Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
019971
 
Opdracht
Projectopdracht inrichting AO/IC
 
Sluitingsdatum
2017-12-18 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Friesland
 
Beschrijving
 
Startdatum 08-01-2018
Einddatum 01-07-2017
Optie tot verlenging ja
Uren per week 36
 
 
Opdracht omschrijving
Onderwerp
Het Sociaal Domein van de gemeente wil zijn Verbijzonderde Interne Controle (VIC) verstevigen en doorontwikkelen. Dit betekent het beleggen van kaders , instrumenten, richtlijnen en soft controls die noodzakelijk zijn voor het kunnen afgeven van een in-control statement door College van B&W.  Daarnaast gaan we de VIC-functie de komende twee jaar vooral benutten als zelfstandig diagnose-instrument en ontwikkelinstrument om de beheersing in de eerste lijn te versterken. De werkzaamheden die daarmee samenhangen gaan we meer toespitsen op managementadvisering en operationele auditing en minder intensief cq. exclusief  op toetsing van de  werking van de beheersmaatregelen vanuit het perspectief van financiële verantwoording.
 
De medewerkers interne controle zijn binnen het Domein gepositioneerd maar tussen de Domeinen bestaat een sterke functionele relatie. De interne tweedelijnscontrole wordt voor het Sociaal Domein uitgevoerd door 4 medewerkers. Eén van de vacatures is vacant. Deze vacature wordt tot 1 juli 2018 niet ingevuld. Voor de duur van een half jaar wordt vanuit een projectmatige aanpak de doorontwikkeling opgepakt om een fundament te leggen voor de toekomst.
 
Doel/Resultaat
De doorontwikkeling van de VIC functie betekent dat op 1 juli 2018 er een organisatie interne controle Sociaal Domein  staat die als team de randvoorwaarden, faciliteiten en kwaliteiten heeft om over 2018 een goedkeurende accountantsverklaring te realiseren en toewerkt naar een in control statement over 2019.
Algemene informatie van de sector
“Samen doen wat nodig is voor een krachtige samenleving”. Binnen het Sociaal Domein is het onze opgave om ervoor te zorgen dat mensen zelfredzaam kunnen zijn en zo lang mogelijk blijven. De veranderingen in de samenleving vragen om een overheid die in netwerken kan samenwerken. Dus niet meer voor iemand regelen, maar samen zaken inregelen. Naast inhoudelijke opgaven ligt er een grote opgave op het terrein van Strategie en Bedrijfsvoering. Om grip te houden moeten we de volle breedte van het Sociaal Domein ontwikkelen en innoveren. De dienst Sociaal Domein omvat de sectoren Zelf & Netwerk, Toegang, Ondersteuning, Sociale Zaken en Strategie en Bedrijfsvoering
 
De sector Strategie en Bedrijfsvoering heeft een adviserende en ondersteunende rol en is gesprekspartner voor de andere sectoren van de dienst Sociaal Domein, het management team en de directie. De sector levert flexibele advisering en ondersteuning op strategisch, financieel, juridisch, inhoudelijk en organisatorisch niveau.
Verantwoordelijkheden
 
 
 
Opdracht
Inrichten van de interne controle functie voor:
de controle werkzaamheden voor de verantwoording 2017 van het Sociaal Domein. Speciale aandacht gaat uit naar de verantwoording van de Jeugdzorg en WMO met als uitdaging een goedkeurende accountantsverklaring.
de controlewerkzaamheden 2017 in SDF-verband.
De controle werkzaamheden 2018 lokaal en in SDF verband
Ondersteunen bij de uitvoering van de controlewerkzaamheden 2017.
In samenwerking met de gemeentelijke coördinator VIC de VIC-functie optimaliseren op basis van de notitie Evaluatie en Doorontwikkeling VIC-functie.
In samenwerking met de strategisch adviseur Sociaal Domein de pilot Horizontaal Toezicht uitbouwen en doorontwikkelen.
 
Nadere duiding van de controle werkzaamheden 
Systematisch, onafhankelijk en zelfstandig uitvoeren van interne controles, kwaliteitsonderzoeken en audits op het terrein van procesbeheersing, rechtmatigheid, doelmatigheid en doeltreffendheid;
Rapporteren over de resultaten van de onderzoeken en de follow-up hierop bewaken;
Inzichtelijk maken van de kwaliteit van de beheerskaders van de onderzochte processen en het doen van aanbevelingen ter verbetering;
In kaart brengen van eventuele risico’s en advisering aan het management hieromtrent;
Bijdrage aan de doorontwikkeling en implementatie van visie, werkwijzen, instrumenten en procedures ten behoeve van succesvolle borging van interne auditing;
Advisering (gevraagd en ongevraagd) aan het management over de kwaliteitsborging;
Zelfstandig voeren van overleggen met diverse betrokkenen binnen het Sociaal Domein;
Beoordelen van financiële stukken van derden;
Deelname in project- en/of werkgroepen.
III. Eisen en gunningscriteria
Beschikbaarheid
 
De kandidaat is inzetbaar vanaf januari 2018 tot en met juni 2018 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Kwaliteit (eisen)
 
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
 
Je beschikt over een afgeronde bacheloropleiding op Hbo-niveau,
 
Je hebt minimaal 4 jaar relevante werkervaring
Gunningscriteria
Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 50 %
Gewicht van kwaliteit : 50 %
Uitleg gunningscriteria
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria (wensen)
30 %
bacheloropleiding op Hbo-niveau, bij voorkeur bedrijfskunde of accountancy;
20 %
Je hebt minimaal 4 jaar relevante werkervaring  binnen het Sociaal Domein en specialisatie in de wet- en regelgeving van de PW/IOAW en Bbz/IOAZ;
20 %
Het is een pré als je ervaring hebt met procesmanagement;
20 %
Gemeentelijke ervaring en kennis van BBV, gemeentefinanciën en de gemeentelijke systemen (o.a. Coda, Corsa en Stratech) zijn een pré;
10 %
Je bent bereid om op vrijdagen te werken.
Prijs (eisen)
 
Maximaal: € 80,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Competenties te toetsen in interviewfase
Beschrijving (uitleg)
 
Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
Je hebt een helicopterview, goed ontwikkelde analytische vaardigheden en beschikt over het vermogen om naar details te kijken;
Daadkracht, initiatiefrijk, onderzoekend, probleemoplossend vermogen, resultaatgericht en kwaliteitsbewust zijn competenties die bij jou passen;
Je hebt een sterke persoonlijkheid en kan snel zelfstandig aan de slag binnen deze functie.
 
 
 
Planning
Start publicatie  06-12-2017 00:00 
Einddatum vragen 07-12-2017 23:59 
Beantwoording vragen 08-12-2017 23:59 
Sluiting publicatie 18-12-2017 23:59 
Beoordeling offertes (vanaf) 19-12-2017 00:00 
Verwachte terugkoppeling 29-12-2017 23:59 
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht