Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Medior Product Servicemanager
 
Sluitingsdatum
2018-10-04 09:30
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
Startdatum: z.s.m.
Duur: 6-12 maanden
Uren per week: 36
 

Ben jij degene die zorgt voor een optimale afstemming tussen klantbehoeften en de dienstverlening van automatisering?
 
Dit is het werk
  • Binnen de cluster Besturing & Control hou je je bezig met het ontwikkelen en afstemmen van de ICT dienstverlening op de voortdurend wijzigende klantvraag en klantontwikkeling. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de klant onder andere bij maatwerkverzoeken of escalaties.
  • Als Product Servicemanager ben je een spin in het web en adviseer je over nieuwe en/of gewijzigde producten en diensten. De harde ICT Producten zijn onder andere Devices (laptops, thinclients, FAT clients, iPads), Dataopslag, Servers, Netwerken, Telecom waarop diensten aangeboden worden zoals het hosten van bedrijfsapplicaties.
  • Je bent wegwijzer voor de klant voor vragen en opdrachten richting de organisatie die niet binnen de standaarddienstverlening passen. Hiertoe beantwoord je vragen eveneens digitaal binnen het interne ticketsysteem.
  • Je stelt notities en adviezen op waar nodig. Je hebt regie over deze verbeterprojecten en zorgt ervoor dat de resultaten in de processen geborgd worden. Je draagt daarbij zorg voor zowel de uitvoering van het proces, als de kwaliteit van de uitvoering van de dienstverlening.
  • Je voert overleg met de eigen organisatie en de klanten om vraag en aanbod beter op elkaar af te stemmen.
 
Enkele voorbeelden verbeterprojecten / adviezen zijn:
  • Verkenning naar nieuwe softwareoplossingen voor het interne communicatiebureau voor de aansturingen van digitale reclame borden.
  • Het voorkomen/verminderen van contactmomenten tussen de gebruikersorganisatie en de servicedesk automatisering.
  • Het doen van verbetervoorstellen voor specifieke organisatie onderdelen. Denkrichting hierbij is of het differentiëren van het aanbod van devices zoals laptops, iPads en telefoons, naar type klant of functie voordeel kan opleveren.
 
 
Dit breng je mee

- Werk/denkniveau: HBO
- Werkervaring: > 5 jaar
- Je hebt een afgeronde hbo/ hbo+ opleiding en (aantoonbare) affiniteit met ICT.
- Je hebt affiniteit met de werkprocessen in de ICT-dienstverlening.
- Je hebt ervaring op het gebied van Service Management (ITIL), Prince2, en vaardigheden zoals het schrijven van goede adviezen.
- Je bent in staat om trajecten vlot te trekken en te zorgen dat de resultaten geborgd worden binnen de organisatie.
- Je kunt goed communiceren op verschillende niveaus.
- Je bent vasthoudend en tactisch en beschikt over goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
- Je beschikt over een continue nieuwsgierigheid en verfrissende ideeën om de dienstverlening van automatisering verder te verbeteren.
- Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen.
- Tot slot ben je iemand die kritische vragen durft te stellen, zich een mening weet te vormen en dit goed kan formuleren en presenteren.
 
 
Kortom; ben jij de spil in het veld tussen de klantorganisatie, de dienstverlening en de eigen automatiseringsorganisatie? Dan komen we graag in contact met jou!
 
 
De competenties bij deze functie zijn:
  • Omgevingsbewust zijn

Op de hoogte zijn van externe en interne ontwikkelingen en deze kennis effectief gebruiken voor de eigentaak of organisatie. Signaleren en inventariseren van wensen en behoeften en hierop reageren en anticiperen

  • Inschattingsvermogen
Signaleren van ontwikkelingen, herkennen van belangrijke informatie en verbanden leggen tussen gegevens. Mogelijke oorzaken en consequenties in beeld brengen en een onderbouwt oordeel vormen.
  • Vernieuwend
Met oorspronkelijke toepassingen en oplossingen komen. Nieuwe methoden en processen bedenken ter vervanging en verbetering van de bestaande, ten behoeve van de organisatiedoelen en de relatie met de klant.
  • Druk weerstaan
Effectief blijven presteren onder stressvolle omstandigheden, zoals tijdsdruk, tegenslag, kritiek, risico's of emotionele confrontaties. Geeft grenzen aan. De-escaleert waar nodig is.
 
 
Dit is wat wij doen
 
Binnen de ICT organisatie van de gemeente maken we gebruik van een robuuste omgeving. We investeren in innovatie. We werken met een gevirtualiseerde infrastructuur, implementeren selfservice
en we automatiseren waar mogelijk beheertaken.
 
Als intern bedrijf van de gemeente gericht op het optimaal leveren van ICTinfrastructuurdiensten primair aan de gemeente. Daarnaast leveren we soortgelijke diensten aan een aantal organisaties binnen de publieke sector.
 
De organisatiestructuur is toegesneden op de nieuwe technologie en dienstverlening en bestaat uit vier clusters: Besturing & Control, Vernieuwing, Solution Center en Operations Center.
 
De organisatie maakt onderdeel uit van de IPM Transitie waarin we de organisatie transformeren naar een demand – supply gerichte samenwerking.


Het cluster Besturing & Control is verantwoordelijk voor de tactische ICT beheerprocessen en logische operationele taken die deze direct ondersteunen. Daarmee houden wij ons bezig met: ontwikkeling van de kaders binnen IB
Automatisering, het dienstenportfolio, afstemming van de dienstverlening aan in- en externe afnemers, de continuïteit van de dienstverlening en ondersteuning van de interne bedrijfsvoering de organisatie.
 
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht