Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Adviseur Planning en Control
 
Sluitingsdatum
2018-03-13 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving
Van 2-4-2018 t/m 2-4-2020   |   Optie verlenging: 2 x 12 maanden 
€0 - €50 per uur   |   Financieel & Economisch   |   Uren: 36 per week   |   Aantal FTE: 
 
 
Planning
Start publicatie 02-03-2018 11:00 
Vragen stellen tot 05-03-2018 08:00 
Beantwoording vragen 06-03-2018 10:00 
Offerte indienen tot 13-03-2018 08:00 
Start beoordeling 13-03-2018 08:00 
Verwachte gunning 23-03-2018 16:00 
 
 
DE FUNCTIE
De functie van Adviseur Planning & Control binnen het team Financiën Planning & Control wordt vooralsnog tijdelijk ingevuld. We zoeken voor de duur van 2 jaar een high potential trainee die ons verder helpt met het  doorontwikkelen van de P&C-cyclus, een vernieuwende blik heeft op control en zich kan ontwikkelen tot een stevige regisseur/adviseur.
 
Samen met het team Financiën, Planning & Control sta jij de komende tijd voor de opgave om het bestuur, management en de organisatie breder en op een vernieuwende wijze te ondersteunen en te adviseren. Vooral de ambities van eigentijds sturen en verantwoorden, modernisering van de begrotingssystematiek, digitalisering en het in control zijn vragen om een stevige en innovatieve invulling. Kortom: veel ontwikkelruimte voor jou!
 
 
WAT GA JE DOEN? 
Je coördineert de planning en control cyclus en de projectmatige aansturing van de totstandkoming van P&C-producten van de gemeente, zoals de Begroting, Voorjaarsnota, Bestuursrapportages en Jaarrekening. Daarnaast ontwikkel je mede de processen van de P&C-cyclus en rolt deze verder uit om onder andere het financieel bewustzijn van de mensen in de organisatie te vergroten.
Voor de totstandkoming van de P&C-documenten stuur je helder op het proces en op tijd, neem je indien nodig taken van anderen binnen het team over en communiceer je helder met alle betrokkenen in de organisatie.
 
Daarnaast adviseer en ondersteun je een aantal teams (op dit moment Bedrijfsvoering, Concern, Griffie en Burgerzaken) op financieel gebied, bijvoorbeeld bij college- en raadsvoorstellen. Je vertaalt de (complexe) vraag van klanten naar concrete, duidelijke en begrijpelijke adviezen.
 
De functie van Adviseur Planning en Control wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Adviseur Planning en Control is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een ZZP’er/ DGA.
 
ZZP’ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.
 
 
 
Kandidaatomschrijving
 
OM SUCCESVOL TE ZIJN BRENG JE IN IEDER GEVAL HET VOLGENDE MEE:
·          Als persoon sta je stevig in je schoenen en ben je kritisch op je eigen handelen;
·          Je gaat voor kwaliteit, neemt het initiatief, enthousiasmeert, innoveert en durft verantwoordelijkheid te nemen in te 
           maken keuzes binnen de processen;
·          Je bent in staat om de vraag achter de vraag te ontdekken, bedenkt praktische oplossingen en weet te overtuigen;
·          Je bent gericht op samenwerking, zowel met het eigen team als met andere teams / afdelingen;
·          Je hebt een ‘bestuurlijke antenne’ en inzicht in proces-  en dienstverlening;
·          Je bent in staat om proces- en projectmatig te sturen;
·          Je hebt ervaring met digitalisering binnen P&C;
·          Je beschikt aantoonbaar over minimaal HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur op het gebied van
           Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde of Accountancy;
·          Je hebt relevante werkervaring en beschikt over actuele kennis van gemeentefinanciën, financiële wet- en
           regelgeving en specifiek de toepassing van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) in de praktijk.
 
 
 
Eisen
Opleiding
Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO opleiding op het gebied van Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde of Accountancy. 
Referentie vereist 
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte 
Diploma
 
 
Gunningscriteria
Weging prijsdeel:  20 %
 
 
Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring met digitalisering binnen Planning & Control. Dit moet duidelijk onderbouwd uit de werkzaamheden naar voren komen. 
Weging: 20 %
 
 
Werkervaring 
Op CV aantoonbaar werkervaring van tenminste 3 jaar opgedaan in de afgelopen 5 jaar met gemeentefinanciën, financiële wet- en regelgeving. Specifiek de toepassing van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) in de praktijk. Dit moet duidelijk onderbouwd uit de werkzaamheden naar voren komen. 
Weging: 25 %
 
 
Beschikbaarheid
Op CV aantoonbaar per direct beschikbaar voor tenminste 32 uur per week. 
Weging: 10 %
 
 
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
passend binnen de organisatie 10% - gestelde eisen in de opdracht 10% -
 
gestelde wensen in kandidaatsomschrijving 5%
Weging: 25 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht