De functie
Als projectleider bij de afdeling Techniek en Uitvoering ben je vanaf het allereerste moment betrokken in de planfase van diverse infrastructurele projecten en draag je zorg voor het gehele (voorbereidings-) traject tot aan de realisatiefase. Daarna draag je het werk over aan een directievoerder en toezichthouder(s).
Je geeft adviezen, brengt de benodigde projectbudgetten in beeld, laat onderzoeken uitvoeren, begeleidt inspraakprocedures, neemt deel aan projectgroepen, laat bestekken en tekeningen maken, maakt calculaties en voert de benodigde correspondentie richting bewoners en/of bedrijven. Ook voer je regelmatig overleg met de portefeuillehouder om het project – of de stand van zaken hiervan – nader toe te lichten. Daarnaast toets je gegevens van diverse projecten die derden, zoals adviesbureaus en projectontwikkelaars, aanleveren.
Jouw profiel
Voor deze functie zoeken wij een kandidaat met een afgeronde HBO opleiding Civiele Techniek en minimaal 5 jaar ervaring als civieltechnisch projectleider, bij voorkeur bij een gemeentelijke organisatie.
Je bent goed bekend met de RAW systematiek en de aanbestedingswet en -regelgeving
Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk) en je bent resultaatgericht. Verder beschik je over organisatiesensitiviteit en ben je iemand die zich bewust is van zijn/haar omgeving. Oordeelsvorming en luisteren zijn onder andere competenties die je hebt ontwikkeld en mag rekenen tot jouw bagage. Verder ben je creatief en toon je initiatief.
Je aandachtsgebied en interesse ligt breder dan alleen je vakgebied.
Naast deze competenties beschik je over een goed ontwikkelde “bestuurlijke antenne”, ben je een echte teamspeler en kun je het werk zo nu en dan eens goed relativeren met een gezonde dosis humor.
Periode van half jaar, met mogelijkheid tot verlenging.
Aanvraag gunningscriteria