Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Participatiecoach Lokaal Initiatief
 
Sluitingsdatum
2018-05-02 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

1833

Aanvang

Z.s.m.

Duur

Tot en met 31 december 2018

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

Mogelijk maar nog niet bekend.

Regio

Utrecht

Uren per week

32 uur

Verloopt op

02-05-2018 09:00

 

De unit Werk & Participatie ontwikkelt en geeft uitvoering aan vernieuwende re-integratieprojecten.
 
De bedrijfscultuur is te kenmerken als:
 
proactief, initiatie nemend en inspelend op ontwikkelingen op het gebied van re-integratie;
doelgericht, creatief, resultaat- en oplossingsgericht;
flexibel, professioneel en gericht op samenwerking.
Het project wordt in opdracht van de gemeente Zeist uitgevoerd en heeft als opdracht om cliënten te spreken en door te geleiden die op dit moment géén actief plan van aanpak hebben.
 
Dat kan enerzijds door directe begeleiding naar werk of bemiddeling in uitbreiding van bestaande uren. Anderzijds kan een tussentijdse opstap naar betaald werk, bijvoorbeeld door middel van vrijwilligerswerk, een onderdeel zijn van het traject zijn. Een participatiecoach coacht en biedt begeleiding op het vlak van het opbouwen van intrinsieke motivatie, het wegnemen van belemmeringen en het opdoen van sollicitatievaardigheden vanuit een brede klantbenadering.
 
De doelgroep van dit project betreft cliënten met een te verwachte trede 5 of 6 die binnen één jaar bemiddelbaar zijn naar werk.
 
Wij vinden het ook belangrijk dat je als participatiecoach ‘Lokaal initiatief’ een scherpe en betrokken blik hebt op de diverse leefgebieden van een cliënt. Je hebt aandacht voor motivatie, gezondheid, schuldenproblematiek en handhaving.
 
 
 
Kort gezegd ga je dit doen
 
Je voert gesprekken met klanten uit Zeist die géén actieve, lopende dossiers hebben;
Jouw klanten komen uit de backoffice. Dit kunnen klanten zijn die parttime werken of zorgklanten zijn;
Doel van de gesprekken is tweeledig; enerzijds goed in beeld brengen wat de status is, anderzijds de volgende stap concreet maken en waar mogelijk inzetten;
Als uit de analyse blijkt dat er groepen gevormd kunnen worden met vergelijkbare, trainbare problematiek, dan stem je dit af met het Jobcenter voor mogelijke trainingsgroepen;
Je voert deze gesprekken zowel bij de RSD als op locatie;
Je registreert de cliëntgegevens in diagnose- en matchingssysteem Competensys;
Door jouw gesprekken op locatie te voeren, ben je tegelijkertijd een verbindende factor naar onze ketenpartners;
Je legt makkelijk contact en hanteert daarbij een gestructureerde gespreksvoering;
Indien klanten niet verschijnen pak je door en zet je waar mogelijk direct verzuimcontrole in met als doel te achterhalen waarom iemand niet verschijnt;
Gesprekstechnieken als; LSD en motiverende gespreksvoering kennen géén geheimen voor jou;
Tussentijds evalueer je met jouw coördinator de voortgang en stuur je bij waar mogelijk;
Aan het einde van jouw opdracht maak je een eindrapportage op met bevindingen en eventuele aanbevelingen;
Je legt en onderhoudt intensief contact met bestaande en mogelijke nieuwe partners binnen één van de gemeenten.  Waar mogelijk schakel je (lokale) netwerkpartners in om onderdelen uit het ‘Plan van Aanpak’ te realiseren.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Maximum uurtarief van € 55,-- per uur incl. reis- en verblijf en ex. Btw.

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht