Beschrijving
Van 1-2-2018 t/m 30-4-2018 | Optie verlenging: 2 x 3 maanden
€0 - €75 per uur | Juridisch | Uren: 32 per week | Aantal FTE:
Planning
Start publicatie 04-01-2018 13:30
Vragen stellen tot 08-01-2018 12:00
Beantwoording vragen 11-01-2018 09:00
Offerte indienen tot 16-01-2018 09:00
Start beoordeling 16-01-2018 09:00
Verwachte gunning 16-02-2018 00:00
Opdrachtomschrijving
De afdeling VTH is een van de zeven afdelingen van Stadsontwikkeling en is o.a. belast met de toetsing van bouwplannen, het verlenen van bouwvergunningen en het houden van toezicht op de naleving van bouwvoorschriften. Daarnaast is de afdeling belast met de vergunningverlening en handhaving van de milieuwet- en regelgeving en vervult zij het opdrachtgeverschap van de Omgevingsdienst Brabant Noord. Belangrijk bij de uitvoering van deze taak is een ‘meedenkende’ houding. Dit betekent dat niet alleen wordt gekeken wat wel of niet kan, maar dat ook adviezen worden gegeven voor mogelijke oplossingen.
Binnen de afdeling VTH werken ongeveer 50 medewerkers (secretariaat, bouwplantoetsers, buiteninspecteurs, administratieve en juridisch medewerkers).
Taken:
- Het behandelen van handhavingszaken op het gebied van illegaal bouwen, illegaal gebruik, illegaal reclamevoering en gebruik
strijdig met de gebruiksvergunning en dergelijke, verband houdend met de WABO:
• het verrichten van nader juridisch (planologisch) onderzoek, zoals bestemmingsplanonderzoek en/of ander gemeentelijk beleid;
• het in het kader van de WABO integraal benaderen van handhavingsgevallen;
• het verzorgen van aanschrijvingsprocedure in het kader van de relevante regelgeving;
• het voorbereiden van concept-besluiten inzake het stilleggen van bouwwerkzaamheden;
• het houden van een hoorzitting, behandeling van zienswijzen ingebracht tijdens de handhavingsprocedure;
• het voorbebereiden van adviezen richting gemeentebestuur inzake handhaving;
• het organiseren van de uitvoering met betrekking tot de opgelegde bestuursdwang of dwangsom;
• het afstemmen van handhavingsgevallen met andere handhavingsdisciplines
- Het adviseren van plantoetsers bij het beoordelen en interpreteren van bestemmingsplannen:
• toetsen of het planvoornemen past binnen het vigerende bestemmingsplan;
• het behandelen van verzoeken tot afwijken van het bestemmingsplan;
• het eventueel beoordelen en behandelen van ingebrachte zienswijzen bij afwijken van bestemmingsplan.
Het gaat om een inhuur/detachering voor 32 uur per week.
Werkdagen en werktijden worden ingevuld in overleg.
Periode: februari 2018 t/m april 2018. Eventuele verlenging is mogelijk.
Kandidaatomschrijving
We zoeken een ervaren juridisch medewerker met minimaal een HBO-opleiding (juridisch omgevingsrecht) met specilialisatie Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening.
Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar relevante werkervaring. Kandidaat beschikt over een uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Een goede teamgeest, een goede samenwerkings- en resultaatgerichtheid en een goede inzet zijn ook van belang.
Eisen
Opleiding
Kandidaat beschikt over een HBO-opleiding (Juridisch Omgevingsrecht) met specialisatie Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening.
Werkervaring
Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar relevante werkervaring.
Competenties
Kandidaat beschikt over een uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. Een goede teamgeest, goede samenwerkings- en resultaatgerichtheid en een goede inzet zijn ook van belang.
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Kopie HBO-diploma
aanleveren na gunning
Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument
Gunningscriteria
Weging prijsdeel:
20 %
Opleiding
Kandidaat beschikt over een academische opleiding Juridisch omgevingsrecht.
Weging:
15 %
Opleiding
Kandidaat beschikt over specialisatie Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening.
Weging:
10 %
Werkervaring
Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar relevante werkervaring. Dit blijkt uit zijn/haar CV.
3-4 jaar ervaring (5 %)
5 jaar of meer ervaring (10 %)
Weging:
10 %
Werkervaring
Kandidaat heeft ervaring met het behandelen van handhavingszaken en verzoeken tot afwijken van bestemmingsplannen. Dit blijkt uit zijn/haar CV.
Weging:
10 %
Werkervaring
Kandidaat heeft zijn/haar ervaring opgedaan in een grotere gemeente of samenwerkingsverband. Dit blijkt uit zijn/haar CV.
Weging:
10 %
Competenties
Kandidaat beschikt over/is een: - zelfstandige, resultaatgerichte en flexibele werkhouding; - goede communicatieve vaardigheden gekoppeld aan een goede presentatie; - samenwerking- en resultaatgerichtheid; - klantvriendelijkheid; - handhavingsattitude; - accuratesse; - affiniteit met digitale systemen; - teamplayer.
Weging:
5 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Met de top-3 of 5 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.
Weging:
20 %
|