Beschrijving
Startdatum 01-07-2018
Einddatum 31-12-2018
Optie tot verlenging 2 x 12 maanden
Uren per week 36
Opdracht omschrijving
Als Interim-Teamleider Projectmanagement ben je verantwoordelijk voor de functionele en operationele aansturing van de medewerkers van het team Projectmanagement, en draag je de resultaat - en budgetverantwoordelijkheid voor het behalen van de vastgestelde resultaten van het team.
Binnen het team Projectmanagement geef je sturing op het gebied van organisatieontwikkeling, draag je verantwoordelijkheid voor een optimale uitvoering van de interne Bedrijfsvoering, P&C cyclus en P-zorg. Namens het team Projectmanagement ben je MT-lid van de Sector Huisvesting en neem je als Senior Supplier deel aan de verschillende stuurgroepen per eenheid. Je stuurt en adviseert op het juiste gebruik, toepassing en voortgang van beleids(producten) binnen de gehele Huisvestingsorganisatie en in het bijzonder op de doelstelling en producten binnen het team Projectmanagement. Hierbij zorg je voor optimale omstandigheden waarin de gevraagde producten & diensten geleverd kunnen worden met behulp van toepassing van gestandaardiseerde methoden en technieken (Prince®2), een gedefinieerd procesuitvoeringsformat en projectorganisatiestructuur. Daarnaast houd je je bezig met het analyseren van niet eerder verkende problematieken en vraagstukken en vertaling naar vakinhoudelijke oplossingen, instrumentontwikkeling en werkzaamheden binnen Team Projectmanagement. Je bent verantwoordelijk voor kennisontwikkeling binnen het team en het participeren in netwerken en bevorderen van samenwerkingen.
Doelstelling
De sector Huisvesting valt onder het Politiedienstencentrum en maakt deel uit van de dienst Facility Management. De sector Huisvesting bestaat uit vier onderdelen: Ruimtemanagement, Projectmanagement, Technisch beheer en het Uitvoeringsprogramma. De sector Huisvesting faciliteert alle eenheden van de politie bij de realisatie van haar huisvestingsbehoefte op zowel functioneel, financieel als technisch gebied. De vorming van de Nationale Politie en het ontstaan van het nieuwe dienstverleningsconcept stellen andere eisen aan de sector Huisvesting. Dit gegeven, gecombineerd met de doelstelling om vanaf 2025 € 76,5 miljoen per jaar op de huisvesting te besparen, maakt een grote vastgoedoperatie bestaande uit honderden projecten noodzakelijk. Dit vraagt om goed vastgoedmanagement en een versterking van de organisatie. Hoge kwaliteit, duurzaamheid, politiek en het bestuurlijk krachtenveld zijn hierbij van essentieel belang.
Het team Projectmanagement is verantwoordelijk voor het integraal managen van huisvestingsprojecten. Het team bestaat uit circa 50 projectleiders (senior, medior en junior), 2 coördinatoren en projectmanagementondersteuners.
Verantwoordelijkheden
Zie vakmatige taken voor taken en verantwoordelijkheden
Vakmatige taken
De vakinhoudelijke taken betreffen onder meer:
Vertalen en borgen van ontwikkelingen naar gewenste organisatiestructuur, formatie en kennisniveau van het team Projectmanagement.
Opstellen van het jaarplan voor Team Project Management inclusief gewenste resultaten, prioriteiten en randvoorwaarden en afstemmen voor het jaarplan binnen de Sector Huisvesting en met de Dienst FM.
Analyseren, monitoren en evalueren van de voortgang van het jaarplan en indien nodig bijsturen.
Uitvoeren van ontwikkel-, functionerings- en beoordelingsgesprekken met de medewerkers van het team Project Management.
Concretiseren van (nieuw) beleid en wet- en regelgeving naar (standaard)producten en richtlijnen binnen Team Projectmanagement.
Deelnemen in stuurgroepen huisvesting per eenheid als senior supplier.
Bevorderen van de deskundigheid van de medewerkers van Team Projectmanagement door specialistische kennis en vaardigheden over te dragen en kennisontwikkeling binnen het team te stimuleren.
Initiëren, onderhouden en regisseren van relevante interne en externe netwerken.
Afleggen van verantwoording over de behaalde teamresultaten.
Leidinggevende taken
Leidinggeven aan de medewerkers van het team Projectmanagement.
Contacten
Belangrijkste stakeholders:
MT Sector Huisvesting;
Medewerkers binnen team Projectmanagement
Stuurgroep Huisvesting per Eenheid;
Quality Board;
Overige onderdelen binnen dienst Facility Management waaronder Inkoop Management en Producten en Diensten Management en Facilitaire Services;
HRM.
Inzet in de lijn of project
Het betreft een tijdelijke functie binnen het team Projectmanagement
Opleiding
Wij vragen van jou minimaal academisch werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding in de richting van Technische Bedrijfskunde, Bouwkunde, Civiele Techniek of gelijkwaardig.
Werkervaring
Getraind in en aantoonbare meerjarige ervaring met aansturing van medewerkers.
