Beschrijving
Startdatum: z.s.m.
Duur: 12 maanden
Optie tot verlenging: mogelijk, maar niet bekend
Uren per week: 28-36
Team Gebiedsontwikkeling
In het team Gebiedsontwikkeling werken projectleiders, projectondersteuners, planeconomen en aan- en verkopers.
Het team initieert projecten die een concrete invulling geven aan de structuurvisie 2025.
Het gaat hierbij om o.a. woningbouwprojecten; projecten om bedrijven te realiseren; om projecten met een gemeentelijke grondexploitatie, om grotere projecten van marktpartijen waarbij de gemeente faciliteert en projecten die met gemeentelijke middelen worden gefinancierd.
Dit zijn onder andere projecten op infrastructureel gebied. Het team stuurt deze projecten aan en draagt actief bij aan de verbetering van de interne en externe samenwerking in gebiedsontwikkeling en projectmanagement.
Opdracht
Het doel van de functie assistent projectleider is het begeleiden, organisatorisch- administratief en inhoudelijk ondersteunen van gebiedsontwikkelingsprojecten (zoals woningbouw, centrumplannen en infrastructuur) vanaf de pre-projectfase tot de realisatiefase. De assistent projectleider is (mede) verantwoordelijk voor de realisatie van het project en bewaakt het project continu op de aspecten van, kwaliteit, tijd, geld, organisatie en informatie.
De assistent projectleider voert de volgende taken uit:
-
Ondersteunt de projectleider zowel op administratief/organisatorisch als inhoudelijk gebied bij de voorbereiding en realisatie van de projecten;
-
Treedt op als projectleider voor kleinere, eenvoudige gebiedsontwikkelingen en/of deelprojecten;
-
Treedt op als eerste aanspreekpunt voor in- en externe partijen (vertegenwoordigers uit diverse ambtelijke, bestuurlijke, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven) voor de aan projecten verbonden organisatorische aangelegenheden en algemeen inhoudelijke aspecten;
-
Zorgt voor het organiseren en logistiek en inhoudelijk voorbereiden van vergaderingen, bijeenkomsten e.d.; verzamelt relevante stukken; stelt de agenda op en verzorgt de samenstelling van (digitale) vergaderdossiers en zorgt voor de verslaglegging van de vergadering;
-
Verzorgt inhoudelijke correspondentie (opstellen van B&W adviesnota’s, raadsvoorstellen, diverse rapportages, planningen en brieven);
-
Neemt deel aan projectgroepen en levert daarin een inhoudelijke, ondersteunende bijdrage;
-
Bewaakt en coördineert in- en externe informatiestromen, attendeert de betreffende projectleiders op relevante aandachtspunten en signaleert knelpunten in de voortgang;
-
Beheert projectgegevens;
-
Verzorgt het beheer van aan projecten toegewezen budgetten;
-
Zorgt voor het (doen) inrichten, toegankelijk maken en beheren van digitale projectdossiers;
-
Stelt projectplanningen op en signaleert vroegtijdig knelpunten.
Vereisten / knock-outcriteria
-
Een gevolgde hbo opleiding
Gunningscriteria (weging)
-
Een afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
-
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar ervaring met gebiedsontwikkelingen
-
Bij geschiktheid van de gemeente, overstap na 12 maanden naar gemeente
-
Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase
|