Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
001556
 
Opdracht
Senior ICT werkvoorbereider/changecoordinator 2fte
 
Sluitingsdatum
2018-05-18 17:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
Startdatum 06-08-2018
Einddatum 31-12-2018
Optie tot verlenging Ja
Uren per week 36
 
 
Als senior ICT werkvoorbereider/changecoördinator stel je changes op voor de bestaande ict infrastructuur en begeleidt deze. Dit betreft klant-, project- en beheerchanges en gaat om zowel standaard changes als maatwerk.


Verantwoordelijkheden
Wij zoeken iemand die prioriteiten kan stellen en bij changes de benodigde mensen en middelen weet in te zetten. Je werkt planmatig en gestructureerd. Je kunt duidelijk communiceren en bent klant- en kwaliteitsgericht. Bij veranderingen ben je in staat snel te schakelen.
Je hebt een adviserende en coördinerende rol tussen klant, servicelijnen, productlijnen en (externe) toeleveranciers.
Je rapporteert en bewaakt doorlooptijden van gerealiseerde en te realiseren changes.
Je draagt zorg voor de planning en resources voor toegewezen changes.


Vakmatige taken
Signaleren, analyseren en verhelpen van knelpunten met betrekking tot projecten en maatwerkchanges.
Opstellen van impactanalyses; je verzamelt hiervoor input bij de product- en servicelijnen en cosolideert de deelanalyses tot één integrale analyse.
Regelen, in overleg met planning, van de inzet van medewerkers gedurende de voorbereiding en realisatie van de change en bewaken van de planning. Je ondersteunt bij complexere planningsvraagstukken.
Gedurende de change fungeren als eerste aanspreekpunt voor management, medewerkers, leveranciers en overige stakeholders.
Evalueren van changes, doen van verbetervoorstellen, adviseren over bijsturing en implementeren van vastgestelde verbeteringen.
Verzorgen van de administraties en het verwerken van de benodigde gegevens.
Monitoren van de kwaliteit van het proces op basis van periodieke rapportages op kwaliteits- en performance-indicatoren.
Ondersteunen van de teamleider bij het maken van jaar- en verbeterplannen.
Bevorderen van de professionaliteit van collega's en voor hun fungeren als vraagbaak.
Initiëren van (interne) netwerken en maken van afspraken met partners.
Afstemmen met projectleiders en de beheerorganisatie m.b.t. de overdracht van producten aan beheerders van de competence center en de servicelijnmedewerkers.
Participeren in projecten en audits.

 

Opleiding
Minimaal een afgeronde erkende MBO-4 opleiding is een eis.
ITIL practitioner certificering is een wens.
Prince 2 foundation certificering is een wens.


Werkervaring
Minimaal 3 jaar relevante ICT-changecoördinatie ervaring binnen dienstverlenende omgeving in de afgelopen 5 jaren is een eis.
Aantoonbare kennis van en ervaring met rekencentrum-componenten (servers, storage, databases, routers, switches) is een wens.
Recent aantoonbare opgedane werkervaring als changecoördinator binnen een overheidsorganisatie is een wens.
Aantoonbare kennis- en werkervaring met ITIL is een eis.
Aantoonbare ervaring en kennis met Expertdesk is een wens.


Competenties
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
Accuratesse
Organisatievermogen
Klantgerichtheid
Stressbestendigheid
Organisatiesensitiviteit
Samenwerken
Resultaatgerichtheid
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht