Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
 
Opdracht
Programmaleider Aanbesteden
 
Sluitingsdatum
2018-11-30 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Groningen
 
Beschrijving
Startdatum: 1-1-2019
Einddatum: 30-6-2019
Optie tot verlenging: 3 x 6 maanden
Uren per week: 24
 
Opdrachtomschrijving
 
Het Programma Aanbesteden omvat de professionalisering van inkoop- en aanbestedingsfunctie in de gemeente en omvat de navolgende programmadoelen:
  • zorgdragen dat de door de gemeente  afgesloten overeenkomsten rechtmatig en doelmatig zijn
  • zorgdragen dat kennis, taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden in lijn met het vigerende inkoopbeleid van de gemeente zijn belegd en geborgd bij de medewerkers
 
De werkzaamheden van de Programmaleider bestaan uit onder meer het:
  • regisseren, coördineren van meerdere projectteams op verschillende niveaus in meerdere inhoudelijke domeinen in de organisatie
  • het afstemmen van de activiteiten met de andere projectteams in het programma
  • het overdragen van kennis over inkopen en aanbesteden, onder meer door het geven van workshops en training on the job
  • het adviseren van projectteams met betrekking tot inkoop en aanbesteden
  • het begeleiden van aanbestedingen van diverse omvang en op diverse niveaus
  • het bewaken van en het rapporteren over de projecten en de voortgang binnen het programma
  • het informeren en adviseren van de stuurgroep van het programma
 
 
Kandidaatomschrijving
 
Je voldoet aan het volgende competenties:
 
  • is daadkrachtig, deskundig en verbindend
  • behoudt goed overzicht
  • beschikt over goede analytische vaardigheden
  • is communicatief vaardig
  • beschikt over een grote dosis organisatiesensitiviteit
  • is in staat om mensen te enthousiasmeren en in beweging te krijgen
  • is inhoudelijk deskundig
  • denkt en werkt op HBO+/WO-niveau.
 
Opleidingseisen
- Heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding, Nevi 1, 2 en/of 3 en een opleiding/training Europees aanbesteden.
 
Ervaring       
 
- is een senior met minimaal 5 jaar relevante werkervaring en heeft actuele kennis op het gebied van aanbestedingsrecht;
- is een senior inkoopprofessional en heeft actuele kennis op het gebied van Europees aanbesteden;
- is vanuit de ervaring in het vakgebied goed op de hoogte van zaken binnen Sociaal Domein (Jeugd, Wmo, Participatie), I&A, Facilitair, Bedrijfsvoering en Communicatie;
- is ervaren in het uitvoeren van aanbestedingen mbv Best Value Approach;
- is ervaren in het projectmatig werken op verschillende niveaus in een organisatie.
 
 
Gespreksplanning
Week 49 en 50
 
 
Eisen
 
Opleiding
U heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding, Nevi 1, 2 en/of 3 en een opleiding/training Europees aanbesteden.
 
Werkervaring
U heeft in de periode van vijf jaren, ten minste één opdracht (project) in de gemeentelijke omgeving uitgevoerd, waarbij u was belast met de dagelijkse organisatie en leiding van de opdracht (het project) en jegens de opdrachtgever eindverantwoordelijk was voor de uitvoering van de opdracht. De opdracht is op een vakkundige en regelmatige wijze uitgevoerd en opgeleverd binnen de overeengekomen termijn. Toon dit aan in het CV.

 
Gunningscriteria

Werkervaring 1
Heeft zeer ruime aantoonbare ervaring met inkoop- en logistieke vraagstukken en Europees aanbesteden, werkt zelfstandig waardoor hij/zij direct bij binnenkomst productie kan leveren. Toon dit aan met concrete voorbeelden in CV met verwijzing naar ‘werkervaring punt 1’.

Werkervaring 2
Heeft zeer ruime aantoonbare ervaring met het opzetten van nieuwe en het professionaliseren van bestaande inkooporganisaties, kennisoverdracht en training on the job op diverse niveaus. Toon dit aan met concrete voorbeelden in CV met verwijzing naar ‘werkervaring punt 2’.

Werkervaring 3
Heeft aantoonbare kennis en ervaring opgedaan met project- cq programmamanagement. Toon dit aan met concrete voorbeelden in CV met verwijzing naar ‘werkervaring punt 3’.
 
Sollicitatiegesprek

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht