Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Senior Omgevingsmanager
 
Sluitingsdatum
2018-07-26 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Beton- en waterbouw, (Algemeen) management, Riolering grond- en wegenbouw, Communicatie
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving
Startdatum: 23 augustus 2018
Duur: 22 augustus 2019
Optie tot verlenging: 6 x 6 maanden
Uren per week: 32 uur

Kandidaatomschrijving

We zoeken een energieke omgevingsmanager op senior niveau die stevig in zijn/haar schoenen staat,
iemand met vele jaren ervaring in project- en omgevingsmanagement in een complexe omgeving.
We zoeken iemand met management en organisatorische vaardigheden die daarnaast ook meewerkt in het team,
iemand die kan schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau, die goed kan omgaan
met zowel bestuurders, ambtenaren, projectmanagers, medewerkers als inwoners, bedrijven en belangenorganisaties.
Die het een uitdaging vindt om voor de organisatie het versterken en verleggen van dijken langs de Maas
op een omgevingsgerichte manier op te pakken en de organisatie daarin mee te nemen.
Iemand die in staat is het programma en de projecten snel te doorgronden, weet wat de doelen zijn en waar de uitdagingen liggen.

De specifieke werkzaamheden bestaan uit:

De omgevingsmanager neemt aan relevante overleggen deel en geeft daarmee mede sturing aan het programma.
Stelt vanuit die positie de kaders vast en geeft richting aan het omgevingsmanagement.
De omgevingsmanager geeft (mede) sturing aan het omgevingsteam en zorgt voor het bewaken van raakvlakken en oplossen van issues op programmabreed niveau.
De omgevingsmanager vertaalt technische en/of juridische programma – en projectinformatie naar omgevingspartijen en bestuurders en verzorgt de juiste verwerking door het IPM-programmateam.

Tot de werkzaamheden behoren ook:
 
  • Aansturen/vormgeven van het omgevingsmanagement voor een aantal dijkringen binnen de kaders van het programma;
  • Het zelfstandig of in teamverband voorbereiden, deelnemen en/of voorzitten van overleg met belanghebbenden;
  • Het trekkerschap voor enkele thema’s die binnen het omgevingsmanagement vallen, zoals  conditionering, grondverwerving en communicatie
  • Aansturen van het omgevingsteam en met dit team uitzetten van de strategie voor de komende projectfases;
  • Kwaliteitsborging van de vastlegging van klanteisen in KES en relatics;
  • Het periodiek rapporteren over de status en stand van zaken binnen omgevingsmanagement;
  • Het uitvoeren van omgevingsanalyses (issues, stakeholders, mijlpalen, standpunten, belangen).
  • Het aansturen van de conditioneringswerkzaamheden

Competenties:
  • Omgevingsbewust
  • Teamplayer
  • Resultaatgerichtheid
  • Flexibiliteit
  • Zelfstandigheid
  • Organisatiesensitiviteit
Het betreffen mogelijk twee functies wanneer er twee goede kandidaten zich aanbieden, waarbij wellicht accentverschillen in de takenpakketten worden gelegd.


Eisen

Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een behaalde HBO/ WO opleiding. Graag benoemen van wanneer tot wanneer opleiding gevolgd is en of diploma behaald is.

Werkervaring
Op CV aantoonbaar in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar werkervaring in het omgevingsmanagement met het werken als IPM-rolhouder (eindverantwoordelijk) binnen projecten van publieke organisaties als Rijkswaterstaat, Waterschap, Provincie of Gemeente in de verkenningsfase en/of planuitwerkingsfase (planstudie) van MIRT en HWBP projecten.
Referentie vereist

Werkervaring
Op CV aantoonbaar ervaring met het werken aan grote complexe projecten en programma’s (totale waarde > € 50 mln.) in het fysiek ruimtelijke domein (waterveiligheid, waterbeheer, bereikbaarheid / mobiliteit, gebiedsontwikkeling), noem hiervoor tenminste 3 projecten waaraan gewerkt is (tenminste > 1 jr) in de verkenning en/of planuitwerkingsfase.
Referentie vereist

 

 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht