Beschrijving
Van 19-3-2018 t/m 19-3-2019 | Optie verlenging: 2 x 12 maanden
maximaal €100 | Financieel & Economisch | Uren: 24 per week | Aantal FTE:
Planning
Start publicatie 12-02-2018 00:00
Vragen stellen tot 19-02-2018 09:00
Beantwoording vragen 20-02-2018 16:00
Offerte indienen tot 06-03-2018 08:00
Start beoordeling 06-03-2018 08:00
Verwachte gunning 12-03-2018 00:00
Team Gebiedsontwikkeling
Het nieuwe team bestaat uit circa 40 betrokken en deskundige medewerkers. Zij werken graag op een vernieuwende manier samen met vele partners in de samenleving aan de gebiedsontwikkeling in Dronten. De aandachtsgebieden van het team zijn o.a. ruimtelijke en economische ontwikkeling, groen, landschap, recreatie, water en riolering, verkeer en vervoer, wonen, werken, (her)ontwikkeling woningbouw- en bedrijfslocaties (zowel voorbereiding als realisatie), grondzaken en beeldkwaliteit. Het team is een belangrijke schakel in de beleids- en planvorming, realisatie en het uiteindelijke beheer van de woon- en leefomgeving van onze inwoners, bedrijven en instellingen. De denklijn daarbij is van buiten naar binnen. We roesten niet vast in patronen, maar hebben een flexibele en oplossingsgerichte mentaliteit en zijn vastberaden om het maximale te halen uit de kansen die de aanstaande Omgevingswet ons biedt.
Wij zijn op zoek naar een ervaren, energieke en verbindende
Acquisiteur Bedrijven met relevant netwerk
Inhuur/tijdelijke basis
Wat houdt de functie in?
Je richt je op het acquireren van bedrijven met als doel het creëren van extra werkgelegenheid. De nadruk ligt daarbij op vestiging op één van onze bedrijventerreinen, maar ook elders in Dronten is ruimte voor bedrijven beschikbaar.
Het proactief leggen en onderhouden van contacten met ruimte zoekende bedrijven en intermediairs is de kern van jouw werk.
gemeente ligt centraal in sterke economische regio’s. Jij zoekt de relevante spelers in het gebied op en creëert een netwerk binnen het bedrijfsleven in de gemeente en de genoemde regio’s. Signalen die je uit je netwerk oppikt zet je om in kansen voor de gemeente.
Belangrijke sectoren in gemeente zijn Agrofood en Vrijetijdseconomie. Hier ligt de belangrijkste focus van je inzet. Uiteraard is je blik hier op gericht, maar kijk je ook breder. Je brengt het klantpotentieel in kaart en weet wie de concurrenten zijn.
Je werkt intensief samen met de accountmanagers en gezamenlijk vormen jullie het gezicht naar het bedrijfsleven. Het accent in deze functie ligt uiteraard op acquisitie
Richtsnoer is het gemeentelijk acquisitieplan, dat in concept gereed is. Aan de afronding van dit plan lever jij – vanuit jouw ervaring – een bijdrage.
Kandidaatomschrijving
Wat verwachten wij?
Je hebt minimaal een afgeronde relevante HBO opleiding in de commerciële richting.
Je hebt minimaal 3 jaar (in de laatste 8 jaar) aantoonbare ervaring met het acquireren van bedrijven. Je hebt ervaring met de (her)huisvesting van bedrijven.
Je bent bekend met de manier van werken in het publieke domein en je wilt graag meewerken aan de economische versterking van Dronten.
Je bent continue op zoek naar nieuwe commerciële kansen, je denkt in mogelijkheden en bent creatief in het bedenken van oplossingen. Je kunt inspelen op de behoefte van de klant.
Je bent resultaatgericht, analytisch en communicatief sterk. Je bent snel en punctueel.
Wat bieden wij ?
Een uitdagende opdracht binnen het dynamische en ondernemende team Gebiedsontwikkeling.
De looptijd van het contract is 1 jaar, met mogelijkheid tot verlenging van twee keer 1 jaar.
We gaan uit van een tijdsbesteding van ca. 24 uur per week.
Wat vragen wij ?
Je motivatie voor deze opdracht omschrijf je in een toelichtende brief. Daarnaast stel je voor deze opdracht een plan van aanpak op en presenteert dit tijdens het gesprek. Hierin omschrijf je op welke wijze je voor onze gemeente invulling zult geven aan deze opdracht.
Aandachtspunten zijn onder meer:
aanpak aantrekken nieuwe bedrijven
presentatie beurzen en evenementen
verzenden mailingen
selectie van ondernemers
inrichten netwerken
aanpak bezoeken van belangstellende ondernemers
wijze van onderhouden contacten
wijze van verslaglegging
Eisen
Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar met het acquireren van bedrijven.
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Acquisiteur wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Acquisiteur is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Zelfgeschreven plan van aanpak waarin aangegeven dient te worden op welke wijze de acquisitie voor de gemeente Dronten vormgegeven gaat worden.
De aanbieder dient een schriftelijke bevestiging ondertekend bij te voegen, waarin de aanbieder aangeeft over een G-rekening te beschikken
aanleveren na gunning
VOG
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
!!Let op: In plaats van een motivatiebrief wordt hier op een plan van aanpak gevraagd. Het plan van aanpak wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven aanpak en uitvoering van een operationele acquisitiestrategie van de kandidaat, zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
Weging: 25 %
Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van sales en/of vastgoed en/of bedrijfskunde.
Weging: 8 %
Gemeentelijke werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als acquisiteur bij een gemeente.
Weging: 9 %
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar met het acquireren van bedrijven in de afgelopen 8 jaar.
minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar (7 %)
minimaal 4 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar (10 %)
minimaal 5 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar (13 %)
Weging: 13 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Tijdens het gesprek dient de kandidaat het plan van aanpak te presenteren. De presentatie weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Hierin omschrijf je de aanpak en uitvoering van een operationele acquisitiestrategie. Aandachtspunten zijn onder meer: • aanpak aantrekken nieuwe bedrijven • presentatie beurzen en evenementen • verzenden mailingen • selectie van ondernemers • inrichten netwerken • aanpak bezoeken van belangstellende ondernemers • wijze van onderhouden contacten • wijze van verslaglegging De kandidaat getoetst op de omschreven aanpak en uitvoering van een operationele acquisitiestrategie, gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de opdracht- en kandidaatomschrijving. Tevens wordt gekeken of er een klik met de kandidaat aanwezig is. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek.
Weging: 25 %
|