Beschrijving
Startdatum 01-04-2018
Einddatum 30-06-2019
Optie tot verlenging 2x 12 maanden
Uren per week 36; verdeeld over 4 of 5 werkdagen
Opdracht omschrijving
De sector Huisvesting van de Dienst Facility Management, onderdeel van het Politiedienstencentrum, bestaat uit de teams Ruimtemanagement, Projectmanagement en Technisch Beheer. De sector richt zich op het optimaal faciliteren van het korps bij de realisatie van zijn huisvestingsbehoefte op functioneel, financieel en technisch gebied. De sector Huisvesting is geconcentreerd ingericht, echter de medewerkers werken daar waar de projecten worden uitgevoerd.
Het Team Technisch Beheer heeft als doel het onderhouden en technisch in stand houden van de huisvestingsportefeuille van de Nationale Politie.
De Dienst FM heeft Nederland verdeeld in drie verzorgingsgebieden, te weten Noord-Oost-Midden, Noord-West en Zuid. Per verzorgingsgebied heeft team Technisch Beheer een regieteam ingericht voor het (laten) uitvoeren van het onderhoud aan de politieobjecten; dit onder aansturing van een coordinator.
Er worden twee identieke functies uitgevraagd. Je geeft, samen met de coördinator Technisch Beheer en met de Technisch Adviseurs van het team, sturing aan het zo optimaal mogelijk laten uitvoeren van de onderhoudswerkzaamheden. Je geografische aandachtsgebied is m.n. het verzorgingsgebied Noord-West (de Politie eenheden Noord Holland, Amsterdam en Den Haag).
Het onderhoud jaarplan wordt opgesteld door je collega Technisch adviseurs. Je analyseert de jaarplannen van de drie geografische eenheden binnen het gebied, en maakt een logische uitvoeringsclustering op gebouw- en installatieonderdelen.
Je zorgt dat de uitvoerende facilitaire teams, decentraal opgesteld binnen regionale Teams Facilitaire Services (TFS) de werkzaamheden binnen plan en budget uitvoeren, waar nodig ondersteund door extern in te huren flexcapaciteit. Jij bent verantwoordelijk voor de aansturing van deze ‘flexpoolers’. Je rapporteert aan je eigen coördinator Technisch Beheer én (samen met de uitvoerende facilitaire teams) aan de huisvestingscoördinator van TFS.
De standplaats is Rotterdam. Je functie is echter een mobiele functie, dat wil zeggen dat je overwegend in de eenheden zult werken, bij en met de regionale TFS teams.
Voor wat betreft de duur van de opdracht; voor nu is in de aanvraag 30-06-2018 als einddatum opgenomen, echter wordt het contract in alle waarschijnlijkheid verlengd tot 31-12-2018 met daarna nog een optie op verlenging 2x 12 maanden.
Doelstelling
Organiseren en realiseren van de jaarschijf Planmatig Onderhoud dat voortkomt uit het MJOP en eerste aanspreekpunt voor onderhoudswerkzaamheden van team Technisch Beheer in het verzorgingsgebied Noord-West. Het jaarlijkse budget voor Planmatig Onderhoud in het genoemde verzorgingsgebied bedraagt ca. 10 à 12 miljoen Euro.
Verantwoordelijkheden
Je beoordeelt en accordeert mutaties in het vastgestelde onderhoud jaarplan
Je bent verantwoordelijk voor de inhuur en de aansturing van externe uitvoeringscapaciteit; deze zogenaamde ‘flexpoolers’ die worden ingezet ter versterking van de uitvoeringscapaciteit van de TFS teams.
Je bent verantwoordelijk voor de inhuur en de aansturing van externe technisch advies voor advies m.b.t. de realisatie van planmatig onderhoud
Vakmatige taken
‘Mandjes’ maken: onderhoudsregels uit de jaarschijven Planmatig Onderhoud voor gelijksoortige gebouwonderdelen of installaties worden doelmatig samengevoegd en gezamenlijk aanbesteed
Het maken of laten maken van werkomschrijvingen, bestekken e.d.
Advies en sturing m.b.t. het uitvragen en beoordelen van offertes Planmatig onderhoud waaronder mini-competities
Voorbereiden van uitvoerings- en adviesopdrachten
Organiseren van opleveringen
Opstellen van voortgangsrapportages Planmatig Onderhoud
Advies en sturing op organiseren en actueel houden van technische documenten in de regionale huisvestingsarchieven (de pandgegevens worden primair door de RFS teams ontvangen en verwerkt).
