Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Functioneel applicatiebeheerder sociaal domein
 
Sluitingsdatum
2018-10-16 00:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving
Startdatum: 1-11-2018
Einddatum: 31-12-2018
Uren per week: 32-36
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
 
 
De gemeente heeft tijdelijk ruimte voor een enthousiaste kandidaat voor de functie van functioneel applicatiebeheerder sociaal domein,
Algemeen
De afdeling Maatschappelijke dienstverlening is een dynamische afdeling die verantwoordelijk is voor het gehele sociale domein. De afdeling omvat verschillende beleidsgebieden, waaronder : Wmo, Jeugd, participatie,  onderwijs, sport, jeugd, cultuur en gezondheid. Binnen de afdeling Maatschappelijke Dienstverlening is het beleid en de uitvoering van het Sociaal Domein ondergebracht.
De afdeling Maatschappelijke Dienstverlening bestaat uit de volgende 4 teams: Beleid & Projecten, Inkomen & Ondersteuning, Participatie & Activering en Kwaliteit & Juridische zaken.
Binnen het team Kwaliteit & Juridische zaken zijn wij op zoek naar een functioneel applicatiebeheerder sociaal domein.
Functie-inhoud
Het voeren van het functioneel applicatiebeheer binnen het sociale domein wat inhoudt:
Adviseren en zorgen voor de inrichting van geautomatiseerde systemen in relatie tot de werkprocessen, wet en regelgeving en gemeentelijk beleid. Wij werken hierbij met de suites voor het sociale domein van leverancier Centric;
Zorgen voor en bewaken van een juist en optimaal gebruik van de applicaties binnen de afdeling Sociale Zaken;
Het bewaken en beheren van autorisaties en databestanden;
Het uitvoeren van betalingsruns;
Het adviseren van het management bij de aanschaf van nieuwe software of gewijzigde 
systeemonderdelen c.g. modules ten behoeve van de afdeling Maatschappelijke dienstverlening en het testen hiervan;
Analyseren, interpreteren van en adviseren over mogelijke risico’s en verbeteringen in de bedrijfsvoering, de consequenties van noodzakelijke systeemaanpassingen alsmede aanpassingen in werkprocessen bij nieuwe regelgeving, wetswijzigingen, verandering van werkwijze, beleid en/of herinrichting organisatie;
Controle op en bewaking van de samenhang tussen geautomatiseerde systemen, werkprocessen
en administratieve organisatie ten einde knelpunten en risico’s in de bedrijfsvoering te voorkomen dan wel op te lossen;
Het geven van werkinstructies en scholing aan medewerkers;
Het signaleren van en adviseren over gebruikerswensen en in functionaliteit in de geautomatiseerde systemen;
Aanspreekpunt en contactpersoon automatisering. Zowel intern als naar leveranciers en derden;
Deelname aan project- en werkgroepen (zowel intern als afdelingsoverstijgend) evenals regionale en interregionale werkgroepen;
Draagt zorg voor gegevensuitwisseling en het verstrekken van managementinformatie;
Voorziet bestuur, management en externen (o.a. CBS en Ministerie van SZW) informatie en adviseert over hun informatiebehoefte;
 
Functie-eisen
 
  • MBO werk- en denkniveau met zeer ruime aanvullende kennis en ervaring op het desbetreffende vakgebied;
  • Kennis van de gemeentelijke organisatie, haar interne beleid, regels, procedures en wetgeving;
  • Aantoonbare ervaring binnen het sociale domein en kennis van de relevante ontwikkelingen binnen dit domein;
  • Aantoonbare ervaring met betalingsruns;
  • Uitgebreide kennis van Microsoft office pakketten Excel en Word.
  • Je beschikt naast vakinhoudelijke kennis over de volgende competenties: zakelijke, kritische en collegiale werkhouding, klantgericht, daadkrachtig en resultaatgericht.
 
 
Eisen
Aantoonbare kennis en ervaring als functioneel applicatiebeheerder Sociaal Domein bij een gemeentelijke organisatie
Uit het CV blijkt dat de kandidaat gedurende de afgelopen 5 jaar heeft gewerkt als functioneel applicatiebeheerder binnen het Sociaal Domein, bij een gemeentelijke organisatie.
Referentie vereist
 
Afgeronde MBO opleiding binnen het desbetreffende vakgebied
Kandidaat heeft minimaal MBO werk en denkniveau en beschikt over een afgeronde relevante MBO opleiding ICT / applicatiebeheer.
 
Aantoonbaar recente kennis en ervaring met Suites voor het sociale domein van leverancier Centric
Uit CV blijkt dat de kandidaat de afgelopen 3 jaren aantoonbare ervaring heeft met Suites van Centric
 
Aantoonbare ervaring binnen het sociale domein en kennis van recente ontwikkelingen binnen dit domein
Uit het CV blijkt dat de kandidaat beschikt over actuele kennis van ontwikkelingen binnen het sociale domein

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht