Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
1957
 
Opdracht
Consulent schuldhulpverlening
 
Sluitingsdatum
2018-06-20 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Welzijn en zorg
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Startdatum: z.s.m.
Duur: 6 maanden
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand (en)
Uren per week: 36


De afdeling Werk, Zorg en Inkomen (WZI)

De afdeling Werk, Zorg en Inkomen biedt dienstverlening op het gebied van re-integratie, werk en zorg voor de inwoners.
De afdeling Werk, Zorg en Inkomen bestaat uit een vijftal teams, t.w. Beleid & Implementatie, Zorg en Inkomen, Werk en Inkomen, Handhaving en Bedrijfsbureau.
Deze teams worden aangestuurd door een teammanager.
De afdeling wordt aangestuurd door het afdelingshoofd.

Opdracht
De gemeente is op zoek naar een Consulent schuldhulpverlening, die zelfstandig de relaties beheert met klanten met zwaardere en/of meervoudige problematiek.  
Doelstelling van de functie is: effectuering van schuldhulpverlening gericht op het proces waarin voor burgers
die zich in een problematische schuldensituatie bevinden, een structurele oplossing voor de schuldenproblematiek tot stand wordt gebracht
om daarna weer financieel zelfstandig te kunnen functioneren.

Hoofdtaken:
Verzorgt de intake van meldingen en behandelt daaruit voortkomende verzoeken om schuldhulpverlening van burgers uit de doelgroep;
Verstrekt voorlichting en informatie, analyseert de hulpvraag en geeft gerichte budgethulp;
Voert in het minnelijk traject onderhandelingen met schuldeisers gericht op het treffen van schuldregeling dan wel op het verlenen van een saneringskrediet tegen finale kwijting;
Verstrekt saneringskredieten conform de geldende richtlijnen;
Geeft verklaringen af ex. Artikel 285 FW ten behoeve van de rechtbank indien het minnelijk traject van schuldregeling geen doorgang heeft gevonden;
Treedt op als aanspreekpunt en contactpersoon voor burgers, schuldeisers en (externe) instanties en regisseert het verloop van de schuldhulpverleningstrajecten.
Coördinator van meerdere taken.

Competenties:
uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden;
goede contactuele vaardigheden, kunnen onderhandelen,
flexibele instelling
stressbestend
initiatiefrijk en kunnen improviseren;
een netwerk kunnen opbouwen en onderhouden;
zelfsturend vermogen;
is in staat de samenhang te zien.

 

 

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht