Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Inspecteur WABO
 
Sluitingsdatum
2018-05-18 17:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Bouw en utiliteitsbouw, Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving
Van 3-6-2018 t/m 31-12-2018   |   Optie verlenging: 2 x 3 maanden 
€0 - €70 per uur   |   Bouwkunde & Civiele techniek   |   Uren: 36 per week   |   Aantal FTE: 1 
 
 
Planning
Start publicatie 26-04-2018 16:00 
Vragen stellen tot 06-05-2018 17:00 
Beantwoording vragen 09-05-2018 12:00 
Offerte indienen tot 18-05-2018 17:00 
Start beoordeling 18-05-2018 17:00 
Verwachte gunning 03-06-2018 17:00 
 
 
 
Opdrachtomschrijving
De afdeling Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) is een van de zeven afdelingen van Stadsontwikkeling en is o.a. belast met de toetsing van bouwplannen, het verlenen van bouwvergunningen en het houden van toezicht op de naleving van bouwvoorschriften. Daarnaast is de afdeling belast met de vergunningverlening en handhaving van de milieuwet- en regelgeving en vervult zij het opdrachtgeverschap van de Omgevingsdienst Brabant Noord. Belangrijk bij de uitvoering van deze taak is een ‘meedenkende’ houding. Dit betekent dat niet alleen wordt gekeken wat wel of niet kan, maar dat ook adviezen worden gegeven voor mogelijke oplossingen.
Binnen de afdeling VTH werken ongeveer 50 medewerkers (secretariaat, bouwplantoetsers, buiteninspecteurs, administratieve en juridisch medewerkers).
 
Taken
Het in het kader van de WABO uitvoeren van (integrale) controles, het houden van toezicht op activiteiten binnen de fysieke leefomgeving (specialisatie bouwen) en het verstrekken van informatie hierover. Deze werkzaamheden worden integraal uitgevoerd met de overige WABO-specialisaties als bijvoorbeeld milieu. De basistaken van de overige specialisaties worden daarbij zelf uitgevoerd. Voor de complexere taken is er sprake van oog- en oor-functie of worden deze als team uitgevoerd. De basis daarvoor zijn de ‘beleidsregels toezicht en handhaving fysieke leefomgeving’ en het op basis daarvan opgestelde uitvoeringsprogramma.
Het signaleren van illegaal bouwen en gebruiken en misbruik, het doen van onderzoek daarnaar en het optreden in het kader van bestuursrechtelijke handhaving conform de landelijke handhavingsstrategie.
Het behandelen van klachten van burgers en bedrijven.
Uitvoeren van taken voor andere gemeenten in RUD-verband.
Het rapporteren en verzorgen van correspondentie (in overleg met juridische medewerkers), behoudens bij illegaal bouwen en illegaal gebruik.
Het communiceren met alle belanghebbenden  (klagers, vergunningverleners, brandweer,  juridische ondersteuning etc.).
Bij het uitvoeren van de controles wordt gebruik gemaakt van digitale checklijsten.
Verslagleggen/rapporteren (digitaal) van de resultaten van de controles in de geautomatiseerde systemen.
Het gaat om een inhuur/detachering voor 24-36 uur per week.
Werkdagen en werktijden worden ingevuld in overleg.
Periode: juni 2018 tot januari 2019. Verlenging is mogelijk.
Kandidaatomschrijving
Wij zijn op zoek naar een ervaren inspecteur WABO met minimaal een MBO-opleiding Bouwkunde en met aantoonbare kennis van brandveiligheid en activiteitenbesluit.
Kandiaat beschikt over minimaal 3 jaar relevante werkervaring. Daarnaast beschikt hij/zij over een zelfstandige, resultaatgerichte en flexibele werkhouding, goede communicatieve - en onderhandelingsvaardigheden gekoppeld aan een goede presentatie, is hij/zij samenwerkings- en resultaatgericht, klantvriendelijk en accuraat, is hij/zij een teamplayter en heeft hij/zij een goede handhavingsattitude en affiniteit met digitale systemen.
Gespreksplanning
Gesprekken vinden plaats op dinsdag 29 mei 2018 (NM).
Toelichting op rooster
Het gaat om een inhuur/detachering voor 24-36 uur per week. Werkdagen en werktijden worden ingevuld in overleg. 
Dienstencategorie
Andere diensten
CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging
Bijlagen
 
Uniform Europees Aanbestedingsdocument 2016-2017 (108010).pdf
 
Algemene voorwaarden inhuur derden 2017.pdf
 
Specifieke voorwaarden inhuur derden gemeente 's-Hertogenbosch.pdf
 
 
Eisen
Opleiding
De kandidaat beschikt over minimaal een MBO-opleiding Bouwkunde. 
 
 
Werkervaring
De kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar relevante werkervaring. Dit blijkt uit zijn/haar CV 
 
 
Competenties
De kandidaat beschikt over: - zelfstandige, resultaatgerichte en flexibele werkhouding; - communicatieve - en onderhandelingsvaardigheden, gekoppeld aan een goede presentatie; - samenwerkings- en resultaatgerichtheid; - klantvriendelijkheid; - handhavingsattitude; - affiniteit met digitale systemen; Daarnaast is kandidaat een teamplayer. 
UEA-document
De kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund, dient voor definitieve gunning een actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) te overleggen. Wordt deze niet, of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede kandidaat in rang. 
 
 
Gevraagde documenten
Aanleveren bij offerte 
kopie (MBO-)diploma Bouwkunde
Aanleveren na gunning 
Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument
 
 
Gunningscriteria
 
Weging prijsdeel: 20 %
 
 
Opleiding
Kandidaat beschikt over HBO-opleiding Bouwkunde.
Weging: 10 %
 
 
Opleiding
Kandidaat beschikt over opleiding ABW-1
Weging: 10 %
 
 
Opleiding
Kandidaat beschikt over opleiding ABW-2
Weging: 10 %
 
 
Werkervaring
Kandidaat beschikt over minimaal 3 relevante werkervaring. Dit blijkt uit zijn/haar CV.
3 of 4 jaar ervaring (5 %)
5 jaar of meer ervaring (10 %)
Weging: 10 %
 
 
Ervaring
Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van brandveiligheid en activiteitenbesluit . Dit blijkt uit zijn/haar CV. 
Weging: 10 %
 
 
Competenties
Kandidaat beschikt over rijbewijs B en is bezit van een auto.
Weging: 5 %
 
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Met de top-3, 5 of 8 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling
Weging: 25 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht