Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
SRQ117483
 
Opdracht
Projectmanager Bouw en Vastgoed
 
Sluitingsdatum
2018-09-10 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Bouw en utiliteitsbouw
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
Startdatum: 1-10-2018
Einddatum: 30-9-2019
Optie tot verlenging: 2 x max. 6 maaden (t/m uterlijk 30-9-2020)
Uren per week: 32 uur
 

Opdrachtomschrijving

Je bent verantwoordelijk voor het projectmanagement, waaronder ook projectbeheersing en omgevingsmanagement gedurende de voorbereidings-, aanbestedings- en/of realisatiefase van één of meerdere vastgoedprojecten van de organisatie.
Daarnaast ben je als 2e projectmanager de achtervang en klankbord voor de Integraal Project Verantwoordelijke (IPV-er).
Als projectleider met de rol als omgevingsmanager onderhoud je de contacten met interne en externe stakeholders die directe en indirecte invloed hebben op het projectresultaat.
Daarbij ligt het accent van de werkzaamheden niet op functionele aansturing, maar op de inhoudelijke coördinatie.
In deze rol ben je integraal onderdeel van het IPV-team, dat bestaat uit een samenwerkingsverband van de rollen projectmanager, technisch manager, contractmanager en manager projectbeheersing.
Het IPV-team zorgt in een gedeelde verantwoordelijkheid voor de aansturing van het project op alle gebieden.
Afhankelijk van de grootte en complexiteit het project is er een beperkt of compleet IPV-team ingericht.
 
Als projectleider geef je leiding aan multidisciplinair ingerichte teams van professionals (zowel interne collega’s als extern ingehuurde specialisten) en realiseer je samen met hen diverse projecten in het kader van nieuwbouw, renovatie en/of instandhouding.
Daarbij ligt het accent van de werkzaamheden niet op functionele aansturing, maar op de inhoudelijke coördinatie.
Daarnaast maakt de voorbereiding, aanbesteding en realisatie deel uit van je takenpakket.
Over de voortgang en de resultaten van de aan jouw portefeuille behorende projecten leg je periodiek verantwoording af aan het sectiehoofd van de organisatie en een stuurgroep.
 
Je voert, in overleg met het programma- en projectmanagementteam, zelfstandig overleg met de behoeftesteller/budgethouder, gebruikers, de gebouweigenaar en overige stakeholders.
Tevens initieer en bewaak je de marktbenadering (aanbesteding). Je wordt hierbij ondersteund door collega’s van de afdeling Inkoop.
Na realisatie van het project draag je het project over aan de beheersorganisatie. De projecten worden door heel Nederland uitgevoerd.

 
Competenties
 
  • Aansturen organisatie
  • Bestuur sensitiviteit
  • Creativiteit
  • Motiveren
  • Netwerken
  • Omgevingsbewustzijn
  • Plannen en organiseren
  • Resultaatgerichtheid


Eisen

Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van bouw, vastgoed, techniek of projectmanagement. 

Je beschikt over minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van:

- Utiliteitsbouw, hieronder wordt in dit verband niet verstaan een loods, fabriekshal of woningbouw.
- Projectmanagement uitgevoerd van projecten waarbij:
  • beveiligingseisen bestonden, waarbij sprake was van verschillende te scheiden verkeerstromen en ordening van bijbehorende functies (zonering in- en om gebouwen);
  • afstemming over ICT-zaken uitgevoerd door andere partijen van belang is geweest;
  • afstemming met de (toekomstige) beheerorganisatie over in te passen voorzieningen (bijvoorbeeld catering, specifiek meubilair e.d.) aan de orde is geweest.
- Projectmanagement van alle projectfasen van initiatieffase tot en met de oplevering van projecten in het kader van nieuw- of verbouw.
- Toepassen van risicomanagement.
- Ervaring met de herinrichting/renovatie van een (kantoor)gebouw dat (deels) in gebruik blijft.
 
Daarnaast beschik je aantoonbaar over kennis van en ervaring met

- De Aanbestedingswet 2012 en het ARW 2016.
- Geïntegreerde contracten (UAV-gc) al dan niet uitgevoerd door derden.

 

 
Type opdrachtgever
Ministerie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht