Beschrijving
Van 27-12-2017 t/m 30-6-2018 | Optie verlenging: 9 x 1 maanden
maximaal €55 | Sociale zaken & Werkgelegenheid | Uren: 36 per week | Aantal FTE:
Planning
Start publicatie 05-12-2017 00:00
Vragen stellen tot 07-12-2017 08:00
Beantwoording vragen 07-12-2017 16:00
Offerte indienen tot 15-12-2017 08:00
Start beoordeling 15-12-2017 08:00
Verwachte gunning 29-12-2017 00:00
Opdrachtomschrijving
Over de opdrachtgever
De gemeente is jong èn energiek. Dat blijkt wel uit de talrijke activiteiten die er in de diverse kernen plaatsvinden, het actieve en omvangrijke verenigingsleven, het ruime winkelaanbod in de grootste dorpen en de gevarieerde ondernemingen op de bedrijfsterreinen. Het gemeentebestuur zet zich ervoor in om de dynamiek op peil te houden en te stimuleren. Daarom werken bij de gemeente Dalfsen ongeveer 220 enthousiaste medewerkers die op professionele wijze een bijdrage leveren aan de doelstellingen van de gemeentelijke organisatie. Samen geven zij vorm en inhoud aan een sociale, klantgerichte en ondernemende gemeente, waarin kwaliteit voorop staat. De gemeente Dalfsen telt in 2015 meer dan 27.000 inwoners.
Maatschappelijke Ondersteuning
Als eenheid Maatschappelijke Ondersteuning zijn we volop in ontwikkeling! Door de decentralisaties heeft de gemeente meer taken gekregen in het sociaal domein. De gemeente maakt werk van de verantwoordelijkheid voor zorg en welzijn, koerst op maatwerkafspraken en werkt aan een toekomstbestendige structuur met als doel: prettig wonen, werken en leven in de gemeente Dalfsen. Daarnaast kennen we ons collectieve doel, waarbij centraal staat dat we voor ieder vraagstuk streven naar een passende oplossing. Wij zijn als afdeling volop in ontwikkeling. Enerzijds werken we aan de vorming van nieuwe gebiedsteams, bestaande uit casusregisseurs met ieder een eigen specialiteit. Anderzijds willen we de uitgangspunten van de transformatie in de praktijk brengen, door verandering in onze werkwijze.
Functieomschrijving
Binnen de eenheid Maatschappelijke Ondersteuning zijn wij per direct op zoek naar een senior casusregisseur met ruime ervaring op het gebied van Wmo (voorzieningen), voor een periode van 6 maanden.
De werkzaamheden bestaan uit:
• Consulenten ondersteunen bij het werk als sparringpartner, zowel inhoudelijk als op het proces.
• Het zelfstandig afleggen van huisbezoeken.
• Het voeren van “keukentafelgesprekken” tijdens deze huisbezoeken (brede intake).
• Het afhandelen van (complexe) aanvragen Wmo (met alle voorkomende problematiek).
• Het geven van opdrachten aan leveranciers van WMO-diensten en voorzieningen.
Kandidaatomschrijving
Welke kwaliteiten vinden wij belangrijk?
Als casusregisseur werk je zelfstandig en in teamverband. Je bent communicatief vaardig en zorgt zowel mondeling als schriftelijk voor de juiste afstemming met jouw collega’s en betrokken partijen. Met je ruime ervaring ben je een belangrijke sparringpartner voor de andere consulenten, zowel op inhoud bij complexe ervaring, als op het proces gelet op de transformatiegedachte.
Je beschikt over:
• ervaring met de “kanteling” en het zogenaamde keukentafelgesprek,
• Kennis over de transformatie binnen het sociaal domein,
• een gerichte HBO opleiding,
• een paramedische achtergrond (fysiotherapie, ergonomie of verpleegkunde, SPW),
• kennis van de wetgeving WMO 2015,
• minimaal vier jaar ervaring met vergelijkbare functies bij een gemeente,
• een rijbewijs en eigen vervoer (auto),
• kennis en ervaring in het werken met GWS4all,
• zowel ervaring met de indicatiestelling van de ‘doelgroep begeleiding’ als ervaring met het indiceren van (complexe) hulpmiddelen en woningaanpassingen.
De competenties zoals verwoord in de opdracht- en kandidaatomschrijving worden in de motivatiebrief en/of tijdens het gesprek getoetst door de gemeente.
Eisen
Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als consulent WMO met de 'kanteling' én het keukentafelgesprek bij een gemeente.
Referentie vereist
Rijbewijs
Op cv aantoonbaar in het bezit van een rijbewijs B. Let op! : Dit dient letterlijk in het cv beschreven te worden.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar met indicatiestelling(en) van (complexe) hulpmiddelen.
Referentie vereist
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van consulent Wmo wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de consulent Wmo is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP-er/DGA. Zzp-ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen dienen zich te laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, die dan de offerte indient.
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Een door de kandidaat zelfgeschreven motivatiebrief (Max 1 A-4)
aanleveren na gunning
VOG
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te worden en wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving.
Weging: 25 %
Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding Fysiotherapie en/of Ergonomie en/of Verpleegkunde en/of SPH/MWD en/of Pedagogiek en/of Psychologie.
Weging: 5 %
Kennis wetgeving WMO 2015
Op cv aantoonbaar werkervaring met de implementatie en transformatie van de wet WMO 2015 bij een gemeente.
Weging: 12 %
Systeemkennis
Op cv aantoonbaar minimaal 0,5 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met GWS4all.
Weging: 4 %
Indicatiestelling
Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar met indicatiestelling(en) van 'doelgroep begeleiding' én indiceren van woningaanpassingen bij een gemeente.
Weging: 9 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de opdracht- en kandidaatomschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik met de kandidaat is.De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek.
Weging: 25 %
|