Beschrijving
Startdatum: z.s.m.
Duur: 1 jaar
Optie tot verlenging: bij geschiktheid dienstverband
Uren per week: 36
Functieomschrijving
Als medewerker Technische Servicedesk sta je dagelijks in nauw contact met dit vervoersbedrijf, o.a. de Verkeersleiding en Serviceproviders voor storingsopvolging.
Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het incidentmanagement dat inhoud dat je meldingen en storingen van vervoerssystemen aanneemt, coördineert en tot een goed einde brengt (functieherstel).
Tot je takenpakket behoren onder andere:
- meldingen aannemen en registreren van incidenten;
- categorisering en prioritering;
- (initiële) Diagnose en analyse van een verstoring m.b.v. ondersteunende (IT) monitoringsystemen;
- aansturing van Serviceprovider(s) en bewaking van opvolging volgens SLA’s.
- nabellen en opvolgen van service requests;
- tussentijdse terugkoppeling van storingsstatus aan meldende partij/interne afdelingen;
- evalueren en afsluiten van de melding.
Je werkt in een ploegendienst i.v.m. een 24/7 ondersteuning/bewaking, waarbij je naast een dagdienst ook volgens een regelmatigheidsrooster een nachtdienst, avonddienst of weekenddienst te draait.
Wat bieden wij jou:
- een uitdagende en afwisselende functie met flexibiliteit en verantwoordelijkheid;
- je werkt met de nieuwste ICT systemen vanuit een hiervoor ontwikkelde omgeving (multi-werkplek met monitoringssystemen van waaruit ingebeld kan worden);
- je krijgt de ruimte trainingen te volgen en door te groeien op een in ontwikkeling zijnde en sterk groeiende omgeving;
- je gaat samenwerken met gedreven en enthousiaste collega’s.
Functie-eisen
- je hebt een MBO werk en denkniveau;
- je hebt minimaal 5 jaar ervaring op een technische servicedesk of een vergelijkbare functie;
- je hebt een winnaarsmentaliteit en een ondernemende en flexibele houding;
- je hebt affiniteit met computersystemen zoals camera bewakingssysteem en (plc-) besturingssystemen;
- met flair en sterk ontwikkelde communicatieve vaardigheden ben je in staat om zowel de eindgebruiker als de uitvoerende organisatie te overtuigen en te informeren;
- je bent in staat in korte tijd begrip te krijgen van de verschillende technische systemen;
- je analytische vaardigheden gebruik je om verstoringen en verzoeken snel te doorgronden. Je gaat (met behoud van de persoonlijke relatie) voor het eindresultaat, waarbij je niet schroomt om collega’s aan te spreken en, indien nodig, te escaleren;
- je bent positief ingesteld en hebt dus een positieve mindset;
- je bent service – en oplossingsgericht;
- je bent proactief en niet bang om ‘door te vragen’;
- je wilt blijven leren en je technische kennis- en vaardigheden blijven ontwikkelen. Dit is voor jou vanzelfsprekend.
- ervaring in de spoorsector / spoorbranche is een pré maar geen vereiste.
Belangrijke competenties:
- Technisch bekwaam (quick learner);
- Accuraat en daadkrachtig (denkende doener);
- Zelfstandig beslissingen durven nemen (escaleren indien nodig);
- Kritisch en durven door te vragen;
- Communicatief vaardig en servicegericht (netjes aan de telefoon);
- Volhardend, bezit doorzettingsvermogen;
- Stressbestendig;
- Analytisch en oplossingsgericht.
|