Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000098
 
Opdracht
Senior Inrichting PMO Processen, 40 uur per wk
 
Sluitingsdatum
2014-03-13 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
(Algemeen) management, Financieel en administratie
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving

Startdatum 01-05-2014
31-12-2014
Ja, met 6 maanden
40



De realisatie van de Nationale Politie moet leiden tot een eenduidige inrichting en werking van de organisatie, die de voorspelbaarheid van politiewerk voor burgers, partners en gezag groter maakt. Binnen de Nationale Politie worden de bedrijfsvoeringsprocessen grotendeels belegd bij het Politiedienstencentrum.

Als senior Inrichting PMO processen lever je binnen de PMO (Programma Management Organisatie) van het PDC een belangrijke bijdrage aan de vorming van het Politiedienstencentrum (PDC). Je bent verantwoordelijk voor het standaardiseren en inwerking stellen van de PMO processen voor de vorming van het PDC conform MSP en PRINCE2. Je draagt zorg voor de inrichting en ondersteuning van het programma en de projecten op het gebied van planning & monitoring, vaststellen en bewaken programma standaarden, ondersteunen overlegvormen, risico & issue management, capaciteitsmanagement, kwaliteitsmanagement en wijzigingsbeheer. Je richt een kwaliteitsmanagement systeem op PDC niveau in voor alle onderliggende projecten en programma's.  

Je speelt een centrale rol in het inzichtelijk maken van de voortgang van de vorming van het PDC d.m.v. het opstellen en monitoren van de integrale programmaplanning (incl. afhankelijkheden). Daarnaast lever je ondersteuning vanuit je team aan de programmamanager, de projectleiders en de realisatiemanagers binnen de diensten.

Je zorgt ervoor dat het overal goverance plan in werking wordt gesteld binnen het PDC en ziet toe dat de afgesproken werkwijze wordt gehanteerd. Daarnaast beoordeel je o.a. of de betrokken stakeholders de juiste beslissingsbevoegdheden hebben.

Je rapporteert aan de betrokken stakeholders en maakt daarmee voor het gehele PDC inzichtelijk wat de status is van de inrichting van het PDC. Je doet dit in nauwe samenwerking met de stakeholders en onder verantwoordelijkheid van het hoofd PMO. Je communiceert met personen op verschillende niveaus in de organisatie op de juiste toon en hebt een uitstekend gevoel voor politieke verhoudingen en de behoeftes van verschillende stakeholders.

Je blijft proactief streven naar verbetering van de PMO processen en de medewerkers in je team door reflectie en door de inzet van je ervaring uit andere trajecten.



Het standaardiseren en in werking stellen van PMO processen binnen het PDC en daarbij het aansturen van het team, zodat de overal doelstelling wordt behaald.



Zie opdrachtomschrijving.



Zie opdrachtomschrijving.



Leidt een implementatie van PMO processen en rapporteert aan het hoofd van het PMO DPC.



Zie opdrachtomschrijving.



Project



Een afgeronde erkende HBO / WO opleiding is een eis. De behaalde Prince2 Foundation of Practitioner certificering is een wens.
Naast PRINCE2 heb je minimaal nog één extra certificering op het gebied van programma / projectmanagement zoals SCRUM, IPMA, MSP of PMI is een wens.
 

Eisen:
Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar in project management in de (semi)publieke sector en aantoonbare werkervaring met het inrichten, opzetten en operationaliseren van een planning- en rapportagestructuur binnen een projectorganisatie.
Aantoonbare werkervaring met het implementeren van voor deze opdracht relevante PMO processen.
Minimaal 2 jaar relevante ervaring als teamleider / projectmanager in de (semi) publieke sector opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
Aantoonbare werkervaring met leidinggeven (3 of meer medewerkers).

Wensen:
Aantoonbare ervaring met het leiden van een PMO organisatie voor een groot programma in de laatste 3 jaar.
Aantoonbare ervaring met het opzetten van één of meerdere PMO organisatie(s) in de laatste 3 jaar.
Aantoonbare werkervaring met het gebruik van Principal Toolbox.


Teamplayer, politieke sensitiviteit, analytisch, secuur, transparant, communicatief sterk en zelfstandig. Kennis van financiële processen (o.a. budgettering)  is een vereiste. Je kunt best practices identificeren en uitdragen. Uitstekende beheersing Microsoft Office applicaties; Word, Excel, PowerPoint en project planning tools.


Planning / Afspraken
De gesprekken vinden op 18 maart 2014 plaats.
19-03-2014


Tarief
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2014 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31 december 2014 voor 40 uur per week. Het contract kan optioneel met 6 maanden worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de screening. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
Aantoonbare kennis van werken opgedaan in de praktijk volgens de Prince2 methodiek. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
 
Een afgeronde erkende HBO / WO opleiding. U dient een kopie van het behaalde diploma toe te voegen bij uw inschrijving.
 
Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar in project management in de (semi)publieke sector en aantoonbare werkervaring met het inrichten, opzetten en operationaliseren van een planning- en rapportagestructuur binnen een projectorganisatie. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
 
Aantoonbare werkervaring met het implementeren van voor deze opdracht relevante PMO processen. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
 
Minimaal 2 jaar relevante ervaring als teamleider / projectmanager in de (semi) publieke sector opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
 
Aantoonbare werkervaring met leidinggeven (3 of meer medewerkers). Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
 
Verstrek in Word of PDF-formaat een uitgewerkte toelichting van 1 objectieve referentie (niet ouder dan 3 jaar). Let hierbij expliciet op de volgende vermelding in de uitgewerkte toelichting: - geef in de toelichting duidelijk aan dat het om een gelijkwaardige opdracht gaat; - naam opdrachtgever of werkgever; - geef de periode (start- en einddatum) aan en het aantal uren per week; - de opdrachtformulering; - de taken en verantwoordelijkheden; - de behaalde resultaten; - naam referent van de leidinggevende, functie en telefoonnummer. De inschrijver gaat bij het meesturen van de referenties akkoord dat de referentie mag worden geverifieerd door een bevoegde medewerker van de politie.


Inhoudelijke CV wensen
20 % Aantoonbare ervaring met het leiden van een PMO organisatie voor een groot programma in de laatste 3 jaar. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % Aantoonbare ervaring met het opzetten van één of meerdere PMO organisatie(s) in de laatste 3 jaar. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % Aantoonbare werkervaring met het gebruik van Principal Toolbox. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % De behaalde Prince2 Foundation of Practitioner certificering. U dient een kopie van de behaalde certificering toe te voegen bij uw inschrijving.
20 % Naast PRINCE2 heb je minimaal nog één extra certificering op het gebied van programma / projectmanagement zoals SCRUM, IPMA, MSP of PMI. U dient een kopie van de behaalde certificering (te weten anders dan Prince2) toe te voegen bij uw inschrijving.


Planning
06-03-2014 00:00
07-03-2014 12:00
10-03-2014 23:59
13-03-2014 12:00
13-03-2014 00:00
19-03-2014 23:50
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht