Beschrijving
Van 2-1-2018 t/m 31-8-2018 | Optie verlenging: 6 x 1 maanden
€0 - €60 per uur | Burger- & Publiekszaken | Uren: 32 per week | Aantal FTE:
Planning
Start publicatie 05-12-2017 00:00
Vragen stellen tot 07-12-2017 09:00
Beantwoording vragen 08-12-2017 12:00
Offerte indienen tot 15-12-2017 08:00
Start beoordeling 15-12-2017 08:00
Verwachte gunning 25-12-2017 00:00
Opdrachtomschrijving
Dit is het cluster
Het cluster KCC is het fysieke, telefonische, schriftelijke en digitale portaal van de gemeente Noordoostpolder waar burgers, bedrijven en instellingen terecht kunnen voor alle gemeentelijke producten en diensten. Uiterlijk in 2020 is op basis van de behoefte en de logica van de klant, sprake van een sterk gedigitaliseerde, kwalitatief hoogwaardige en klantgerichte publieke dienstverlening waarbij 80% van de eerste contacten direct en doelmatig worden afgehandeld.
Het cluster KCC bestaat uit vier teams: Eerste lijn (receptie, telefonie, snelbalie), team Burgerzaken, team Woonloket en het team Via Sociaal (WMO/WWB).
Het team Burgerzaken bestaat uit 3 frontoffice medewerkers en 3 klantmanagers burgerzaken. De frontoffice medewerkers voeren alle diensten burgerzaken uit waar het Nederlands recht op van toepassing is. De klantmanagers burgerzaken houden zich bezig met alle vraagstukken gericht op het internationele privaatrecht.
Dit ga je doen
Burgerzaken voert de volgende wetten uit: de wet op de gemeentelijke basisadministratie, de burgerlijke stand en de nieuwe generatie reisdocumenten. Wetgeving die veel procedures en reglementen kent om onze inwoners tegen misbruik en fraude te beschermen. Een niet correcte adreswijziging kan immers leiden tot niet of onterecht ontvangen van belastingaanslagen. Aan de klantmanager burgerzaken de taak om te zorgen dat de wetten nauwgezet worden uitgevoerd en we burgers vriendelijk, snel en klantgericht kunnen helpen. Hiervoor is de basisopleiding Burgerzaken op MBO niveau een vereiste.
Alle medewerkers van het KCC kennen vaste werktijden en werken conform rooster.
Kandidaatomschrijving
Als klantmanager burgerzaken ben je belast met alle dienstverleningsvragen van burgers die de nodige complexiteit kennen. De gemeente Noordoostpolder kent veel verschillende nationaliteiten en kent veel eerste inschrijvingen door de aanwezigheid van arbeidsmigranten en een AZC.
Je hebt rechtstreekse contact met onze inwoners. Je fungeert als vraagbaak voor de medewerkers burgerzaken, draait mee in de roosters van de klantmanagers burgerzaken en rond van kop tot staart de dossiers af.
Voor deze specialistische functie zijn wij op zoek naar een ervaren vakspecialist die alle werkzaamheden van de burgelijke stand kan uitvoeren, brondocumenten kan beoordelen, verklaringen onder ede kan afnemen, complexe mutaties kan doorvoeren en vooral internationaal privaatrecht kan toepassen.
De competenties flexibiliteit, klantgericht, verantwoordelijkheid en lef staan hoog in het vaandel binnen het KCC.
Je hebt een afgeronde opleiding in het taakveld burgerzaken, minimaal 2 jaar ervaring op een afdeling burgerzaken als klantmanager burgerzaken. Je hebt kennis van internationaal privaatrecht.
Je bent bekend met en je hebt ervaring in het werken met de applicatie Key2burgerzaken.
Je bent communicatief vaardig en van nature nauwkeurig en gestructureerd.
Je bent stressbestendig, accuraat, streven naar kwaliteitsverbetering, klantvirendelijk, probleem oplossend, realistisch.
Genoemde eisen en competenties in de opdracht- en /of kandidaatomschrijving zullen door de opdrachtgever worden beoordeeld in de motivatiebrief en/of tijdens de gespreksronde.
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Klantmanager burgerzaken wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Klantmanager burgerzaken is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat de offerte indient.
Gespreksplanning
De gemeente nodigt 3 kandidaten uit voor een kennismakingsgesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 19 december 2017. Wij verzoeken de kandidaten hier rekening mee te houden.
Wanneer u op maandag 18 december 2017 nog geen uitnodiging heeft ontvangen via de Inhuurdesk, behoort u niet tot de eerste selectie voor de gespreksronde.
Contact over de opdracht en/of de procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Flevoland. Wij verzoeken u dan ook hierover geen contact met de gemeente op te nemen.
Eisen
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als klantmanager burgerzaken.
Referentie vereist
Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding niveau 4.
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Klantmanager burgerzaken wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Klantmanager burgerzaken is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat de offerte indient.
Systeemkennis
Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met Key2burgerzaken.
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Een door de kandidaat zelfgeschreven motivatiebrief (max. 1 A-4)
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht. De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving. Tevens moet de kandidaat in de motivatiebrief het kennisniveau van internationaal privaatrecht aangeven.
Weging: 25 %
Kennis internationaal privaatrecht
Op cv aantoonbaar kennis van internationaal privaatrecht, aantoonbaar te maken door minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 4 jaar met internationaal privaatrecht in de rol van klantmanager burgerzaken. Let op! Dit dient in het cv terug te komen in de taken/werkzaamheden.
Weging: 13 %
Meerjarige werkervaring
Op cv aantoonbaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als klantmanager burgerzaken.
3-4 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 6 jaar (6 %)
4 jaar of meer werkervaring, opgedaan in de afgelopen 7 jaar (11 %)
Weging: 11 %
Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde opleiding BOBZ.
Weging: 6 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat omschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik met de kandidaat is.
Weging: 25 %
|