Beschrijving
Startdatum: 5-9-2018
Duur: 4 maanden
Optie tot verlenging: mogelijk maar nog niet bekend
Uren per week: 24
Opdracht
In onze organisatie werk je voor het team Publiek en dan specifiek het onderdeel Backoffice Burgerzaken.
Het team Publiek bestaat uit drie kernteams: de Front Office (KCC Telefonie voor meerdere gemeenten, receptie en balies voor Burgerzaken en Vergunningen voor meerdere gemeenten, ca 10 fte),
het team Midoffice, waarin de 2e lijns producten en diensten voor het themagebied Burgerzaken zijn ondergebracht (ca 4 fte) en de backoffice, waar de specialisten voor het vakgebied Burgerzaken werkzaam zijn (ca 4 fte).
Het team Publiek is in ontwikkeling. Daarbij hoort dat wij geloven in het opleiden en ontwikkelen van onze medewerkers.
Dit heeft er onlangs toe geleid dat een medewerker vanuit de Midoffice de stap heeft gemaakt naar een functie in de backoffice.
Zij volgt momenteel enkele opleidingen, teneinde uiteindelijk het HBO diploma Burgerzaken te bemachtigen.
In de tussentijd is ze werkzaam in de backoffice en houdt zich veelal bezig met complexe zaken rondom de Burgerlijke Stand,
Naturalisatie en optie, vestigingen buitenland, controleren brondocumenten en aanleggen van persoonslijsten aan de hand van een reisdocument.
Van de kandidaat wordt verwacht dat hij/zij een stevige inhoudelijke bijdrage levert aan het uitvoeren van werkzaamheden die regulier plaatsvinden binnen de backoffice burgerzaken.
Ook wordt van de kandidaat verwacht dat hij/zij fungeert als vraagbaak/klankbord voor de huidige backoffice medewerkers (verwachting 2 dagen per week).
De andere rol die van de kandidaat wordt verwacht is die van coach on the job voor de medewerker die zich ontwikkelt naar een volwaardige collega binnen de backoffice (verwachting 1 dag per week).
Het zwaartepunt voor de rol van coach zal met name gelegen zijn op het vlak van de werkzaamheden rondom de BRP.
Je takenpakket bestaat onder andere uit:
Complexe correctie mutaties BRP;
Werkzaamheden nav BCM run;
Werkzaamheden vanuit de Q module (Cipers);
Controle werkzaamheden mutaties, vestiging buitenland, correcties, naturalisatie;
Vestigingen buitenland;
Naturalisatie en optie;
Coaching medewerker naar de rol van volwaardig backoffice medewerker;
Vraagbaak/klankbord backoffice.
Opleiding BRP-specialist
Ervaring in het werken met Cipers systemen (Pink Roccade)
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in een soortgelijke functie bij een gemeentelijke instelling
Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met het coachen van medewerkers naar het niveau van backoffice medewerkers
Aantoonbare ervaring met het adviseren van management en colleges over vakinhoudelijke kwesties en in staat om adviezen toelichten in de betreffende gremia
Competenties
Klantgericht, communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk
Van nature oplossingsgericht en per definitie denken in termen van mogelijkheden
De kunst van het luisteren verstaan en tevens scherpe vragen weten en durven te stellen
Nauwkeurig en je hebt een gezonde dosis overtuigingskracht
Professionaliteit en zelfstandigheid, zonder de verbinding te verliezen
Onafhankelijke oordeelsvorming, maar wel na zorgvuldige overweging van alternatieven
|