Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
001715
 
Opdracht
Adviseur Planmatig Onderhoud 5fte
 
Sluitingsdatum
2018-10-22 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Facilitair
 
Provincie
0
 
Beschrijving
Startdatum: 17-12-2018
Einddatum: 31-12-2019
Optie tot verlenging: ja, 1 x 12 maanden
Uren per week: 36
 
 
 
Opdracht omschrijving
 
De sector Huisvesting van de Dienst Facility Management, onderdeel van het dienstencentrum, bestaat uit de teams Ruimtemanagement, Projectmanagement en Technisch Beheer.
De sector richt zich op het optimaal faciliteren bij de realisatie van zijn huisvestingsbehoefte op functioneel, financieel en technisch gebied.
De sector Huisvesting is geconcentreerd ingericht, echter de medewerkers werken daar waar de projecten worden uitgevoerd.
 
Het Team Technisch Beheer heeft als doel het onderhouden en technisch in stand houden van de huisvestingsportefeuille van de organisatie.
 
De Dienst FM heeft Nederland verdeeld in drie verzorgingsgebieden, te weten Noord-Oost-Midden, Noord-West en Zuid.
Per verzorgingsgebied heeft team Technisch Beheer een regieteam ingericht voor het (laten) uitvoeren van het onderhoud aan de organisatieobjecten; dit onder aansturing van een coördinator.
 
Je bent regisseur van de uitvoering van het planmatige onderhoud aan politiepanden en -installaties, met name in een van de eenheden: Limburg, Oost-Brabant, Zeeland & West-Brabant, Noord-Nederland, Oost Nederland of Midden Nederland.
Jouw 'spelers' zijn de Technisch Adviseurs, een Projectmanagement Ondersteuner en de Coördinator van team Technisch Beheer, huisvestingmedewerkers van het team Facility Services en externe projectleiders en adviseurs.
 
Het onderhoud jaarplan wordt opgesteld door je collega Technisch Adviseurs.
Je analyseert jouw jaarplan en in overleg met je collega's van team Technisch Beheer en van team Facility Services maak je een logische uitvoeringsclustering en -planning op gebouw en installatieonderdeel.
 
Je zorgt dat de uitvoerende facilitaire teams, decentraal opgesteld binnen regionale Teams Facilitaire Services de werkzaamheden binnen plan en budget uitvoeren, waar nodig ondersteund door extern in te huren flexcapaciteit. Jij bent verantwoordelijk voor de aansturing van deze ‘flexpoolers’. Over de voortgang rapporteer je aan je eigen coördinator Technisch Beheer en aan de portefeuillehouder of themahouder huisvesting van team Facility Services.
Je functie is echter een mobiele functie, dat wil zeggen dat je overwegend in de eenheden zult werken, bij en met de regionale teams Facility Services.
 
 
Doelstelling
 
Het binnen planning en budget oprganiseren en realiseren van de jaarschijf Planmatig Onderhoud.
De jaarschijf is een afgeleide van de MJOP dat voor elk van de genoemde eenheden wordt opgesteld door een van de Technisch Adviseurs van Team Technisch Beheer.
Je bent het eerste aanspreekpunt namens het team Technisch Beheer bij vragen over onderhoudswerkzaamheden van een van de huisvestingsmedewerkers van de eerder genoemde teams Facilitaire Services.
Het jaarlijks budget voor Planmatig Onderhoud per eenheid ligt tussen de 3 en 6 miljoen Euro, afhankelijk van de omvang van de betreffende eenheid.
 

Verantwoordelijkheden
  • Je beoordeelt en accordeert mutaties in het vastgestelde onderhoud jaarplan
  • Je bent verantwoordelijk voor de inhuur en de aansturing van externe uitvoeringscapaciteit; deze zogenaamde ‘flexpoolers’ die worden ingezet ter versterking van de uitvoeringscapaciteit van de teams Facilitaire Services.
  • Je signaleert tijdig (dreigende) knelpunten in de uitvoering van de jaarschijf Planmatig Onderhoud en zoekt actioef en in overleg met je collega's naar effectieve oplossingen daarvoor.
  • Je betrekt tijdig en op een zorgvuldige manier de kennis en ervaring in de FM-organisatie ten behoeve van een effectieve en efficiente uitvoering van de jaarschijf planmatig onderhoud