Aantoonbare meerjarige ervaring met het zelfstandig realiseren en aansturen van zeer complexe en grote huisvestingsprojecten;
Aantoonbare meerjarige ervaring met het managen van besluitvormingsprocessen in complexe politiek-bestuurlijke omgevingen;
Aantoonbare ervaring met diverse moderne bouworganisatievormen;
Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van vastgoed en hebt laten zien deze ontwikkelingen te kunnen vertalen naar bouw- en vastgoedactiviteiten;
Kennis van relevante wet- en regelgeving;
Inhoudelijke kennis en vaardigheden omtrent projectmatig werken (Prince2);
Competenties
Je draagt graag bij aan de grote opgave waarvoor we staan omtrent onze huisvestingsportefeuille. en aan het opbouwen van onze organisatie en in het bijzonder het team Projectmanagement. Wij zoeken ervaren professionals die onder hoge druk snel het dynamische speelveld kunnen overzien, zich onderwerpen vlot eigen weten te maken, daarop passende strategieën weten te ontwikkelen en daarbij de juiste mensen weten te betrekken. Als Interim-Teamleider Projectmanagement straal je natuurlijk overwicht en leiderschap uit en kan je omgaan met weerstand en complexiteit. Je hebt gevoel voor de omgeving en het maatschappelijk belang waarvoor de politieorganisatie werkt. Daarnaast beschik je over een sterk analytisch vermogen, ben je resultaatgericht, flexibel (geen 9-tot-5-mentaliteit) en beschik je over een gezonde dosis humor.
Vereiste (gedrags)competenties:
Politiek–bestuurlijke sensitiviteit;
Strategisch en analytisch werk – en denkvermogen;
Organisatievermogen en sensitiviteit;
Resultaatgericht;
Besluitvaardigheid;
Netwerkvaardigheid;
Leidinggeven en coachen.
Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
Eis 1.
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 7 pagina's A4.
U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Sjabloon : CV template Algemeen 1.2.doc
Eis 2.
Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende met het aansturen van een team met minimaal 25 medewerkers.
Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 3.
Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met het zelfstandig realiseren en aansturen van complexe en grote huisvestingsprojecten vanaf 10 miljoen.
Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 4.
Afgeronde erkende WO-opleiding. Deze afgeronde en erkende WO-opleiding moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.
De uitgenodigde kandidaat dient (minimaal een dag) voor het verificatiegesprek bewijsmiddelen zoals kopie diploma(s)/certificaten te kunnen overleggen aan de inhuurdesk. Bij het niet tijdig indienen zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
Eis 5.
Vereiste (gedrags)competenties:
Politiek-bestuurlijke sensitiviteit: Anticipeert op en onderkent de relevantie van gebeurtenissen in de politiekbestuurlijke context die van invloed zijn op de positionering van de politie.
Organisatie sensitiviteit: Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen.
Probleemanalyse: Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.
Resultaatgerichtheid: Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.
Besluitvaardigheid: Neemt eigenstandig beslissingen of spreekt zijn mening uit, ook wanneer zaken onzeker zijn of risico’s inhouden. Toont zich op zijn handelen aanspreekbaar.
Netwerkvaardigheid: Ontwikkelt en onderhoudt relaties, allianties en coalities buiten de eigen organisatie en benut deze voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking.
Bovenstaande competenties moeten middels concrete voorbeelden duidelijk uitkomen tijdens het verificatiegesprek. Geef aan op welke wijze de competenties worden toegepast bij de uitvoering voor het gunnen van opdracht. Bij het niet voldoende aantonen zal aanbieding terzijde worden gelegd.
Eis 6.
Van de kandidaat wordt verwacht om tijdens het verificatiegesprek minimaal 1 referentie te overleggen van een gelijkwaardige opdracht.
Gunningscriteria (wensen)
25 %
Wens 1.
Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van vastgoed en hebt laten zien deze ontwikkelingen te kunnen vertalen naar bouw- en vastgoedactiviteiten.
Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de motivatie aan hoeveel maanden/jaren ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit de werkervaring, zoals bovenstaand benoemd, blijkt.
Geef een beschrijving van een recente opdracht (en).
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht, 2= matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend).
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en zal geen punten genereren.
Puntenverdeling:
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
10 %
Wens 2.
Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken conform Prince2.
De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens en benoem de werkzaamheden waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
15 %
Wens 3.
Aantoonbaar cursussen en/of trainingen gevolgd op het gebied van coachen en leidinggeven.
De gevolgde cursussen/trainingen moeten duidelijk benoemd worden in het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.
25 %
Wens 4.
Aantoonbare werkervaring als (project)manager van huisvesting met diverse moderne bouworganisatievormen (zoals alliantie en design&build).
Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de motivatie aan hoeveel maanden/jaren ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit de werkervaring, zoals bovenstaand benoemd, blijkt.
Geef een beschrijving van een recente opdracht(en).
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht, 2= matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend).
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en zal geen punten genereren.
Puntenverdeling:
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
25 %
Wens 5.
Aantoonbare meerjarige ervaring met het managen van besluitvormingsprocessen in complexe politiek-bestuurlijke omgevingen.
Planning
Start publicatie 11-04-2018 00:00
Einddatum vragen 13-04-2018 12:00
Beantwoording vragen 13-04-2018 23:59
Sluiting publicatie 20-04-2018 10:00
Beoordeling offertes (vanaf) 20-04-2018 00:00
Verwachte terugkoppeling 25-06-2018 23:59
|