Beschrijving
Startdatum 02-04-2018
Einddatum 31-12-2018
Optie tot verlenging Ja, in overleg
Uren per week 36
Opdracht omschrijving
Het Politiedienstencentrum (PDC) telt zes diensten ter ondersteuning van het gehele politiekorps, te weten de diensten Human Resource Management, Facility Management, Financiën, Informatiemanagement, Informatie- en Communicatietechnologie en Communicatie. Het PDC voert de operationele bedrijfsvoeringsactiviteiten uit voor alle politiemedewerkers. Het beleid wordt geformuleerd binnen de betreffende beleidsdirecties. Uiteindelijk zetten ruim 6100 medewerkers zich in voor een goede service aan de operatie.
De Dienst Informatie en Communicatie Technologie (ICT) is onderdeel van het PDC en is de technische organisatie voor de totstandkoming en continuïteit van de ICT. Zij zorgt voor de beschikbaarheid van de IV (waar nodig 24/7) en de gebruikersondersteuning. Tevens ontwikkelt de dienst nieuwe functionaliteit en is verantwoordelijk voor doorontwikkeling en het onderhoud van de bestaande IV applicaties. De dienst voert het IV en ICT project- en programmamanagement met als doel een goede samenwerking tussen de business, dienst IM en dienst ICT bij de uitvoering van projecten en programma's. Naast borging van de continuïteit en kwaliteit van de dienstverlening voert de dienst regie op uitbestede services. Ruim 1400 medewerkers zetten zich in voor deze dienst.
Meldkamer Diensten Centrum (MDC) bestaat uit het Stafbureau Informatie & Bedrijfsprocessen, Tactisch beheer, Applicatie Competence Center, Operatiën, Meldkamerprojecten, Tactisch Account- en Service Levelmanagement en Lokaal Beheer. MDC is verantwoordelijk voor de optimale regie en uitvoering van de multidisciplinaire informatievoorzieningsketen in het multidisciplinaire gebruikersveld van de handhaving en rampenbestrijding. Tevens is MDC het aanspreekpunt voor de bovengenoemde OOV-instanties voor strategische, tactische en operationele advisering en de ontwikkeling, implementatie en exploitatie van technologische oplossingen binnen het domein van met tijdkritische meldkamer- en (mobiele) communicatiesystemen.
De afdeling lokaal beheer meldkamers draagt, conform de vraag van, en in nauwe samenwerking met, het ministerie en de veiligheidsregio’s, zorg voor het beheer van de GMS en 112 applicaties in de meldkamers binnen de OOV afdeling op het gewenste kwaliteits- en beschikbaarheidsniveau.
Doelstelling
Deze functie heeft tot doel, binnen een lokaal team van ca. 6 functioneel beheerders zorgen voor de 7x24uur continuiteit op een van de meldkamers. Het beteft een functie in de landelijke lokaal beheer resource pool, waarbij inzetbaarheid in verschillende meldkamers mogelijk is.
Verantwoordelijkheden
De functioneel beheerder is primair operationeel / tactisch verrantwoordelijk voor het GMS beheer en koppleingen met andere omgevingen.
Hiermee wordt de operatie zo veel mogelijk gefaciliteerd en daarmee direct ondersteunend aan het meldkamerproces waarbij elke seconde telt.
Vakmatige taken
Beheren alle lokale GMS tabellen.
Invullen GMS functionele vragen.
Aanspreekpunt tbv GMS gebruikers en collega's.
Vertalen functionele vraag naar techniek en vice versa.
Leidinggevende taken
Geen leidinggevende taken
Contacten
GMS gebruikers mbt inhoudelijke functionaliteit op de meldkamer (centralisten)
Hoofd Meldkamer mbt accuratesse GMS data.
MDC GMS beheer in relatie tot GMS Software.
Inzet in de lijn of project
De inzet is in de lijn.
Opleiding
HBO werk en denk niveau
Werkervaring
Minimaal 3 jaar ervaring met meldkamer werkprocessen.
Minimaal 3 jr ervaring met GMS functioneel beheer
Ervaring met aan GMS-gekoppelde systemen.
Competenties
communicatief
gestructueerd
accuraat
zelfstandig
verantwoordelijk
Prijs:
De Offerte met de laagste prijs ontvangt de maximale score voor het prijsonderdeel en de Offertes met een hogere prijs ontvangen een score die daarmee in verhouding staat volgens onderstaande formule.
Kwaliteit:
Kwaliteit wordt beoordeeld op basis van de gestelde wensen.
Formules:
De formule voor toekenning van de score is als volgt:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaalscore = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
De scores van de Offertes resulteren in een rangorde. De hoogstscorende Offerte staat op rangorde 1, de daaropvolgend hoogstscorende krijgt rangorde 2, etc. De Externe met de hoogstscorende Offerte zal worden uitgenodigd voor het verificatiegesprek. In de uitnodiging voor het verificatiegesprek wordt tevens een verzoek gedaan tot het opleveren van de eerste bewijsmiddelen, zoals kopieën van diploma’s en certificaten. Deze bewijsmiddelen zullen, na ontvangst door de Inhuurdesk, worden getoetst op het voldoen aan de eisen. De exacte bewijsmiddelen, en de aanlevermethode wordt gecommuniceerd in de uitnodiging. Het niet tijdig overleggen van de gevraagde bewijsstukken zal aanleiding geven tot het terzijde leggen van de Offerte.
