Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
1629
 
Opdracht
Kwaliteitsmedewerker
 
Sluitingsdatum
2018-01-22 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Juridisch
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

1629

Aanvang

z.s.m.

Duur

tot 1 april 2018

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

1 maal 2 maand(en)

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

32 uur

Verloopt op

22-01-2018 09:00

Opdracht
We zoeken iemand die tijdelijk een van onze kwaliteitsmedewerkers bij de afdeling Werk, Zorg en Inkomen kan vervangen. Je rol als kwaliteitsmedewerker is om de kwaliteit van de uitvoering van werk, zorg en inkomen op peil te houden en te verbeteren. Dat doe je door te onderzoeken, te adviseren en activiteiten gericht op kwaliteitsverbetering te initiëren.
Je bent één van de drie kwaliteitsmedewerkers. Je maakt deel uit van het team handhaving. Een gedreven team dat kwaliteit een vernieuwing hoog in het vaandel heeft staan. Het team handhaving maakt onderdeel uit van de afdeling Werk, Zorg en Inkomen. 
 
 
Je taken zijn:
Het leveren van een bijdrage aan kwaliteitsverbetering van het uitvoeringsproces als geheel
Verrichten van de reguliere KIC (kwaliteit in controle) en hier een verslag van maken voor de afdeling.
Adviseren  en ondersteunen van de afdeling op het gebied van kwaliteitsverbetering van producten en werkprocessen.
Initiatief nemen om leren binnen de organisatie te versterken door het organiseren van bijeenkomsten en andere activiteiten gericht op leren.
 
Vanuit juridische deskundigheid verrichten van werkzaamheden op het gebied van de kwaliteit van regelgeving en wettoepassing
Bestuderen nieuwe en in ontwikkeling zijnde regelgeving en de bestaande jurisprudentie, interpreteren van de wet en regelgeving.
Adviseren en begeleiding van klantmanagers bij het maken van afwegingen omtrent wet- en regelgeving en ‘volgens de bedoeling’ uitvoeren van de Participatiewet.
Signaleren en adviseren bij problemen bij het uitvoeren van de wet- en regelgeving ontwikkelen alternatieven, opstellen nota’s en voorstellen.
Uitvoeren van kwaliteitscontroles, o.a. middels dossieronderzoek.
Toetsen en beoordelen kennis van medewerkers en certificeren van medewerkers.
Coachen klantmanagers op verzoek daar waar nodig blijkt en/of er behoefte aan is.
Diversen
Verlenen algemene juridische ondersteuning aan de afdeling en fungeren als vraagbaak.
In samenwerking met communicatie aanpassen brieven naar taalniveau B1 en verwerken in Suite (GWS).
Verantwoordelijk voor aansluiting van kwaliteitszorg WZI op jaarplan van de afdeling WZI.
Deelnemen en initiëren van activiteiten gericht op kwaliteitsverbetering.
 
 
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal afgeronde HBO opleiding JKSD
2. Werkdagen in ieder geval woensdag en vrijdag (verdere werkdagen in overleg).
3. Uurtarief maximaal € 60,-
 
 
Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch kwaliteitsmedewerker in de afgelopen 8 jaar (20%)
5. Aantoonbare kennis van wet- en regelgeving omtrent jurisprudentie, gemeentelijk beleid en procedures op het terrein van de Participatiewet en andere wetgeving op het terrein van Werk, Zorg en Inkomen en het kunnen vertalen hiervan naar de organisatie, blijkend uit aantoonbare werkervaring/opleidingen en cursussen (25%)
6. Kennis en ervaring met het coaching, versterken van leren binnen de uitvoering van werk, zorg en inkomen en specifieke kennis en ervaring met het opstellen van goed leesbare brieven voor verschillende doelgroepen (taalniveau B1) (25%)
7. Selectiegesprek in tweede beoordelingsfase (30%)
 
 
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase. De eerste beoordelingsfase wordt door Flextender uitgevoerd.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria door de opdrachtgever. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Zeer goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.
Zelfstandig en in teamverband kunnen werken.
Creatief in het omgaan met het mogelijke spanningsveld tussen toepassen van de wet- en regelgeving en werken vanuit de bedoeling.
Onderzoeks-  en adviesvaardigheden.
Creatief en oplossingsgericht.
Affiniteit met (kennis)systemen en vaardig in het werken met systemen en programma’s
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht