Beschrijving
Van 9-10-2017 t/m 31-12-2017 | Optie verlenging: 4 x 12 maanden
€90 - €125 per uur | Automatisering/ICT | Uren: 16 per week | Aantal FTE:
Planning
Start publicatie 29-09-2017 00:00
Vragen stellen tot 03-10-2017 08:00
Beantwoording vragen 03-10-2017 16:00
Offerte indienen tot 10-10-2017 08:00
Start beoordeling 10-10-2017 08:00
Verwachte gunning 20-10-2017 00:00
Beschrijving huidige situatie
Voor alle drie de gemeenten geldt dat de verschillende applicaties onderdeel uitmaken van een complex landschap waarin veelvuldig (transactie)gegevens[1] tussen applicaties worden uitgewisseld. Tevens worden er extern gegevens uitgewisseld. Denk aan de uitwisseling met diverse landelijke voorzieningen.
[1] Momenteel bestaat een groot deel van de gegevensuitwisseling tussen applicaties uit het uitwisselen van basisgegevens. Denk hierbij aan gegevens uit het stelsel van Basisregistraties, waarbij de gemeenten zo veel mogelijk eenmalige vastlegging en meervoudig gebruik nastreven. Daarnaast worden er transactiegegevens tussen applicaties uitgewisseld. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een aanvraag van een burger. De aanvraag kan binnen komen via een online loket, waarbij de aanvraaggegevens doorgestuurd worden naar een applicatie waarin de afhandeling plaatsvindt.
Functieomschrijving
Binnen de projectgroep M2A werkt u samen in een multidisciplinair team aan marktverkenningen, business cases, aanbestedingen, beoordelingen, gunningen, migratiestrategieën en projectevaluaties en kan er een beroep op uw advies- en analytische kwaliteiten gedaan worden bij de daadwerkelijke implementatie van de aangekochte software-systemen. Indien van toepassing kunt u ook ingezet worden voor andere interne opdrachten zoals bijvoorbeeld het opstellen van business cases.
Kandidaatomschrijving
Persoonlijk profiel
• in bezit van een afgeronde academische bedrijfseconomische opleiding;
• academisch werk- en denkniveau op het gebied van informatiekunde;
• aantoonbare ervaring als adviseur bij complexe en grote ICT projecten bij publieke dienstverleners en gemeenten in het bijzonder;
• minimaal 5 jaar werkervaring gelijkend op onderhavige vacature;
• bezit kennis op het terrein van informatiemanagement bij overheden en specifieke kennis op het samenspel van organisatie, informatietechnologie en processen;
• ruime aantoonbare ervaring met het (inhoudelijk) begeleiden van Europese software aanbestedingen;
• ruime aantoonbare ervaring in het opstellen (en herijken per fase) van business cases;
• ruime aantoonbare ervaring met het begeleiden van de implementatie van nieuwe complexe informatiesystemen;
• uitmuntende kwaliteiten in het opstellen van heldere notities over complexe onderwerpen op het snijvlak van bedrijfseconomie, juridische, organisatie, processen en informatiesystemen;
• ruime (aantoonbare) ervaring met het werken in multidisciplinaire project- en werkgroepen zoals (Europese) inkopers, gemeentelijke inkopers, projectmanagement, informatie-adviseurs, functioneel beheerders, financiële medewerkers en gegevensmanagers;
• ervaring in projectmatig werken conform Prince2;
• in bezit van een enorme overtuigingskracht;
• resultaatgericht;
• communicatief zeer sterk;
De kennis, competenties en gevraagde ervaring zoals verwoord in de opdracht- en kandidaatomschrijving worden in de motivatiebrief en/of tijdens het gesprek getoetst door de gemeente.
Gespreksplanning
De gemeente nodigt 3 kandidaten uit voor de gespreksronde. De gesprekken vinden plaats op maandag 16 of dinsdag 17 oktober 2017.
Eisen
Opleiding
Op cv aantoonbaar in bezit van een afgeronde academische bedrijfseconomische opleiding.
Werkervaring ICT Projecten
Op cv aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar als adviseur bij ICT projecten.
Referentie vereist
Werkervaring business cases
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar met het opstellen en/of herijken van business cases.
Referentie vereist
Werkervaring Europese aanbestedingen van software
Op cv aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar als adviseur bij de voorbereiding en/of selectie van Europese aanbestedingen van software.
Referentie vereist
Werkervaring in multidisciplinaire project- en werkgroepen
Op cv aantoonbaar 4 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar met het werken in multidisciplinaire project- en werkgroepen. (Bijvoorbeeld een groep met (Europese) inkopers, gemeentelijke inkopers, projectmanagement, informatieadviseurs, functioneel beheerders, financiële medewerkers en gegevensmanagers.)
Referentie vereist
Werkervaring Prince2
Op CV aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar met projectmatig werken conform Prince2.
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Door kandidaat zelfgeschreven motivatiebrief (max 1A4)
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 15 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden) en de functie-eisen. De brief dient door de kandidaat zélf geschreven te worden en wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving.
Weging: 25 %
Schriftelijke communicatieve vaardigheden
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar in het opstellen van notities voor het management en bestuur over onderwerpen op het snijvlak van bedrijfseconomie en juridisch en organisatie en processen en informatiesystemen.
Weging: 7 %
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar als adviseur bij ICT projecten bij de overheid
Weging: 7 %
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar als adviseur bij de voorbereiding en selectie van Europese aanbestedingen van software bij de overheid.
Weging: 7 %
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar als adviseur bij de implementatie van nieuwe informatiesystemen bij de overheid
Weging: 7 %
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar met het werken in multidisciplinaire project- en werkgroepen bij de overheid. (Bijvoorbeeld een groep met (Europese) inkopers, gemeentelijke inkopers, projectmanagement, informatieadviseurs, functioneel beheerders, financiële medewerkers en gegevensmanagers.)
Weging: 7 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de opdracht- en kandidaatomschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik met de kandidaat is.
Weging: 25 %
|