Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
ITIL Servicemanager
 
Sluitingsdatum
2018-06-11 00:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Noord-Holland
 
Beschrijving
Van 1-7-2018 t/m 31-12-2018
Optie verlenging: 2 x 3 maande
Automatisering/ICT/GEO Gis
Uren: 36 per week
 
Opdrachtomschrijving
De afdeling Informatiebeheer van de gemeente bestaat uit de teams Infrastructuur, Applicaties, Advies en Projecten, Informatievoorziening en Basisinformatie. Deze afdeling is verantwoordelijk voor ICT beheer en onderhoud, het projectmanagement en advies, de objectgebonden basisinformatie en de documentaire informatievoorziening. 
 
Opdracht
 
Als change/incidentmanager ben je proces-verantwoordelijk (regie, coördinatie en verbetering) voor beide servicemanagement-processen. Je bewaakt en monitort het procesverloop en stuurt waar nodig bij. Je rapporteert periodiek over de kwaliteit van de procesuitvoering.
Je bent voor de gebruikersorganisatie het tweede escalatie-niveau bij incidenten die niet binnen de norm worden afgehandeld en coördineert de escalatie.
Je bent als changemanager verantwoordelijk voor change requests. Je bent voorzitter van de CAB, coördineert change requests, bewaakt op verstoringen en op klanttevredenheid.
Samen met de betrokkenen evalueer je periodiek de processen en reik je verbetervoorstellen aan en voert deze uit. Je neemt deel aan interne en externe overleggen inzake IT-dienstverlening.
Je zet je actief in voor het opzetten en inrichten van andere ITIL processen binnen de afdeling Informatiebeheer.
Je rapporteert aan de teamleider Advies & Projecten.
Deze opdracht is van tijdelijke aard omdat op termijn opnieuw geworven zal worden voor vaste invulling van deze functie.
De opdracht loopt tot 1 januari 2018 er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
 
 
Kandidaatomschrijving
Wat heb je nodig voor deze opdracht?
-       Minimaal HBO denk- en werkniveau;
-       ITIL V3 Expert gecertificeerd;
-       Ervaring met het beheren van minimaal de ITIL processen Changemanagement en Incidentmanagement;
-       Ervaring met het opzetten en implementeren van verschillende processen conform ITIL bij een grote of middelgrote gemeente (van gelijkwaardige complexiteit); 
-       Ervaring met de service management tool TOPdesk.
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht