Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Teamcoordinator afdeling Inwoners
 
Sluitingsdatum
2018-09-10 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie, Management support
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving
Startdatum: 24-9-2018
Einddatum: 28-12-2018
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Aantal uren per week: 24 uur
 

Omschrijving
 
Als teamcoördinator geef je coachend leiding aan de medewerkers van je team.
Samen met medewerkers, neem je initiatief om de inhoudelijke bekwaamheid, de zelfstandigheid en de persoonlijke ontwikkeling van individuele medewerkers en van het team als geheel, te bevorderen.
Je geeft medewerkers zorgvuldige feedback over gedrag, vaardigheden en prestaties, en spreekt hen aan op hun verantwoordelijkheden.
De focus ligt daarbij nadrukkelijk op de klant (inwoners, ondernemers en andere ketenpartners) en het sneller en beter inspelen op vragen van de individuele inwoners en van de samenleving als geheel.
Met de medewerkers van je team werk je doelgericht toe naar een situatie waarbij het team in staat is om zelf te bepalen hoe met de beschikbare formatie de gewenste prestaties geleverd kunnen worden.
Als teamcoördinator voer je de regie over dit proces. Datzelfde geldt voor de juiste afstemming van de werkprocessen van het team met die van andere in- en/of externe organisatie-eenheden.
Verder ben je je bewust van het feit dat je werkt voor het bestuur en dat jouw team werkt aan de bestuurlijke doelen die gesteld zijn.
Je hebt een antenne voor zaken die politiek gevoelig kunnen liggen.
Je signaleert en bespreekt deze gevoeligheden in een vroeg stadium met de medewerkers van je team en je afdelingsmanager.
Goed kunnen samenwerken, zowel binnen als buiten de organisatie, is voor deze functie een kerncompetentie.
Tot slot ben je, samen met de afdelingsmanager en de medewerkers, verantwoordelijk voor alle taken binnen je team, ieder vanuit zijn/haar eigen rol.
De afdelingsmanager heeft daarbij de rol van opdrachtgever, de medewerkers zijn primair verantwoordelijk voor de uitvoering van de inhoudelijke taken
en de teamcoördinator is primair verantwoordelijk voor het coördineren van de processen binnen het team, de kwaliteit en de resultaten van het team.
Daarbij fungeer je als sparringpartner voor de medewerkers van het team. In voorkomende gevallen kan het zijn dat je, in overleg met het team, zelf een inhoudelijke taak oppakt.
Om dit alles op een goede manier te kunnen doen is affiniteit met de diverse vakgebieden binnen het team van belang.
 


Kandidaatomschrijving

Functie-eisen
  • HBO werk- en denk niveau
  • Aantoonbare affiniteit met publieksdiensten en het vakgebied Burgerzaken
  • Aantoonbare leidinggevende ervaring (minimaal 2 jaar)
  • Kennis van planning- en control instrumenten
  • Uitstekende advies- en communicatieve vaardigheden
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
 
 
Competenties
 
  • Coachen
  • Samenwerking stimuleren
  • Interpersoonlijke sensitiviteit
  • Leiderschap
  • Initiatief
 
 
Eisen
 
Opleiding
Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO opleiding.

Werkervaring
Op CV aantoonbare leidinggevende werkervaring van minimaal 2 jaar, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht