Beschrijving
Startdatum 01-12-2017
Einddatum 31-12-2018
Optie tot verlenging ja
Uren per week 36
Opdracht omschrijving
Algemene context:
De dienst Facilitair Management (FM) van de Nationale Politie (NP) transformeert naar een dienstverlenende organisatie waarin zij door de nieuwe landelijke werkwijze de eindgebruiker zo optimaal mogelijk van zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening voorziet. De dienst FM is onderdeel van het Politie Diensten Centrum (PDC) die de bedrijfsvoering van de Politie centraal organiseert. De dienst FM heeft recentelijk de transitie afgerond waar eenheid voor eenheid de Politie is over gegaan op een nieuwe landelijke werkwijze van de sector Facilitaire Services en de dienstverlening van de landelijke Servicedesk FM. Al onze eindgebruikers kunnen zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening halen uit het landelijk standaard assortiment. Zij kunnen dan 24/7 zelf hun facilitaire zaken regelen via het landelijk intranet. Dit wordt ondersteund door het systeem Planon NP die landelijk beschikbaar is.
Specifieke context:
Sinds 1 januari 2016 is het voorheen zelfstandige opleidingscentrum van de politie (de Politieacademie) onderdeel geworden van de Nationale Politie. De bedrijfsvoering onderdelen van de Politieacademie zullen daarbij, conform de inrichting van de overige eenheden van de nationale politie, deel gaan uitmaken van het landelijke Politie Diensten centrum. De Facilitaire Dienst van de Politieacademie zal daarbij onderdeel gaan worden van de Dienst FM welke op zijn beurt onderdeel is van het Politie Dienstencentrum.
De afgelopen maanden is invulling gegeven aan de voorbereidende werkzaamheden die moeten leiden tot een succesvolle transitie eind Q2 2018. Door vertrek van de huidige transitiemanager is de Nationale Politie met spoed op zoek naar een transitiemanager FM/PA.
Doelstelling
Succesvolle transitie van de Politieacademie naar de dienst FM, geplande datum eind Q2 2018.
Verantwoordelijkheden
De transitie manager is verantwoordelijk voor:
- Realisatie van de inbedding van de FM functie van de PA in de Dienst FM bij de Nationale Politie
- Het geven van leiding aan de transitieorganisatie FM PA en het deelnemen aan alle overleggen
- Het afstemmen tussen FM PDC en FM Politieacademie
- Coördinatie van de uitvoering van de activiteiten zoals beschreven in de implementatieplannen per sector
- Afstemming van communicatie en opleidingsactiviteiten
- Bewaking van de planning en prioritering van de op te leveren producten
- Legt verantwoording af aan stuurgroep inbedding Bedrijfsvoering PA
- Stuurt de verschillende deelprojectleiders aan
- Voert verantwoord risicomanagement
Vakmatige taken
- Voortgangsbewaking
- Rapporteren
- Portfoliomanagement
- Programmaplanning
- Prioritering projecten en op te leveren producten
- Risico- en issuemanagement
Leidinggevende taken
- Regie verantwoordelijkheid voor de uitvoering van interne activiteiten bij de Politie Academie
- Aansturen van teams op afstand
- Aansturing vanuit een niet-lijnfunctie maar vanuit een projectorganisatiestructuur
Contacten
Intern:
- Binnen de dienst FM, going concern en transitieorganisatie
- Tussen FM en de andere diensten van het PDC
Extern:
- Afstemming met stakeholders binnen de Politieacademie
- Afstemming met de vertegenwoordigers van de gebruikers
- Afstemming met overige operationele diensten
Inzet in de lijn of project
Inzet in de projectorganisatie
Opleiding
Afgeronde WO opleiding met bedrijfskundige achtergrond
Aantoonbare kennis van project- en programmamanagement
Werkervaring
- Aantoonbare ervaring met bedrijfsvoeringsprocessen binnen het FM domein.
- Aantoonbare werkervaring met implementaties en complexe veranderprocessen.
- Aantoonbare en recente ervaring binnen de politieorganisatie
- Aantoonbare ervaring met dominante FM applicaties zoals Planon
- Inzet per direct
- Ervaring binnen de Nationale Politie en Politieacademie (bij voorkeur in het bezit van een geldige screening)
Competenties
Overtuigingskracht
Mondeling uitdrukkingsvaardigheid
Organisatie sensitief
Resultaatgericht
Netwerkvaardigheid
Politiek bestuurlijke sensitiviteit
Analytisch
Prijs (eisen)
Minimaal: € 100,00
Maximaal: € 120,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
Eis 1:
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 7 pagina's A4.
U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Sjabloon : CV template Algemeen 1.2.doc
Eis 2:
Aantoonbare recente (= in de afgelopen 3 jaar) ervaring als projectmanager in FM domein.
Geef middels een aparte toelichting hier tenminste 1 voorbeeld van.
Geef een beschrijving van de opdracht en de rol van de kandidaat waaruit de werkervaring
met het implementeren van de verandering blijkt. Beschrijf tevens de complexiteit
van de opdracht.
Er zal een inhoudelijke en vaktechnische toets van dit criterium in de verificatie-fase
plaatsvinden.
Eis 3:
Aantoonbare recente (= in de afgelopen 3 jaar) ervaring als consultant met grootschalige implementaties in complexe veranderprocessen.
Geef middels een aparte toelichting hier tenminste 1 voorbeeld van.
Geef een beschrijving van de opdracht en de rol van de kandidaat waaruit de werkervaring
met het implementeren van de verandering blijkt. Beschrijf tevens de complexiteit
van de opdracht.
Er zal een inhoudelijke en vaktechnische toets van dit criterium in de verificatie-fase
plaatsvinden.
Eis 4:
Aantoonbare en recente (= in de afgelopen 3 jaar) ervaring met dominante FM applicaties zoals Planon.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze eis, hoe je aan deze eis voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Er zal een inhoudelijke en vaktechnische toets van dit criterium in de verificatie-fase
plaatsvinden.
Eis 5:
Aantoonbare en recente (= in de afgelopen 3 jaar) ervaring binnen de politieorganisatie.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze eis, hoe je aan deze eis voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Eis 6:
Een afgeronde en geaccrediteerde WO-opleiding richting bedrijfskunde.
Deze afgeronde en geaccrediteerde opleiding moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de
kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
De uitgenodigde kandidaat dient (minimaal een dag) voor het verificatiegesprek bewijsmiddelen zoals kopie diploma(s)/certificaten te kunnen overleggen aan de inhuurdesk. Bij het niet tijdig indienen zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
Eis 7:
De kandidaat beschikt over de volgende competenties:
Overtuigingskracht
Mondeling uitdrukkingsvaardigheid
Organisatie sensitief
Resultaatgericht
Netwerkvaardigheid
Politiek bestuurlijke sensitiviteit
Analytisch
Bovenstaande competenties moeten middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond
worden tijdens het verificatiegesprek. Bij het niet voldoende aantonen zal aanbieding terzijde worden gelegd.
Gunningscriteria (wensen)
50 %
Wens 0.1:
In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring met het bewaken van en bijsturen op de richtlijnen ten aanzien van kwaliteits- en risicomanagement voor projecten/programma's.
Geef een duidelijke beschrijving en situatieschets waaruit deze ervaring blijkt in max 200
woorden. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs.
Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een
rapportcijfer (0 = slecht 2 = matig, 4 = matig/voldoende 6 = voldoende, 8 = goed en 10 =
uitstekend).
Puntenverdeling:
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
Verwijzingen alleen naar het CV leidt tot puntenaftrek.
Er zal een inhoudelijke en vaktechnische toets van dit criterium in de verificatie-fase plaatsvinden.
40 %
Wens 0.2:
In de afgelopen 3 jaar aantoonbare ervaring met portfoliomanagement in een complexe bestuurlijke projectomgeving.
Geef een duidelijke beschrijving en situatieschets waaruit deze ervaring blijkt in max 200
woorden. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs.
Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een
rapportcijfer (0 = slecht 2 = matig, 4 = matig/voldoende 6 = voldoende, 8 = goed en 10 =
uitstekend).
Puntenverdeling:
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
Verwijzingen alleen naar het CV leidt tot puntenaftrek.
Er zal een inhoudelijke en vaktechnische toets van dit criterium in de verificatie-fase plaatsvinden.
10 %
Planning
Start publicatie 20-11-2017 00:00
Einddatum vragen 24-11-2017 12:00
Beantwoording vragen 24-11-2017 23:59
Sluiting publicatie 30-11-2017 18:00
Beoordeling offertes (vanaf)01-12-2017 00:00
Verwachte terugkoppeling 04-12-2017 23:59
|