Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
001482
 
Opdracht
Product Owner HRM
 
Sluitingsdatum
2018-04-11 17:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Personeel en organistatie, ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
Startdatum 04-06-2018
Einddatum 31-12-2018
Optie tot verlenging Ja 1x 6 mnd
Uren per week 36
 
 
Opdracht omschrijving
De bedrijfsvoering van de Politie is sinds 1 januari 2015 volledig centraal georganiseerd vanuit het
Politiedienstencentrum (PDC), locatie Zwolle, Rotterdam en Eindhoven. Bij de politie werken ruim 66.000 collega’s waar het PDC de dienstverlening op het gebied van ICT, Financiën, HRM, Informatiemanagement en Facilitair voor levert. Het PDC is georganiseerd naar verschillende diensten, waaronder de dienst HRM.
 
De HRM organisatie zorgt ervoor dat de politie zowel op de korte als op lange termijn beschikt over gekwalificeerde, weerbare en gemotiveerde medewerkers, die op het juiste moment en in de juiste aantallen kunnen worden ingezet. Zij creëert de randvoorwaarden, zodanig dat de politie een wendbare organisatie kan zijn.
 
Binnen de dienst HRM zijn wij op zoek naar een productowner HRM-applicaties. Als productowner HRM-applicaties ben je werkzaam binnen de Dienst HRM, binnen het team HR-beheer. HR-beheer heeft zich tot doel gesteld om op één centrale plek binnen de dienst HRM bewaken dat er betrouwbare (consistente) HR-data is. Jouw taak is het om in samenwerking met de business de geautomatiseerde processen te onderhouden, te optimaliseren en te ontwikkelen. Je bent de opdrachtgever aan functioneel beheer en draagt zorg met deze samenwerkingspartner voor stabiele en kwalitatief goede producten.
 
Je laat je kennen als een persoon welke op positieve wijze de rol van luis in de pels kan vervullen. Je bent kritisch, nauwkeurig en in staat om mee te denken met de klant. Tevens ben je bereid om samen met je collega’s de dienstverlening van het team te vergroten en schuw je niet je kennis over te dragen aan collega’s.
 
 
Doelstelling
Als productowner ism collega’s zorgdragen voor de continuïteit en het optimaal functioneren van de HRM-applicaties van de politie.
 
 
Verantwoordelijkheden
De productowner verantwoordelijk voor het onderhouden, optimaliseren en ontwikkelen van geautomatiseerde HRM processen.
 
 
Vakmatige taken
Gebruiksbeheer
Verlenen van ondersteuning bij het gebruik van HRM-applicaties
Meldingenbeheer (incidenten en verzoeken). Verantwoordelijk voor de intake, initiële ondersteuning, onderzoek & diagnose, oplossen & herstellen/uitvoeren, verificatie & afsluiting en voortgang & communicatie van meldingen al dan niet met ondersteuning van Functioneel Beheer.
Contact onderhouden met de business
 
Functionaliteitenbeheer (onderhouden, optimaliseren en ontwikkelen)
Zorgt in gezamenlijkheid met de Functioneel Beheerders voor inzicht in de impact voor de informatievoorziening, de omvang van de wijziging en het identificeren van de oplossingsruimte.
Vertalen van informatiebehoeften naar functionaliteiten gericht op het optimaal benutten van applicaties, koppelingen en interfaces.
Zorgt in gezamenlijkheid met de business voor het vastleggen van eisen (requirements) waar de HRM-applicaties aan moet voldoen.
Opstellen functionele specificaties (requirements) voor HRM-applicaties
Vastleggen en borgen besluiten en inrichtingskeuzes
Deelnemen aan project- en werkgroepen: 
Leveren specialistische ondersteuning in projecten;
Aangeven implicaties, beperkingen en verbeteringen en deze omzetten in voorstellen.
 
Toetsen en testen
Beoordeelt de testresultaten en geeft goedkeuring op het uitwerken van mogelijke oplossingsrichtingen op bevindingen uit testen
Stelt met behulp van de business gebruikersacceptatietestplan op, ondersteunt de opdrachtgever bij de gebruikersacceptatietest en is aanspreekpunt voor testcoördinator FB.
 
 
Leidinggevende taken
Operationele aansturing Functioneel Beheer
Zorgt voor opdrachtverstrekking (namens coördinator HR-Beheer) richting Functioneel beheer voor het doorvoeren van wijzigingsverzoeken en/of oplossen van incidenten.
Bewaakt en controleert of de door Functioneel Beheer geleverde inrichting uitgevoerd is conform afspraken en requirements.
Contacten
Medewerkers, Coordinatoren, Teamchefs en Portefeuillehouders binnen de dienst HRM, maar ook andere diensten binnen de organisatie.
Inzet in de lijn of project
Project
Opleiding
Afgeronde erkende HBO opleiding.
 
Werkervaring
Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in een rol als productowner, informatieanalist of business consultant HRM.
Aantoonbare ervaring met procesgericht werken
Aantoonbare ervaring met het inrichten van ESS/MSS systemen (opstellen requirements)
Aantoonbare ervaring met het inrichten van PA/SA –systemen (opstellen requirements)
Ervaring met het werken in administratieve processen met een vele uitzonderingssituaties en verschillende actoren.
Het geniet de voorkeur als er de aantoonbare ervaring is opgedaan in een grote organisatie.
 
Competenties
Klantgericht
Overtuigingskracht
Probleemanalyse
Samenwerken
Organisatiesensitiviteit
Initiatief
Kwaliteitsgericht
Systeemdenken
 
 
Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
 
 
Kwaliteit (eisen)
 
Eis 1:
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 7 pagina's A4.
U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Sjabloon : CV template Algemeen 1.2.doc
 
Eis 2:
In de afgelopen 8 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in een rol als productowner, informatieanalist of business consultant HRM.
 
Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een
beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
 
Eis 3:
Aantoonbare recente (=niet langer dan 3 jaar geleden) ervaring met het inrichten van ESS/MSS systemen.
 
Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een
beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
 
Eis 4:
Aantoonbare recente (=niet langer dan 3 geleden) ervaring met het inrichten van PA/SA -systemen.
 
Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een
beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
 
Eis 5:
Afgeronde erkende HBO-opleiding. Deze afgeronde en erkende opleiding moet duidelijk zijn
benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
 
Eis 6: 
Vereiste (gedrags)competenties:
 
Klantgericht
Overtuigingskracht
Probleemanalyse
Samenwerken
Organisatiesensitiviteit
Resultaatgericht
Kwaliteitsgericht
 
Bovenstaande competenties moeten middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens
het verificatiegesprek. Geef aan op welke wijze de competenties worden toegepast bij de
uitvoering voor het gunnen van opdracht. Bij het niet voldoende aantonen zal aanbieding terzijde worden gelegd.
Gunningscriteria (wensen)
40 %
Gunningscriterium 1:
Aantoonbare ervaring opgedaan met het inrichten en ontwikkelen van een self service functionaliteit.
 
Geef in een toelichting oa aan hoe je bent omgegaan met onmogelijkheden van de applicatie en hoe je het proces van begeleiden van de business hebt vorm gegeven. Beschrijf het uiteindelijke resultaat.
 
Geef een duidelijke beschrijving en situatieschets waaruit deze ervaring blijkt in max 200
woorden. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs.
Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een
rapportcijfer (0 = slecht 2 = matig, 4 = matig/voldoende 6 = voldoende, 8 = goed en 10 =
uitstekend).
 
Puntenverdeling: 
0 = 0/5 
2 = 1/5 
4 = 2/5 
6 = 3/5 
8 = 4/5 
10 = 5/5 
 
Verwijzingen alleen naar het CV leidt tot puntenaftrek. 
 
Er zal een inhoudelijke en vaktechnische toets van dit criterium in de verificatie-fase
plaatsvinden.
30 %
Gunningscriterium 2:
Aantoonbare ervaring opgedaan met het opstellen van requirements tbv HRM applicaties.
 
Geef een duidelijke beschrijving en situatieschets waaruit deze ervaring blijkt in max 200
woorden. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs.
Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een
rapportcijfer (0 = slecht 2 = matig, 4 = matig/voldoende 6 = voldoende, 8 = goed en 10 =
uitstekend).
 
Puntenverdeling: 
0 = 0/5 
2 = 1/5 
4 = 2/5 
6 = 3/5 
8 = 4/5 
10 = 5/5 
 
Verwijzingen alleen naar het CV leidt tot puntenaftrek. 
 
Er zal een inhoudelijke en vaktechnische toets van dit criterium in de verificatie-fase
plaatsvinden.
30 %
Gunningscriterium 3:
Aantoonbare kennis en ervaring met het analyseren, ontwerpen en modelleren van administratieve processen in een complexe omgeving (uitzonderingen, veel stakeholders, schaalgrootte). Geef in de motivatie ook eventuele ervaring met wijzigingsbeheer aan. D.w.z. voorbereiden en doorvoeren van wijzigingen. 
 
 
 
Planning
Start publicatie  29-03-2018 00:00 
Einddatum vragen 04-04-2018 17:00 
Beantwoording vragen 05-04-2018 23:59 
Sluiting publicatie 11-04-2018 17:00 
Beoordeling offertes (vanaf) 12-04-2018 00:00 
Verwachte terugkoppeling 13-04-2018 23:59 
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht