Beschrijving
Startdatum: 1-10-2018
Einddatum: 30-9-2019
Optie tot verlenging: ja, 2 x 3 maanden (tot uiterlijk 31-3-2020)
Uren per week: 36 uur
Over de organisatie
De organisatie is verantwoordelijk voor het beheer en de instandhouding van de grootste en meest diverse vastgoedportefeuille van Nederland.
De directie Vastgoedbeheer (VB) is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties, terreinen en gronden van het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand. Bij specialties betreft dit panden, terreinen en gronden die onlosmakelijk verbonden zijn met het primaire proces.
Bij kantoren betreft dit panden waar het primaire proces in kan worden uitgevoerd.
Daarnaast realiseert de directie de kleinere projecten die het gevolg zijn van (her)ontwikkeling, transformatie of transacties.
Opdrachtomschrijving
De medewerker assetmanagement ondersteunt de assetmanager bij het vervullen van de eigenaarrol.
Hij heeft diverse taken en rollen in de huisvestingsketen binnen de organisatie.
Hierin onderscheiden we vijf hoofdtaken:
-
Intake van klantvragen en wensen
-
Eerstelijns klantcontacten
-
Inhuur-/en verhuurcontracten
-
Voorbereiding afstoot en wederoplevering
-
Eigenaarrol
Van de medewerker assetmanagement wordt verwacht dat hij/ zij de assetmanager ondersteunt bij de meer complexe hoofdtaken en dat hij/ zij de minder complexe hoofdtaken zoals bijvoorbeeld, RMR berekeningen, afstootnota’s, wederopleveringen en simpele klantvragen zelfstandig (onder verantwoordelijkheid van de assetmanager) uitvoert. Daarnaast is de medewerker assetmanagement voor de Vastgoedadministratie het aanspreekpunt voor alle mutaties in de in-/ en verhuurcontracten.
Opdracht-eisen
De medewerker assetmanagement die wij zoeken heeft affiniteit met en kennis over:
-
De (commerciële) vastgoedmarkt en vastgoedfinanciën
-
Concernhuisvesting in het algemeen (Corporate Real Estate management) en/of rijkshuisvesting in het bijzonder
-
Contracten/ rechten
Daarnaast vinden wij het belangrijk dat de medewerker assetmanagement samenwerkingsgericht is een doorzetter is en helder de bevindingen kan ordenen en schriftelijk kan rapporteren.
Als medewerker assetmanagement beschik je over de volgende competenties:
-
Klantgerichtheid
-
Analyseren
-
Initiatief
-
Samenwerken
-
Plannen en organiseren
Eisen
Je beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding op het gebied van rechten, economie of vastgoed.
Je beschikt over minimaal 5 jaar op het gebied van assetmanagement in dienst van of als vertegenwoordiger van een publieke opdrachtgever, waarbij aantoonbaar sprake is van de volgende aspecten:
• Utiliteitsbouw, hieronder wordt in dit verband niet verstaan een loods, fabriekshal of woningbouw
• Meerjarige onderhoudsprogramma’s
• Het vormgeven van een project vanaf de initiatieffase t/m de definitiefase, waaronder het opleveren van de daarvoor benodigde fasedocumenten
• Het begeleiden dan wel uitvoeren van wederopleveringen na expiratie huurcontract
Je hebt kennis over
- De commerciële vastgoedmarkt en vastgoed financiën
- Concernhuisvesting in het algemeen (Corporate Real Estate Management)
|