Beschrijving
Van 5-3-2018 t/m 31-7-2018 | Optie verlenging: 6 x 3 maanden
maximaal €95 | Financieel & Economisch | Uren: 64 per week | Aantal FTE:
Planning
Start publicatie 09-02-2018 00:00
Vragen stellen tot 14-02-2018 14:00
Beantwoording vragen 15-02-2018 16:00
Offerte indienen tot 19-02-2018 09:00
Start beoordeling 19-02-2018 09:00
Verwachte gunning 23-02-2018 00:00
Opdrachtomschrijving
De functie Belangrijkste werkzaamheden van de senior adviseur in het fysieke domein zijn:
- Coördineren van de verschillende planning & control producten (Programmabegroting, jaarrekening, voorjaarsnota en sturingsrapportages).
- Zelfstandige bijdrage leveren aan de verschillende planning & control producten.
- Het verzorgen van maandelijkse rapportages en bijbehorende analyses ten behoeve van het management.
- Het doen van verbeteringsvoorstellen op het gebied van bedrijfsvoering vraagstukken.
- Advisering van de budgethouders
Een van de adviseurs helpt met de doorontwikkeling van het AIB en in staat is de inhoudelijke aansturing van de PenC-ers vorm te geven. Je hebt daarbij de volgende taken:
• het coördineren van de P&C- cyclus voor het AIB;
• het geven van betrouwbare, beslissingsondersteunende informatie én analyses ten behoeve van het primaire proces;
• opstellen van financiële rapportages, analyseren van gegevens, het adviseren hierover richting management en het overdragen van kennis aan de overige financieel adviseurs.
De tweede adviseur is een adviseur die op meerdere accounts Gebieds ontwikkeling, programmabureau stad en Economische zaken wordt ingezet.
Je bent een adviseur die in staat is vorm en inhoud te geven aan Business Control.
Samen met de adviseurs in binnen het domein ontwikkel je management informatie, geeft gevraagd en ongevraagd advies en werkt aan de verdere doorontwikkeling waar het team ruimtelijk domein de komende periode aan werkt.
Je hebt naast de andere senioren een belangrijke taak in de uniformering van de werkzaamheden in de afdeling.
Daarnaast wordt van jou verwacht dat je een voorbeeldrol vervult in de verdere doorontwikkeling van de afdeling.
Kandidaatomschrijving
De medewerkers van control en advies ontwikkelen zich naar een spiegelfunctie en zijn een kritische adviseur van het management. Dit betekent dat de nadruk ligt op de verdere professionalisering van de adviesfunctie die het komende jaar op de agenda staat.
We zoeken:
Kennis van en aantoonbare (minimaal 3 jaar) ervaring met de gemeentelijke financiën.
Sterke extraverte persoonlijkheid met een goede omgevingssensitiviteit, analytisch vermogen, die resultaatgericht handelt en initiatiefrijk is en een prominente rol speelt in de doorontwikkeling van het team naar volwaardige bussiness partner.
Genoemde eisen en competenties in de opdracht- en /of kandidaatomschrijving zullen door de opdrachtgever worden beoordeeld in de motivatiebrief en/of tijdens de gespreksronde.
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van 2 senior bussiness controllers wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de 2 senior bussiness controllers is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Eisen
Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO-opleiding.
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als business controller binnen een gemeente.
Referentie vereist
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van 2 senior bussiness controllers wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de 2 senior bussiness controllers is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen, kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat de offerte indient.
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 25 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Er dient gemotiveerd aangegeven te worden waarom de kandidaat geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de kandidaat zélf geschreven en door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
Weging: 25 %
Meerjarige werkervaring business controller
Op cv aantoonbaar meerjarige werkervaring, opgedaan binnen de gemeente.
4-5 jaar werkervaring (5 %)
5-6 jaar werkervaring (9 %)
meer dan 6 jaar werkervaring (13 %)
Weging: 13 %
Werkervaring fysiek domein
Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 6 jaar, binnen beheer openbare ruimte en grondexploitatie en stedelijke ontwikkelingen in het fysiek domein binnen een gemeente.
Weging: 12 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de opdracht en kandidaatomschrijving. Tevens wordt gekeken of er een klik met de kandidaat aanwezig is. De kandidaat waarop de keuze valt, scoort 25% voor het gesprek. De kandidaten die afgewezen worden naar aanleiding van de gevoerde gesprekken, scoren 0% voor het gesprek
Weging: 25 %
|