Leidinggevende taken
Geen leidinggevende taken
Contacten
Samenwerking met andere adviseurs planmatig onderhoud, team technisch beheer, lokale facilitaire medewerkers, adviseurs inkoop, (regionale en centrale) contractmanagers, leveranciers en andere stakeholders om het beoogde resultaat te bereiken.
Inzet in de lijn of project
Het betreft een lijnfunctie.
Opleiding
Minimaal een erkende en afgeronde HBO opleiding in technische of facilitaire richting.
Werkervaring
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider / opdrachtgever van technische onderhoudswerkzaamheden.
Minimaal 3 jaar aantoonbaar gewerkt met meerjarenonderhoudsplanningen en systemen.
Aantoonbare werkervaring met het adviseren op het gebied van huisvesting en vastgoed.
Aantoonbare kennis van en werkervaring met de wettelijke kaders en richtlijnen t.a.v. het beheer van gebouwen.
Competenties
Communicatief vaardig, zowel in woord als geschrift
Initiatief
Organisatie-sensitiviteit
Klantgerichtheid
Leervermogen
Overtuigingskracht
Probleemanalyse
Samenwerken
Prijs (eisen)
Maximaal: € 80,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 7 pagina's A4.
U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Sjabloon : CV template Algemeen 1.2.doc
Eis 1: Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider / opdrachtgever van technische onderhoudswerkzaamheden waarbij je verantwoordelijk bent geweest voor de inhuur en de aansturing van externe uitvoeringscapaciteit.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze eis, hoe je aan deze eis voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Eis 2: Minimaal een erkende en afgeronde HBO opleiding in technische of facilitaire richting. Dit is een eis en dient duidelijk te zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Het ontbreken van deze informatie zal tot uitsluiting leiden.
De winnende inschrijver moet binnen 7 kalenderdagen het bewijsmiddel overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde diploma beschikt, zal de kandidaat alsnog worden uitgesloten.
Eis 3: Aantoonbaar minimaal 3 jaar gewerkt met meerjarenonderhoudsplanningen en systemen.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze eis, hoe je aan deze eis voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Eis 4: Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie. Deze eis mag zowel worden gezien als
1) in dienst van, of
2) ingehuurd door
Dit is een eis en dient duidelijk te zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Het ontbreken van deze informatie zal tot uitsluiting leiden.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze eis, hoe je aan deze eis voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
Eis 5: De kandidaat beschikt over de volgende competenties:
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheden: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijke taal mondeling duidelijk.
Initiatief: Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten.
Organisatiesensitiviteit: Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen.
Klantgerichtheid: Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in.
Leervermogen: Is alert op nieuwe informatie. Maakt zich actief meester van nieuwe kennis en past deze effectief toe voor de eigen functie.
Overtuigingskracht: Toont gedrag dat er op is gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeën.
Probleemanalyse: Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.
Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.
Bovenstaande competenties moeten middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens het verificatiegesprek. Geef aan op welke wijze de competenties worden toegepast bij de uitvoering voor het gunnen van opdracht. Bij het niet voldoende aantonen zal aanbieding terzijde worden gelegd.
Gunningscriteria (wensen)
25 %
Wens 1: Aantoonbare werkervaring met het adviseren op het gebied van huisvesting en vastgoed.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze wens, hoe je aan deze wens voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, worden er geen punten aan deze wens toegekend.
25 %
Wens 2: Aantoonbare werkervaring met de wettelijke kaders en richtlijnen t.a.v. het beheer van gebouwen.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze wens, hoe je aan deze wens voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, worden er geen punten aan deze wens toegekend.
25 %
Wens 3: Aantoonbare werkervaring in het maken van werkomschrijvingen, bestekken e.d.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Noem in het CV bij de werkzaamheden het nummer van deze wens, hoe je aan deze wens voldoet, de naam van de opdrachtgever(s). Noem de periode in (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het niet benoemen van het aantal jaren werkervaring en bij welke opdrachtgever deze kennis is opgedaan, worden er geen punten aan deze wens toegekend.
25 %
Wens 4: Aantoonbare werkervaring met het opstellen van voortgangsrapportages 1 keer per kwartaal.
Dit moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat.
Planning
Start publicatie 09-01-2018 00:00
Einddatum vragen 16-01-2018 10:00
Beantwoording vragen 16-01-2018 23:59
Sluiting publicatie 19-01-2018 10:00
Beoordeling offert es (vanaf)22-01-2018 00:00
Verwachte terugkoppeling 31-03-2018 23:59
|