Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Procesmanager Ketensamenwerking
 
Sluitingsdatum
2018-07-16 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Welzijn en zorg
 
Provincie
Overijssel
 
Beschrijving
Aanvang: 13 augustus 2018
Einde: 31 december 2018
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Uren per week: 24

Belangrijke opgave voor de komende jaren die voortvloeit uit de nieuwe regioplannen is dat de bestaande zorginfrastructuur op een fundamenteel andere manier moet worden vormgegeven. Zorgaanbieders zijn gezamenlijk al gestart met het uitwerken van werkafspraken met betrekking tot een vijftal nieuwe activiteiten (wachtlijstbegeleiding, uitstroombegeleiding, 24-uurs telefonische bereikbaarheid, onderlinge consultatie & advies en time-out plekken).

Functie

Je zorgt ervoor dat de werkafspraken voor de nieuwe activiteiten op een manier zijn uitgewerkt die door alle partijen, zowel zorgaanbieders en gemeenten, gedragen wordt. Dit dient uiterlijk in september 2018 te zijn afgerond;
Je organiseert en faciliteert daarnaast een proces waarin je samen met zorgaanbieders en gemeenten een beknopte visie en concrete aanpak uitwerkt voor een nieuwe inrichting van de regionale zorginfrastructuur en ketensamenwerking. Je start dit proces met de uitwerking van een projectaanpak. De beknopte visie en concrete aanpak dienen voor 1 januari 2019 te zijn opgeleverd en vastgesteld. Per 2019 of zo veel eerder als mogelijk zorg je er in samenwerking met de partners en gemeenten voor dat het plan van aanpak wordt uitgevoerd;
Je betrekt naast de gemeenten en regionale partners in ieder geval ook het veiligheidshuis/de veiligheidsmakelaar en het Bijzonder Zorgteam (BZT). Je neemt hen mee in de voorbereiding, uitwerking en uitvoering van het plan van aanpak. Als vervolgstap op het plan van aanpak werkt u in ieder geval een ontwikkelplan uit waaruit duidelijk wordt hoe het BZT (2.0) moet worden gepositioneerd en wat daar nodig is. Dit ontwikkelplan dient uiterlijk 1 april 2019 te worden opgeleverd en vastgesteld. Vervolgens begeleidt en adviseert u het BZT, de partnerorganisaties en de gemeente als opdrachtgever bij de succesvolle implementatie van dit ontwikkelplan. Het ontwikkelplan dient uiterlijk per 2020 volledig te zijn geïmplementeerd;
Je onderzoekt voor de gemeenten wat de mogelijkheden zijn om een 24uurs meldpunt in te richten en legt de denkrichtingen beargumenteerd voor aan de betrokken partijen. Vervolgens werkt u een concreet plan van aanpak uit voor de door de gemeenten (met de partners) gekozen denkrichting. Het nieuwe 24uurs meldpunt dient uiterlijk 1 januari 2019 te starten. Vanaf dat moment begeleidt u de uitvoering;
Je bereidt voor de gemeenten de invoering van de Wet Verplichtte GGz (WVGGz) voor. Middels een plan van aanpak inventariseer je wat er moet gebeuren om de wet in te voeren, wat de aandachtspunten zijn en werk je concreet uit hoe de drie gemeenten de wet gaan implementeren en uitvoeren. Dit plan van aanpak dient uiterlijk 1 januari 2019 opgeleverd en vastgesteld te zijn. Vervolgens zorgt u voor succesvolle uitvoering en implementatie;
Je zorgt ervoor dat de verschillende uitwerkingen niet alleen passen bij de landelijke en regionale ontwikkelingen, maar ook dat ze aansluiten bij de lokale infrastructuur, wensen en behoeften van de diverse gemeenten;
Je zorgt voor breed draagvlak. Zowel op bestuurlijk, management, beleidsmatig als op uitvoerend niveau. Hier houd rekening mee in de projectaanpak en -uitvoering. Daarnaast zorg je ervoor dat alle uitwerkingen door de gemeenten worden vastgesteld, en zo nodig door de betrokken partijen;
Je bewaakt de voortgang van de diverse processen/projecten en bespreekt deze regelmatig met alle betrokken partijen zodat waar nodig kan worden bijgestuurd.

Functie eisen

Aantoonbare kennis van en ervaring met het succesvol begeleiden van veranderprocessen. In het bijzonder als het gaat om het optimaliseren van de samenwerking tussen een veelheid van partijen in de (integrale) zorg- en veiligheidsketen van gemeenten;
Aantoonbare ervaring met het succesvol vertalen van complexe beleidsontwikkelingen naar nieuwe, concrete regionale en lokale werkwijzen en de implementatie daarvan;
Aantoonbare kennis van de actuele uitdagingen en beleidsmatige ontwikkelingen in het sociale- en veiligheidsdomein van gemeenten;
Aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar met optimaliseren van ketensamenwerking tussen gemeentelijke partners én/of zorgpartners (GGZ en/of VG) én/of veiligheidspartners;
Aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar als Procesmanager en/of Senior Beleidsadviseur bij een gemeente en/of zorgpartner (GGZ en/of VG) en/of veiligheidspartner met het vertalen én implementeren van beleid naar nieuwe werkwijzen;
Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding met daarbij aanvullend een afgeronde opleiding/training Projectmanagement en/of Procesmanagement en/of Programmamanagement.

Om deze functie succesvol te kunnen uitvoeren zoeken wij een kandidaat met de volgende talenten:

- resultaatgericht;
- samenwerken;
- verbindend en enthousiasmerend;
- analyseren en schakelen;
- communicatief, zowel mondeling als schriftelijk;
- organisatie- en politiek-bestuurlijk zeer sensitief;
- doorzetter.

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht