Beschrijving
Van 1-2-2018 t/m 1-8-2018 | Optie verlenging: 6 x 2 maanden
€0 - €65 per uur | Automatisering/ICT | Uren: 32 per week | Aantal FTE:
Planning
Start publicatie 11-01-2018 00:00
Vragen stellen tot 17-01-2018 16:00
Beantwoording vragen 18-01-2018 16:00
Offerte indienen tot 22-01-2018 09:00
Start beoordeling 22-01-2018 09:00
Verwachte gunning 26-01-2018 00:00
Opdrachtomschrijving
De Gemeente streeft ernaar om de inwoners en ondernemers op eenvoudige en gebruiksvriendelijke wijze hun zaken vaker digitaal met ons kunnen afhandelen. Dat doen we via zaakgericht werken. Om het zaakgericht werken beter te ondersteunen wordt het huidige DMS systeem vervangen.
De werkzaamheden vinden plaats bij het cluster Informatie in het team Informatiemanagement. Het cluster Informatie is de interne leverancier van Informatievoorzieningsmiddelen (IV-middelen: hardware, applicaties, gegevens en (documentaire) informatie) binnen de gemeente Noordoostpolder. Binnen dit cluster worden deze middelen beheerd, wordt gewerkt aan beleidsontwikkeling op het IV-terrein en worden projecten ondersteund. In de afgelopen jaren zijn grote stappen gezet in het digitaliseren van werkprocessen en de gegevens en informatie die daaruit voortvloeien.
De projectleider zal twee projecten gaan aansturen:
implementatie nieuw DMS/RMA
implementatie applicatie bestuurlijke besluitvorming (BBV)
Daarnaast adviseert de projectleider inhoudelijk over verbeteringen in de documentaire informatievoorziening en richt hij/zij het kwaliteitssysteem informatiebeheer in.
Taken:
Aansturen van de implementatieprojecten DMS/RMA en BBV;
Zorgdragen voor een goede afstemming met overige projecten en de integratie/afstemmingen met de eindgebruikers;
Inrichten van het kwaliteitssysteem informatiebeheer;
Managen van de projectactiviteiten en de benodigde resources om de projectdoelstellingen te halen;
Rapporteren aan de programmamanager;
Zorgdragen voor de beheersbaarheid van het eindresultaat.
Kandidaatomschrijving
De kandidaat beschikt over:
• Een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding Bedrijfskundige Informatica en/of een afgeronde WO opleiding Bedrijfskunde
• 3 tot 5 jaar ervaring op het gebied van informatiemanagement bij een overheidsorganisatie, bij voorkeur bij een gemeente;
• Kennis van ITIL, ASL, BISL, Prince2 en LARM
• Vaardig in advisering en kennis van methoden en technieken op gebied van informatiemanagement;
• Kennis van de ontwikkelingen met betrekking tot gemeenten op het gebied van informatievoorziening en documentaire informatievoorziening (DIV).
Competenties:
• Adviesvaardig
• Analytisch
• Oordeelsvorming
• Samenwerken.
Eisen
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als projectleider informatiemanagement bij een overheidsorganisatie.
Referentie vereist
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van projectleider informatiemanagement wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Adviseur Informatiemanagement is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient
Beschikbaarheid
Op CV aantoonbaar per 1 februari 2018 beschikbaar voor deze opdracht voor 32 uur per week.
Gunningscriteria
Weging prijsdeel:
20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Er dient door de kandidaat gemotiveerd te worden waarom de kandidaat geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
Weging:
25 %
Werkervaring gemeente
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 4 jaar als projectleider informatiemanagement bij een gemeente.
Weging:
14 %
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding Bedrijfskundige Informatica en/of een afgeronde WO opleiding Bedrijfskunde
Een van de twee opleidingen (8 %)
Beide opleidingen (11 %)
Weging:
11 %
Systeemkennis
Op CV aantoonbaar een afgeronde cursus en/of training m.b.t.: ITIL en/of ASL en/of BISL en/of Prince2 en/of LARM
een afgeronde cursus/training van minimaal 2 aantoonbare systemen (2 %)
een afgeronde cursus/training van minimaal 3 aantoonbare systemen (3 %)
een afgeronde cursus/training van 4 of 5 systemen (5 %)
Weging:
5 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de opdracht en kandidaatsomschrijving. Tevens wordt gekeken of er een klik met de kandidaat aanwezig is. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek..
Weging:
25 %
|