Het verificatiegesprek dient ter verificatie van de gestelde eisen en ter verificatie van of de score van de schriftelijke beoordeling op de gunningscriteria terecht is toegekend. Indien de verificatie geen aanleiding geeft tot een lagere score dan aanvankelijk is toegekend tijdens de beoordeling en het voldoen aan de gestelde eisen bevestigd, dan geldt dat de Offerte van deze Externe de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft en komt daarmee in aanmerking voor gunning van de Opdracht. Indien in de Opdracht meer dan één Externe wordt gevraagd, wordt het aantal beoogde aan te stellen Externen uitgenodigd voor het verificatiegesprek op basis van de hoogste posities in de rangorde.
Als op basis van de rangorde, door een gelijke score, meer dan één Externe in aanmerking komt voor het verificatiegesprek geeft het criterium prijs de doorslag en wordt de Externe van de Offerte met de laagste prijs uitgenodigd voor het verificatiegesprek. Indien ook de prijs van de gelijk eindigende Offertes gelijk is, dan is de volgorde van binnenkomst van de Offerte doorslaggevend, waarbij de Offerte die als eerste compleet in de applicatie staat de hoogste positie in de rangorde krijgt.
Indien uit het verificatiegesprek blijkt dat niet is voldaan aan één of meerdere eisen, dan wordt de betreffende Offerte uitgesloten van de procedure en uit de rangorde genomen. De Externe met de nieuwe hoogstscorende Offerte in de rangorde zal dan worden uitgenodigd voor het verificatiegesprek.
Indien uit het verificatiegesprek blijkt dat te veel punten zijn toegekend in de schriftelijke beoordeling, dan wordt dit gecorrigeerd in de beoordeling. De nieuwe rangorde wordt na de correctie opnieuw vastgesteld. Indien de Offerte van de Externe met wie het verificatiegesprek is gehouden niet meer de hoogst scorende in de nieuwe rangorde is, zal de Externe van de hoogstscorende Offerte in de nieuwe rangorde voor het verificatiegesprek worden uitgenodigd.
Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 02-04-2018 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-12-2018 voor 36 uur per week.
Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Beoordeling en verificatie van uw offerte
Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 7 pagina's A4.
U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Sjabloon : CV template IT 1.2.doc
Eis 1: in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar relevante werkervaring als Functioneel beheer waarbij je met de GMS applicatie hebt gewerkt. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 2: De kandidaat beschikt over onderstaande competenties:
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheden: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijke taal mondeling duidelijk.
Organisatievermogen:
Accuratesse: Werkt nauwkeurig en zorgvuldig, heeft oog voor detail en maakt weinig fouten.
Zelfstandig
Verantwoordelijk
Bovenstaande competenties moeten middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens het verificatiegesprek. Geef aan op welke wijze de competenties worden toegepast bij de uitvoering voor het gunnen van opdracht. Bij het niet voldoende aantonen zal aanbieding terzijde worden gelegd.
Gunningscriteria (wensen)
40 %
Wens 1: Aantoonbare opgedane kennis van en ervaring met werkprocessen OOV meldkamer in NL.
De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het(sub) nummer van de wens en benoem de werkzaamheden waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet, de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
Scoreverdeling:
0-1 jaar ervaring : 0/5
1-2 jaar ervaring: 1/5
2-3 jaar ervaring: 2/5
3-4 jaar ervaring: 3/5
4-5 jaar ervaring: 4/5
5 jaar of meer: 5/5
20 %
Wens 2: Aantoonbare opgedane kennis van ICT Beheer (waar bij gewerkt is volgens Prince II en ITIL).
De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het(sub) nummer van de wens en benoem de werkzaamheden waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet, de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
Scoreverdeling:
0-1 jaar ervaring : 0/5
1-2 jaar ervaring: 1/5
2-3 jaar ervaring: 2/5
3-4 jaar ervaring: 3/5
4-5 jaar ervaring: 4/5
5 jaar of meer: 5/5
30 %
Wens 3: Aantoonbare opgedane (werk)ervaring met GMS interfaces.
De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het(sub) nummer van de wens en benoem de werkzaamheden waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet, de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
Scoreverdeling:
0-1 jaar ervaring : 0/5
1-2 jaar ervaring: 1/5
2-3 jaar ervaring: 2/5
3-4 jaar ervaring: 3/5
4-5 jaar ervaring: 4/5
5 jaar of meer: 5/5
10 %
Wens 4: Aantoonbare opgedane (werk)ervaring met Prince II en ITIL. De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het(sub) nummer van de wens en benoem de werkzaamheden waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet, de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
Planning
Start publicatie 22-02-2018 00:00
Einddatum vragen 27-02-2018 10:00
Beantwoording vragen 27-02-2018 23:59
Sluiting publicatie 05-03-2018 10:00
Beoordeling offertes (vanaf) 05-03-2018 00:00
Verwachte terugkoppeling 31-03-2018 23:59
|