Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
001724
 
Opdracht
Proces (Change) Manager
 
Sluitingsdatum
2018-10-25 17:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
Startdatum: 7-1-2019
Einddatum: 31-12-2019
Optie tot verlenging: ja, max. 24 maanden totale opdrachtduur
Uren per week: 36
 

Opdracht omschrijving
 
De Proces (change) manager zal primair:
  • het ITIL Changeproces van de Politie binnen de dienst ICT begeleiden en verbeteren waar nodig
  • het CAB voorzitten (Change Advisory Board)
  • contacten onderhouden en een eerste aanspreekpunt zijn voor de stakeholders van het proces
  • communiceren over de changes richting de opdrachtgevers en leveranciers
  • ongevraagd en gevraagd adviezen geven over de ITIL processen
  • changes beoordelen (of laten beoordelen)
Door (laten) voeren van verbeteringen n.a.v. evaluties van changes.
Secundair zal hij of zij ook inhoudelijk invulling geven aan de Processen Capacity, Config en Availability management.
Dit alles in een ICT wereld waarin gewerkt wordt met methodes zoals Scrum, Agile, DEVOPS en Regulier beheer.
 

Doelstelling
 
Een robuust changeproces neerzetten wat door de dienst ICT gevolgd wordt in een veranderende wereld. Met daarbij de relaties richting de andere processen waarin de Proces Manager een prominente rol speelt.
De processen laten aansluiten op de verschillende methodes waarmee wordt gewerkt, zoals Scrum, Agile, DEVOPS etc.
 

Verantwoordelijkheden
 
Je bent Proces Manager van het Changeproces die ongevraagd advies geeft en invloed uitoefend op Config, Capacitiy en Availabiliy management.
 
 
Vakmatige taken
 
Vakmatige taken zijn benoemd bij de opdracht omschrijving.
 
 
Leidinggevende taken
 
Geen formeel leidinggevende rol.
 

Contacten

Opdrachtgever(s)
Leveranciers
Directe team
 

Inzet in de lijn of project
 
De inzet is projectmatig.
 

Opleiding
  • ITIL V3 gecertificeerd;
  • Minimaal aantoonbaar HBO werk - en denkniveau.
 
 
Werkervaring
  • Aantoonbare senior werkervaring (= minimaal 5 jaar werkervaring als ITIL Procesmanager) in grote (IT) organisaties (= 1000+ medewerkers), op het gebied van Change Management;
  • Affiniteit-/kennis van de werk methodes DEVOPS / Agile / Scrum en relatie naar de ITIL processen.
 
 
Competenties
  • Besluitvaardig
  • Coaching
  • Netwerkvaardigheid
  • Systeemdenken
  • Initiatief

 

 
Type opdrachtgever
Overige
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht