Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
2397
 
Opdracht
Adviseur Mobiliteit en Verkeer
 
Sluitingsdatum
2018-12-14 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Verkeer en vervoer
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
Startdatum: 2-1-2019
Einddatum: 2-4-2019
Optie tot verlenging: mogelijk maar nog niet bekend
Uren per week: 24-36
 
 
Om goed goed bereikbaar te zijn en te blijven werken we aan het verbeteren van de verkeersstructuur om te zorgen voor een betere doorstroming van het verkeer op de verkeersaders.
Ook willen we de inwoners en bezoekers stimuleren en faciliteren om slimmer te gaan reizen door meer alternatieven aan te bieden voor het vervoer per auto.
Dat kan bijvoorbeeld door het gebruik van de spoorlijn, (spits)bus en fiets te stimuleren. We zorgen hiermee voor duurzame mobiliteit.
En tegelijkertijd moeten we streven naar een nog grotere verkeersveiligheid.
 
Het beleidskader met de concrete beleidsdoelen op het gebied van mobiliteit voor de komende jaren is neergezet in het Gemeentelijk Verkeer en Vervoer Plan (GVVP).
Via een aantal concrete projecten wordt er gewerkt aan het realiseren van die doelen.

Wat verwachten we van jou?
Je levert een bijdrage aan het ontwikkelen, uitwerken en evalueren van een samenhangend beleid op het gebied van verkeer en mobiliteit op lokaal en regionaal niveau. Je adviseert daarbij aan het college, de raad en andere afdelingen;
Je neemt deel aan projecten en levert inhoudelijke bijdragen aan visies, bestemmingsplannen en andere beleidsplannen op lokaal en regionaal niveau;
Je behartigt de gemeentelijke belangen en beleidsdoelstellingen op regionaal en provinciaal niveau  waarbij je ook deelneemt aan provinciale en mogelijk rijksprojecten;
Naast deze vakinhoudelijke en zakelijke kant ben je gesprekspartner van burgers en bedrijven over deze onderwerpen. Je denkt vanuit de gedachte van participatie/samenwerking en vanuit deze gedachte communiceer je met anderen.

Gunningscriteria (weging)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeentelijke instelling
Minimaal een afgeronde relevante HBO bachelor opleiding zoals verkeerskunde, vervoer, sociale geografie
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in de beleidsvelden verkeer en mobiliteit op strategisch niveau
Aantoonbare werkervaring met burgerparticipatie en interactie met belanghebbende burgers en bedrijven
Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase

Competenties
Je bent een omgevingsbewuste en politiek sensitieve netwerker die zich thuis voelt in meerdere rollen: beleidsmedewerker, adviseur en regisseur
Je bent communicatief vaardig; je bent onder andere goed in staat politiek bestuurlijke afwegingen te vertalen en over te brengen richting collega’s en bewoners
Je schrijft heldere (beleids)stukken over complexe vraagstukken en kunt deze presenteren voor verschillende typen publiek
Je werkt planmatig en resultaatgericht, waarbij jij je inzet voor zowel je eigen deel als het totaal
Je kunt goed samenwerken, maar ook zelfstandig kun je prima functioneren
Je bent pro-actief en denkt in oplossingen in plaats van in problemen

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Planning
De selectiegesprekken vinden plaats op dinsdagmiddag 18 december 2018.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen maandag 17 december 2018 bericht.

Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht