Beschrijving
Startdatum 01-01-2018
Einddatum 31-12-2018
Optie tot verlenging 4 x 6 maanden
Uren per week 24 - 36 uur
Opdracht omschrijving
Het team Inkoop valt onder de afdeling Financiën en is een van de ondersteunende afdelingen van de provinciale organisatie.
Team Inkoop ontwikkelt het inkoop- en aanbestedingsbeleid gericht op de inkoop van leveringen, diensten en werken voor de hele organisatie en adviseert en begeleidt de budgethouders ten aanzien van de inkoop van leveringen en diensten (binnen de kaders van de Europese regelgeving). Daarnaast coördineert team Inkoop het contractbeheer, leveranciersmanagement, social return, duurzaam inkopen en het digitale inkoopsysteem.
Negometrix is de e-sourcing applicatie die voor de uitvoering van aanbestedingen wordt gebruikt door de inkoopadviseurs. Alleen voor de inhuur van personeel wordt voor een aantal categorieën ook WerkeninGelderland.nl ingezet. De door Provincie Gelderland meest gebruikte categorieën voor inhuur zijn: ICT/IT, Financieel, Projectmanagement, Interim management en Beleid- en Adviesdiensten.
WerkeninGelderland is opgezet om een breder en krachtiger arbeidsmarktplatform te realiseren voor lokale overheden binnen de provincie Gelderland. Het netwerk beoogt hiermee de realisatie van een sterke gezamenlijke arbeidsmarktpositie en de bevordering van mobiliteit van de medewerkers tussen de aangesloten organisaties. Voor de inhuur van personeel hanteert WerkeninGelderland de procedure van een dynamisch aankoopsysteem (DAS). Hierbij willen de aangesloten opdrachtgevers een diversiteit van aanbieders aanspreken, ongeacht de organisatievorm.
Het team Inkoop bestaat uit 1 teammanager, 1 strategisch inkoopadviseur, 4 (tactisch) inkoopadviseurs, 1 inkoopadviseur DAS, 1 aanbestedingsjurist, 1 procesadviseur Inkoop, 2,5 operationeel inkopers, 1 coördinator Social Return en 1 coördinator/analist duurzaamheid/MVO.
Provincie kent een open en professionele cultuur met een informele, enthousiaste en collegiale werksfeer, waarin het samen werken aan de kwaliteit van de dienstverlening voor onze inwoners centraal staat. Deel je kennis en ervaring met collega’s en werk mee aan de verdere professionalisering van inkoop binnen Provincie Gelderland.
In de afgelopen jaren hebben wij grote stappen in de professionalisering van inkoop gezet en wij willen deze lijn graag vasthouden en verder uitbouwen. Afhankelijk van de gewenste ontwikkeling, beschikbare capaciteit en de benodigde expertise dragen de inkoopmedewerkers hun steentje bij in de vorm van het invullen van de projectleidersrol, deelname in werkgroepen of het aanleveren van expertise.
Verantwoordelijkheden
De inkoopadviseur DAS is verantwoordelijk voor:
Advisering en begeleiding van DAS procedures voor de inhuur van personeel met een grote diversiteit aan functies voor alle afdelingen van de provincie. Deze worden aanbesteed door middel van WerkeninGelderland. Vanaf het peilen en inventariseren van klantbehoeften binnen de afdelingen, begeleiding van de DAS procedure (als procesverantwoordelijke) tot en met de contractuele afwikkeling en de nazorg;
Bijdragen aan de verdere professionalisering van de DAS procedures van de provincie en inkoopprocessen en -procedures (m.n. gerelateerd aan inhuur van personeel);
Uitdragen van onze inkooporganisatie, processen en procedures. Adviseren bij vraagstukken in het kader van een DAS procedure (gevraagd en ongevraagd), delen van kennis en ervaring. De inkoopadviseur DAS heeft een zeer gedegen kennis en ervaring op het gebied van inhuurvraagstukken, aanbesteden inhuur personeel en dynamisch aankoopsysteem (DAS). De inkoopadviseur heeft naast kennis en ervaring over het proces ook de kennis en ervaring om inhoudelijk met de interne klant mee te denken over (‘functie’)profielen en de eisen en wensen van de opdrachten.
Eisen
Beschikbaarheid
Externe is in principe inzetbaar vanaf 1 januari 2018, maar de mogelijkheid bestaat om te starten tussen 1 januari en 8 januari 2018. De einddatum van het contract is in principe 31 december 2018 (echter einddatum is afhankelijk van de startdatum, inhuur voor de periode van één (1) jaar), voor minimaal 24 uur en maximaal 36 uur per week. De Opdracht kan optioneel worden verlengd met 4 maal een periode van 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit ZAL leiden tot uitsluiting.
Externe is de afgelopen twee jaar niet in dienst geweest van provincie Gelderland.
Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding.
Benoem de naam van de opleiding, de plaats, de studierichting en het afstudeerjaar.
Externe beschikt aantoonbaar over minimaal drie (3) jaar ervaring (opgedaan in de periode 2011-2017) met het zelfstandig procedureel en administratief begeleiden van Europese aanbestedingen, meervoudig onderhandse aanbestedingen (MOA’s), Marktplaatsprocedures en/of DAS procedures voor de inhuur van personeel bij een Provincie of grote gemeente (100.000+ inwoners) of vergelijkbare publieke organisatie (1.000+ medewerkers).
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal drie jaar ervaring voldoet.
Gunningscriteria Kwaliteit
40 % Externe beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2015-2017) met het als inkoopadviseur zelfstandig procedureel en administratief begeleiden van aanbestedingen door middel van een Europese aanbesteding, meervoudig onderhandse aanbesteding (MOA) en/of een dynamisch aankoopsysteem (DAS) op het gebied van inhuur van personeel, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Het hier gevraagde kan dus NIET aangetoond worden door middel van Marktplaats aanbestedingen.
Elke aanbesteding in te dienen onder vermelding van naam aanbestedende dienst, afdeling, omschrijving aard van inhuur, jaar van gunning aanbesteding en waar mogelijk onder vermelding van het nummer van het TenderNed-kenmerk.
Note: de aanbestedingen moeten allen gebaseerd zijn op een functieprofiel/-omschrijving, waarbij de werkzaamheden met een inspanningsverplichting door de ingehuurde verrekend zullen worden aan de hand van een uurtarief.
Externe heeft tenminste 6 gegunde Europese aanbesteding, MOA en/of DAS procedures op het gebied van inhuur van personeel als inkoopadviseur zelfstandig procedureel en administratief begeleid (10 punten)
Externe heeft 4 of 5 gegunde Europese aanbesteding, MOA en/of DAS procedures op het gebied van inhuur personeel als inkoopadviseur zelfstandig procedureel en administratief begeleid (6 punten)
Externe heeft 2 of 3 gegunde Europese aanbesteding, MOA en/of DAS procedures op het gebied van inhuur personeel als inkoopadviseur zelfstandig procedureel en administratief begeleid (4 punten)
Externe heeft 1 of minder gegunde Europese aanbesteding, MOA en/of DAS procedures op het gebied van leveringen en diensten als inkoopadviseur zelfstandig procedureel en administratief begeleid (0 punten).
20 %Externe beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2015-2017) met het als inkoopadviseur adviseren bij het opstellen van functieprofielen en het in samenspraak met een afdeling opstellen van eisen en wensen inzake aanbestedingen, Marktplaats en/of DAS procedures op het gebied van de inhuur van personeel, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Het hier gevraagde kan aangetoond worden door welke aanbesteding dan ook. Het is toegestaan om hier praktijkvoorbeelden te noemen die ook bij het vorige gunningscriteria zijn genoemd.
Note: de aanbestedingen moeten allen gebaseerd zijn op een functieprofiel/-omschrijving, waarbij de werkzaamheden met een inspanningsverplichting door de ingehuurde verrekend zullen worden aan de hand van een uurtarief.
Externe heeft voor tenminste 6 gegunde aanbestedingen op het gebied van inhuur van personeel als inkoopadviseur geadviseerd ten aanzien van het functieprofiel en heeft de eisen en wensen opgesteld (10 punten)
Externe heeft 4 of 5 gegunde aanbestedingen op het gebied van inhuur van personeel als inkoopadviseur geadviseerd ten aanzien van het functieprofiel en heeft de eisen en wensen opgesteld (6 punten)
Externe heeft 2 of 3 gegunde aanbestedingen op het gebied van inhuur van personeel als inkoopadviseur geadviseerd ten aanzien van het functieprofiel en heeft de eisen en wensen opgesteld (4 punten)
Externe heeft 1 of minder gegunde aanbestedingen op het gebied van inhuur van personeel als inkoopadviseur geadviseerd ten aanzien van het functieprofiel en heeft de eisen en wensen opgesteld (0 punten).
10 % Externe beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2015-2017) met het als inkoopadviseur zelfstandig procedureel en administratief begeleiden van aanbestedingen op het gebied van inhuur van personeel voor verschillende afdelingen en/of verschillende organisaties, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
U dient in het kader van dit gunningscriterium, aanbestedingen te noemen, die u ook reeds heeft genoemd bij uw antwoord op andere gunningscriteria!
Externe heeft van de reeds bij andere gunningscriteria genoemde aanbestedingen voor tenminste 5 of meer verschillende afdelingen en/of verschillende organisaties aanbestedingen op het gebied van inhuur van personeel als inkoopadviseur zelfstandig begeleid (10 punten)
Externe heeft van de reeds bij andere gunningscriteria genoemde aanbestedingen voor 3 of 4verschillende afdelingen en/of verschillende organisaties aanbestedingen op het gebied van inhuur van personeel als inkoopadviseur zelfstandig begeleid (6 punten)
Externe heeft van de reeds bij andere gunningscriteria genoemde aanbestedingen voor 2 verschillende afdelingen en/of verschillende organisaties aanbestedinen op het gebied van inhuur van personeel als inkoopadviseur zelfstandig begeleid (4 punten)
Externe heeft van de reeds bij andere gunningscriteria genoemde aanbestedingen voor 1 afdeling en/of 1 organisatie aanbestedingen op het gebied van inhuur van personeel als inkoopadviseur zelfstandig begeleid (0 punten).
10 % Externe beschikt over ervaring (opgedaan in de periode 2011-2017) met het voeren van gesprekken om zelf de geschiktheid van kandidaten te toetsen op een functieprofiel (in verband met sollicitaties en/of aanbestedingen), inclusief de terugkoppeling van de bevindingen van de gesprekken aan de kandidaten en/of diens opdracht- werkgevers.
Note: het hier gevraagde kan ook aangetoond worden door middel van andere functies dan die van inkoopadviseur. Het gevraagde kan NIET aangetoond worden door middel van gesprekken waarin de geschiktheid van Externe zelf is getoetst en/of gesprekken waarbij Externe als toehoorder of procesbegeleider aanwezig was.
Externe heeft aantoonbaar (in de periode 2011-2017) ervaring met het voeren van gesprekken om de geschiktheid van een kandidaat te toetsen op een functieprofiel, inclusief de terugkoppeling van de gesprekken aan de kandidaten en/of diens opdracht- werkgevers, 10 punten. Als dit niet aangetoond kan worden, 0 punten.
5 % Externe beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode van 2015-2017) met het zelf (als inkoopadviseur) uitvoeren van aanbestedingen door middel van een e-sourcing applicatie, aan te tonen met één praktijkvoorbeeld van een gegunde Europese, DAS, meervoudig onderhandse en/of marktplaatsaanbesteding.
E-sourcing applicaties zijn bijvoorbeeld Negometrix, CTM, Poolz of gelijkwaardig. Des te meer stappen van deze aanbesteding in de applicatie ingericht en doorlopen zijn, des te meer punten er gescoord kunnen worden op deze en volgende vragen, waarbij een DAS procedure een hogere score oplevert (zie laatste vraag). Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) voor onderstaande vraag en de 3 volgende vragen één (1) gegunde aanbesteding (, inclusief de naam van de e-sourcing applicatie. Het is toegestaan dat u in het kader van dit gunningscriterium, één aanbesteding noemt, die u ook reeds heeft genoemd bij uw antwoord op andere gunningscriteria. Voor de 4 vragen over de e-sourcing applicatie mag maximaal 1 aanbesteding benoemd en beschreven worden.
BETREFT HIERBOVEN BENOEMDE EN BESCHREVEN AANBESTEDING:
Externe heeft aantoonbaar (in de periode 2015-2017) verschillende vragen uitgewerkt én inschrijvers hebben elke vraag in een apart veld in de applicatie moeten beantwoorden, 10 punten.
Als dit niet aangetoond kan worden, 0 punten.
5 % BETREFT HIERBOVEN BENOEMDE EN BESCHREVEN AANBESTEDING:
Externe heeft aantoonbaar (in de periode 2015-2017) het stellen en beantwoorden van alle vragen (proces nota’s van inlichtingen) in de applicatie doorlopen en gepubliceerd, 10 punten. Als dit niet aangetoond kan worden, 0 punten.
Note: met het toevoegen van de Nota van Inlichtingen als bijlage(n) bij de aankondiging in TenderNed of bijlage in de applicatie, wordt gevraagde niet aangetoond.
5 % BETREFT HIERBOVEN BENOEMDE EN BESCHREVEN AANBESTEDING:
Externe heeft aantoonbaar (in de periode 2015-2017) de beoordeling en evaluatie van offertes verwerkt én de gunningscommunicatie met motivatie gedaan in de applicatie, 10 punten.
Als dit niet aangetoond kan worden, 0 punten.
5 % BETREFT HIERBOVEN BENOEMDE EN BESCHREVEN AANBESTEDING:
Externe kan aantonen dat de hierboven benoemde en beschreven aanbesteding een DAS procedure betreft, 10 punten.
Als dit niet aangetoond kan worden, 0 punten.
Gunningscriterium Prijs
Minimaal: € 80,00
Maximaal: € 90,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Competenties te toetsen in interviewfase
Beschrijving (uitleg)
Je bent een makkelijk benaderbare teamspeler met goede contactuele eigenschappen Je kunt goed uit de voeten met verschillende gesprekpartners en bent in staat om de interne klanten mee te nemen in de wereld van het dynamisch aankoop systeem en ze te begeleiden bij de DAS procedures voor het inhuren van personeel. Dit vraagt om het maken van verbinding, inleven in de klantvraag, (organisatie)sensitiviteit, maar je bent ook nieuwsgierig naar wat de klant drijft.
Tegelijkertijd kan het zijn dat wat de klant wil op gespannen voet staat met de aanbestedingsregels. Je bent als een sterke gespreks- en sparringpartner in staat om je omgeving op een prettige manier te overtuigen waarbij je de omgeving meeneemt in je argumentatie en aanpak met een gezonde afweging van risico’s en belangen. Hierbij wordt met creativiteit de grenzen gezocht en durf je buiten de grenzen te denken, zonder dat de aanbestedingsregels in het geding komen.
Je bent proactief en neemt initiatief, zoals deze past bij de rol van inkoopadviseur. Je hebt een goed gevoel voor timing en inbreng en je zoekt hierbij naar een juiste balans met je gesprekspartners. Je signaleert kansen en handelt daarnaar.
Je bent analytisch en in staat om logisch te redeneren, belangrijke informatie te herkennen uit een grote hoeveelheid informatie en verbanden te leggen tussen gegevens. De communicatie is helder, duidelijk en ‘to the point’.
Gebruik makend van jouw goede inhoudelijke en actuele parate kennis en ervaring werk je zelfstandig, snel en toch accuraat en nauwgezet.
Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:
Goede contactuele eigenschappen;
Proactief/initiatief nemend, passend bij rol van adviseur;
Analytisch, waardoor je in staat bent om kort, bondig, snel, accuraat/punctueel te werken;
Overtuigingskracht en aanpak voor het oplossen van problemen;
De Externe wordt per competentie beoordeeld. Indien de Externe aan de competentie voldoet, krijgt de Externe de daarvoor genoemde punten. Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 10 punten
Voldoet voldoende aan competentie - 5 punten
Voldoet onvoldoende aan competentie - 0 punten
In totaal zijn er vier (4) competenties. De Externe kan op deze vraag daardoor maximaal 40 punten scoren.
Planning
Start publicatie 16-11-2017 00:00
Einddatum vragen 24-11-2017 23:59
Beantwoording vragen 24-11-2017 23:59
Sluiting publicatie 30-11-2017 23:59
Beoordeling offertes (vanaf) 01-12-2017 00:00
Verwachte terugkoppeling 19-12-2017 23:59
|