Vakmatige taken
  • ‘Mandjes’ maken: onderhoudsregels uit de jaarschijven Planmatig Onderhoud voor gelijksoortige gebouwonderdelen of installaties worden doelmatig samengevoegd tot één project en aanbesteed. Je doet dit samen met de Technisch Adviseur.
  • Werkverdeling: Op basis van beschikbare capaciteit van, en in overleg met de huisvestingcollega'svan het team Facility Services wijs je projectleiders toe aan de samengestelde onderhoudsprojecten.
  • Het maken of laten maken van werkomschrijvingen, bestekken e.d.
  • Advies en sturing m.b.t. het uitvragen en beoordelen van offertes Planmatig Onderhoud waaronder mini-competities en meervoudig onderhandse aanbestedingstrajecten.
  • Voorbereiden van uitvoerings- en adviesopdrachten
  • Advies en sturing met betrekking tot het organiseren van opleveringen
  • Opstellen van voortgangsrapportages Planmatig Onderhoud
  • Organiseren van voortgangsoverleggen en adviseren aan de coördinator Technisch Beheer en de portefeuillehouder of themahouder van het regionale team Facility Services over bijsturingsmaatregelen
  • Advies en sturing op organiseren en actueel houden van technische documenten in de regionale huisvestingsarchieven (de pandgegevens worden primair door de teams Facility Services ontvangen en verwerkt).
  • Sturen op het in toenemende mate werken volgens uniforme richtlijnen en werkinstructies, t.b.v. het realiseren van de jaarschijven planmatig onderhoud. We verwachten van jou een actieve inbreng in het (door-)ontwikkelen van de zogenaamde toolbox planmatig onderhoud, waarin procesbeschrijvingen, werkinstructies en sjablonen voor formulieren, brieven e.d. worden bheerd en via het internet van de politie aan alle huisvestingsmedewerkers worden aangeboden.
 

Leidinggevende taken
geen leidinggevende taken
 

Contacten
 
Je succes hangt af van de mate waarin je effectief samenwerkt met je collega's van Technisch Beheer (Technisch Adviseurs, Coördinator, Adviseurs Planmatig Onderhoud, Projectmanagement Ondersteuners, Landelijke Contractmanagers)
en met de huisvestingcollega's van het regionale team Facility Services, leveranciers en overige stakeholders. Naast een vakmens ben je een verbinder bij uitstek.
 

Inzet in de lijn of project
 
Inzet in de lijn
 

Opleiding

Minimaal een erkende en afgeronde HBO opleiding in technische richting.
 
 
Werkervaring

Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider / opdrachtgever van technische onderhoudswerkzaamheden.
Minimaal 3 jaar aantoonbaar gewerkt met meerjarenonderhoudsplanningen en systemen.
Aantoonbare werkervaring met het adviseren op het gebied van huisvesting en vastgoed.
Aantoonbare kennis van en werkervaring met de wettelijke kaders en richtlijnen t.a.v. het beheer van gebouwen.
 

Competenties
  • Communicatief vaardig, zowel in woord als geschrift
  • Initiatief
  • Organisatie-sensitiviteit
  • Klantgerichtheid
  • Leervermogen
  • Overtuigingskracht
  • Probleemanalyse
  • Samenwerken
  • Inlevingsvermogen
 
Eisen
  • Minimaal een erkende en afgeronde HBO opleiding in technische richting of vergelijkbaar.
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider / opdrachtgever van technische onderhoudswerkzaamheden waarbij je verantwoordelijk bent geweest voor de inhuur en de aansturing van externe uitvoeringscapaciteit.
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar gewerkt met meerjarenonderhoudsplanningen en systemen.
  • Aantoonbare werkervaring binnen de publieke sector. Deze eis mag zowel worden gezien als 1) in dienst van, of 2) ingehuurd door
 
Wensen
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren op het gebied van huisvesting en vastgoed.
  • Aantoonbare werkervaring met de wettelijke kaders en richtlijnen t.a.v. het beheer van gebouwen.
  • Aantoonbare werkervaring in het maken van werkomschrijvingen, bestekken e.d.
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van voortgangsrapportages 1 keer per kwartaal.
 

 

 
Type opdrachtgever
Overige
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht