Beschrijving
Van 12-3-2018 t/m 12-7-2018 | Optie verlenging: 1 x 1 maanden
€0 - €70 per uur | Sociale zaken & Werkgelegenheid | Uren: 28 per week | Aantal FTE:
Planning
Start publicatie 14-02-2018 00:00
Vragen stellen tot 20-02-2018 00:00
Beantwoording vragen 21-02-2018 00:00
Offerte indienen tot 27-02-2018 00:00
Start beoordeling 27-02-2018 00:00
Verwachte gunning 12-03-2018 00:00
Opdrachtomschrijving
De afdeling Werk en Inkomen maakt onderdeel uit van het sociaal Domein en richt zich op de uitvoering van de Participatiewet. Het sleutelwoord daarbij is ‘zelfredzaamheid’. Klanten worden professioneel ondersteund op weg naar zelfontplooiing, zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Het motto daarbij is ‘werk boven uitkering’.
De allround klantmanager is integraal verantwoordelijk voor de uitvoering van preventie aan de poort, de afhandeling van aanvragen levensonderhoud, bestandsbeheer, re-integratie van klanten en fraudeonderzoek. Er wordt nauw samengewerkt met trajectbegeleiders van re-integratiebedrijven (intern en extern) en sociale recherche.
Als klantmanager heb je bij een fulltime dienstverband 80 tot 90 klanten in je bestand. Naast het verstrekken van de rechtmatige uitkering is het van groot belang dat je de klant stimuleert eigen verantwoordelijkheid te nemen. Nieuwe klanten bied je onmiddellijk werk aan. In deze functie is het belangrijk dat je in staat bent een klant te motiveren, maar ook weet te confronteren in geval er sprake is van niet nakoming van afspraken.
Wij zoeken een kandidaat die aantoonbaar zowel ervaring heeft op het gebied van doelmatigheid als op rechtmatigheid.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het bestandsbeheer, waaronder het muteren en beëindigen van uitkeringen, het controleren van het recht middels tussentijdse onderzoeken, het schrijven van rapportages, beschikkingen en overige correspondentie, het voorlichten over de mogelijkheden van minimaregelingen en het toetsen van het werk van collega’s. Elke klantmanager voert naast zijn klantmanagerstaken ook een meer gespecialiseerde taak uit. Dit kan zijn op het gebied van kwaliteit, re-integratie of handhaving.
Het betreft een tijdelijke functie ter vervanging van ziekte.
Kandidaatomschrijving
Je hebt een HBO werk- en denkniveau (bijvoorbeeld een opleiding waar dienstverlening centraal staat, zoals P&A, SJD of HEAO) en aantoonbare werkervaring als klantmanager of consulent sociale zaken. Verder heb je brede kennis van de sociale wetgeving en re-integratiemogelijkheden. Daarnaast ben je een stevige persoonlijkheid, beschik je over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden, kun je goed een oordeel vormen en heb je een klantgerichte instelling. Je bent een positief ingestelde, stressbestendige persoonlijkheid, goed in staat het eigen werk te organiseren met een resultaatgerichte werkwijze.
Competenties:
Als klantmanager beschik je over de volgende competenties:
- Oordeelsvorming: op basis van beschikbare informatie juiste en realistische conclusies trekken
- Klantgericht: herkent behoeften en belangen van de klant en houdt hiermee in het handelen rekening.
- Organiseren van eigen werk: effectief het eigen werk organiseren door het formuleren van doelstellingen en het plannen van activiteiten.
- Communicatieve vaardigheden: effectief reageren en inspelen op behoeften en gevoelens van anderen met gebruik van zowel mondelinge als
schriftelijke vaardigheden, waaronder ook presenteren
- Resultaatgericht: Heldere doelen en taken stellen.
- Betrouwbaar: open, transparant en integer.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
De vacature staat open voor 28 uur per week. De voorgestelde kandidaat dient ook daadwerkelijk voor 28 uur per week beschikbaar te zijn.
De aanvang van de opdracht is zo snel mogelijk maar uiterlijk op maandag 12 maart 2018. Kandidaten die pas na 12 maart beschikbaar zijn komen niet in aanmerking voor de opdracht.
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de aanvraag af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd.
Eisen
opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal afgeronde HBO opleiding.
werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als klantmanager, zowel op doelmatigheid als rechtmatigheid, opgedaan in de afgelopen 5 jaar bij een overheidsorganisatie.
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
VOG
Geactualiseerde UEA
Verklaring van geheimhouding en integriteit
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
opleiding
Op CV aantoonbaar een minimaal afgeronde HBO opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening
Weging: 25 %
systeemkennis
Op CV aantoonbare ervaring met GWS4all of Suite4 het Sociaal Domein.
Weging: 30 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
1. Oordeelsvorming
2. Klantgericht
3. Organiseren van eigen werk
4. Communicatieve vaardigheden
5. Resultaatgericht
6. Betrouwbaar
Weging: 25 %
|