Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
SRQ116862
 
Opdracht
adviseren Inkoop en Contracten
 
Sluitingsdatum
2018-07-22 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Beton- en waterbouw, Riolering grond- en wegenbouw, Inkoop
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
Startdatum: 1-9-2018
Einddatum: 31-12-2020
Optie tot verlenging: ja, 2 x 24 maanden
Uren per week: 36
 
Omschrijving
 
Als adviseur inkoop en contracten draag je bij aan aanleg en onderhoud van de Nederlandse infrastructuur door het opstellen van een inkoopplan.
Hierbij houd je rekening met inkoopstrategieën, actuele kaders, wet- en regelgeving.
Dit risicogestuurde inkoopplan stem je af op de mogelijkheden en ontwikkelingen in de markt en de marktbenadering.
Je zorgt ook voor een afgebakende contractvorm en -inhoud en ziet toe op contractbeheersing.
Je levert de inkoopinhoudelijke kan van een contract en ziet toe op de consistentie van het geheel, je begeleidt het aanbestedingsproces en adviseert en signaleert bij de contractuitvoering over de naleving van het contract en contractwijzigingen.
Je draagt zorg voor het VTW proces.
 
Je maakt deel uit van een Integraal Projectmanagement (IPM) Team. Binnen het team zijn ook een projectmanager, contractmanager, technisch manager, omgevingsmanager en manager projectbeheersing werkzaam.
Je werkt als adviseur inkoop-en contracten in samenwerking met de contractmanager. Als onderdeel van dit team zoek je regelmatig afstemming met het projectteam, stakeholders en andere relevante disciplines en zorg je voor optimale kennisuitwisseling.
 
Tijdens de totstandkoming van het contract adviseer je, naast het verantwoordelijk zijn voor de benodigde inkoopprocessen, ook over het waarborgen van de beheersbaarheid en ook tijdens de looptijd reik je passende beheersmaatregelen aan.
Je verricht controles en zorgt voor systeem- en procestaken. Jij hebt daarbij een signalerende en adviserende rol. 
 
Je werkt nauw samen met jouw collega’s. Je fungeert als vraagbaak voor inkoop en contractzaken. Je zorgt voor duidelijke informatievoorziening.
Je zet de nieuwste ontwikkelingen om naar praktische verbeteringen van jouw vakgebied en het werkproces aanleg en onderhoud. Verder lever je een aantoonbare bijdrage aan kwaliteits- en kennisborging.


Functie-eisen

Werk- en denkniveau
-Bachelor - HBO
 
 Kennis en ervaring
-Je hebt HBO werk- en denkniveau.
-Je hebt enige relevante kennis en ervaring (indicatief 1-3 jaar) op het gebied van inkoopmanagement.
-Je hebt bij voorkeur een inhoudelijke basisopleiding op het gebied van inkoop en contracten en een afgeronde opleiding NEVI 1 (of gelijkwaardig). 
-Je hebt bij voorkeur kennis van het werkproces aanleg en onderhoud en affiniteit met de grond-, weg- en waterbouw sector. 
-Je hebt bij voorkeur kennis van relevante informatiesystemen zoals SAP, van contractvormen zoals D&C en DBFM en van voorwaarden zoals UAV-GC.
-Je hebt relevante kennis van aanbestedingen, aanbestedingsregelgeving en het Rijkswaterstaat aanbestedingsbeleid.
-Je hebt bij voorkeur kennis van de bedrijfsvoering binnen Rijkswaterstaat 
-Je hebt kennis van het werken met TenderNed.
-Je bent nieuwsgierig, neemt initiatief, staat open voor nieuwe dingen, hebt empathisch vermogen en gaat graag de dialoog aan.  
-Je bent accuraat, proactief, oplossingsgericht, communicatief vaardig en kunt snel schakelen.
-Je beschikt met name over de competenties organisatiesensitiviteit, netwerkvaardigheid en analyserend vermogen.
-Je herkent je in onze kernwaarden: resultaatgericht, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend.

 

 
Type opdrachtgever
Ministerie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht