)
Minimaal afgeronde opleiding op HBO-niveau. (20 punten)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein (Wmo en/of Jeugdwet) in de afgelopen 5 jaar. (30 punten)
Aantoonbare werkervaring als ombudsman of in een vergelijkbare functie in de afgelopen 8 jaar. (20 punten)
Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase. (10 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Je kunt goed luisteren
Je kunt je verplaatsen in een ander
Mondeling en schriftelijk weet je je goed uit te drukken
Je bent dienstverlenend
Je bent oplossingsgericht
|