Beschrijving
Van 7-5-2018 t/m 31-12-2018 | Optie verlenging: 2 x 12 maanden
€0 - €80 per uur | Ruimtelijke ordening & Milieu | Uren: 36 per week | Aantal FTE: 1
Planning
Start publicatie 12-04-2018 00:00
Vragen stellen tot 18-04-2018 00:00
Beantwoording vragen 19-04-2018 00:00
Offerte indienen tot 26-04-2018 00:00
Start beoordeling 26-04-2018 00:00
Verwachte gunning 03-05-2018 00:00
Opdrachtomschrijving
De kandidaat is het eerste aanspreekpunt voor klanten met vragen over wijzigingen in de fysieke leefomgeving. Hij/zij coördineert de aanvragen omgevingsvergunningen op gebied van bouw en ruimtelijke ordening. Door gedegen kennis van de wetgeving is de kandidaat in staat te beoordelen welke regelgeving relevant is voor je klant en welke niet. Kandidaat heeft het besef dat met gemotiveerd loslaten van regels soms meer kwaliteit en dienstverlening voor de klant en omgeving kan worden toegevoegd. Vanuit dit perspectief past de kandidaat in de toetsing de eigen vakkennis toe of wordt extra kennis bij specialisten opgevraagd.
In deze functie houdt de kandidaat zich bezig met onder andere:
Het beantwoorden van vragen van klanten over regelgeving in relatie tot bouwen en gebruiken van gebouwen en gronden (Wabo);
Het bewaken van het proces, de integraliteit en voortgang van aanvragen en vooroverlegzaken voor omgevingsvergunningen op het gebied van bouwen en ruimtelijke ordening;
Het communiceren met klanten en belanghebbenden in relatie tot de (consequenties) van de aanvragen;
Het toetsen van aanvragen op volledigheid, bestemmingsplan en globaal aan het Bouwbesluit;
Het inschakelen van vakdisciplines en wanneer nodig externe partijen;
Het opstellen van besluiten.
Als de uiteindelijk gegunde kandidaat niet voldoet of afwezig is vanwege ziekte, dan mag het gekozen bureau een kandidaat van vergelijkbaar niveau aanleveren.
Kandidaatomschrijving
minimaal een afgeronde HBO opleiding;
minimaal 3 jaar relevante werkervaring in procesmanagement en met het afhandelen van procedures in het kader van de Algemene wet bestuursrecht,
kennis en ervaring met de structuur en de systematiek van bouwtekeningen en in staat om deze aan het Bouwbesluit te toetsen.
kennis van het Omgevingsrecht (Wabo), de Algemene wet bestuursrecht en de wet ruimtelijke ordening.
Bovenstaande punten dienen aantoonbaar te zijn op het aangeleverde CV van de kandidaat.
Gevraagde competenties:
zelfstandig, dienstverlenend, communicatief, ruimdenkend, inventief, flexibel, georganiseerd en slagvaardig.
Na gunning dient de kandidaat een recente VOG aan te leveren. (niet ouder dan één jaar)
Eisen
Opleiding
Minimaal een afgeronde Hbo-opleiding, aantoonbaar gemaakt d.m.v. bijgeleverd diploma
Werkervaring
recente relevante werkervaring opgedaan bij een overheidswerkgever
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 35 %
relevante werkervaring
Gezocht wordt naar een kandidaat die minimaal 3 jaar werkervaring heeft in procesmanagement en het afhandelen van procedures i.h.k.v. de Algemene wet bestuursrecht. De kandidaat is bekend met structuur en systematiek van bouwtekeningen en kan deze aan het bouwbesluit toetsen. Daarnaast heeft de kandidaat kennis van het Omgevingsrecht (Wabo), de Algemene wet bestuursrecht en de wet ruimtelijke ordening. Het bovenstaande dient uit het aangeleverde CV te blijken.
3-5 jaar relevante werkervaring (15 %)
meer dan 5 jaar relevante werkervaring (20 %)
Weging: 20 %
Opleidingsniveau
gezocht wordt naar een kandidaat met minimaal een afgeronde relevante HBO opleiding
HBO-niveau (15 %)
WO-niveau (20 %)
Weging: 20 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Tijdens het gesprek zal worden getoetst of de kandidaat past binnen het team en of hij/zij voldoet aan de gevraagde competenties.
Weging: 25 %
|