Beschrijving
Startdatum 01-05-2014
31-12-2014
Ja, met 6 maanden
40
De realisatie van de Nationale Politie moet leiden tot een eenduidige inrichting en werking van de organisatie, die de voorspelbaarheid van politiewerk voor burgers, partners en gezag groter maakt. Binnen de Nationale Politie worden de bedrijfsvoeringsprocessen grotendeels belegd bij het Politiedienstencentrum.
Als senior Inrichting PMO processen lever je binnen de PMO (Programma Management Organisatie) van het PDC een belangrijke bijdrage aan de vorming van het Politiedienstencentrum (PDC). Je bent verantwoordelijk voor het standaardiseren en inwerking stellen van de PMO processen voor de vorming van het PDC conform MSP en PRINCE2. Je draagt zorg voor de inrichting en ondersteuning van het programma en de projecten op het gebied van planning & monitoring, vaststellen en bewaken programma standaarden, ondersteunen overlegvormen, risico & issue management, capaciteitsmanagement, kwaliteitsmanagement en wijzigingsbeheer. Je richt een kwaliteitsmanagement systeem op PDC niveau in voor alle onderliggende projecten en programma's.
Je speelt een centrale rol in het inzichtelijk maken van de voortgang van de vorming van het PDC d.m.v. het opstellen en monitoren van de integrale programmaplanning (incl. afhankelijkheden). Daarnaast lever je ondersteuning vanuit je team aan de programmamanager, de projectleiders en de realisatiemanagers binnen de diensten.
Je zorgt ervoor dat het overal goverance plan in werking wordt gesteld binnen het PDC en ziet toe dat de afgesproken werkwijze wordt gehanteerd. Daarnaast beoordeel je o.a. of de betrokken stakeholders de juiste beslissingsbevoegdheden hebben.
Je rapporteert aan de betrokken stakeholders en maakt daarmee voor het gehele PDC inzichtelijk wat de status is van de inrichting van het PDC. Je doet dit in nauwe samenwerking met de stakeholders en onder verantwoordelijkheid van het hoofd PMO. Je communiceert met personen op verschillende niveaus in de organisatie op de juiste toon en hebt een uitstekend gevoel voor politieke verhoudingen en de behoeftes van verschillende stakeholders.
Je blijft proactief streven naar verbetering van de PMO processen en de medewerkers in je team door reflectie en door de inzet van je ervaring uit andere trajecten.
Het standaardiseren en in werking stellen van PMO processen binnen het PDC en daarbij het aansturen van het team, zodat de overal doelstelling wordt behaald.
Zie opdrachtomschrijving.
Zie opdrachtomschrijving.
Leidt een implementatie van PMO processen en rapporteert aan het hoofd van het PMO DPC.
Zie opdrachtomschrijving.
Project
Een afgeronde erkende HBO / WO opleiding is een eis. De behaalde Prince2 Foundation of Practitioner certificering is een wens.
Naast PRINCE2 heb je minimaal nog één extra certificering op het gebied van programma / projectmanagement zoals SCRUM, IPMA, MSP of PMI is een wens.
Eisen:
Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar in project management in de (semi)publieke sector en aantoonbare werkervaring met het inrichten, opzetten en operationaliseren van een planning- en rapportagestructuur binnen een projectorganisatie.
Aantoonbare werkervaring met het implementeren van voor deze opdracht relevante PMO processen.
Minimaal 2 jaar relevante ervaring als teamleider / projectmanager in de (semi) publieke sector opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
Aantoonbare werkervaring met leidinggeven (3 of meer medewerkers).
Wensen:
Aantoonbare ervaring met het leiden van een PMO organisatie voor een groot programma in de laatste 3 jaar.
Aantoonbare ervaring met het opzetten van één of meerdere PMO organisatie(s) in de laatste 3 jaar.
Aantoonbare werkervaring met het gebruik van Principal Toolbox.
Teamplayer, politieke sensitiviteit, analytisch, secuur, transparant, communicatief sterk en zelfstandig. Kennis van financiële processen (o.a. budgettering) is een vereiste. Je kunt best practices identificeren en uitdragen. Uitstekende beheersing Microsoft Office applicaties; Word, Excel, PowerPoint en project planning tools.
Planning / Afspraken
De gesprekken vinden op 18 maart 2014 plaats.
19-03-2014
Tarief
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Beschikbaarheid
20 % Aantoonbare ervaring met het leiden van een PMO organisatie voor een groot programma in de laatste 3 jaar. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % Aantoonbare ervaring met het opzetten van één of meerdere PMO organisatie(s) in de laatste 3 jaar. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % Aantoonbare werkervaring met het gebruik van Principal Toolbox. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % De behaalde Prince2 Foundation of Practitioner certificering. U dient een kopie van de behaalde certificering toe te voegen bij uw inschrijving.
20 % Naast PRINCE2 heb je minimaal nog één extra certificering op het gebied van programma / projectmanagement zoals SCRUM, IPMA, MSP of PMI. U dient een kopie van de behaalde certificering (te weten anders dan Prince2) toe te voegen bij uw inschrijving.
Planning
06-03-2014 00:00
07-03-2014 12:00
10-03-2014 23:59
13-03-2014 12:00
13-03-2014 00:00
19-03-2014 23:50
|