Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000097
 
Opdracht
Medior PMO PDC, 40 uur per wk
 
Sluitingsdatum
2014-03-13 12:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie, Management support
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving

Startdatum 01-05-2014
31-12-2014
Ja, met 6 maanden
40



De realisatie van de Nationale Politie moet leiden tot een eenduidige inrichting en werking van de organisatie, die de voorspelbaarheid van politiewerk voor burgers, partners en gezag groter maakt. Binnen de Nationale Politie worden de bedrijfsvoeringsprocessen grotendeels belegd bij het Politiedienstencentrum.

Als medior inrichting PMO ben je medeverantwoordelijk voor het standaardiseren van de PMO processen. De PMO processen dienen binnen het gehele Politiedienstencentrum (PDC) gestandaardiseerd en gedocumenteerd te zijn, zodat rapportage op het hoogste niveau mogelijk is.

Verder geef je invulling aan de uitrol van het governanceplan door o.a. overlegstructuren te organiseren, stuurgroepstukken voor te bereiden en planningen te maken.

Richt je gezamenlijk een kwalitatiesmanagement proces in op PDC niveau.

Je speelt verder een centrale rol in het in werking brengen van de verschillende PMO processen zoals planning & monitoring, vaststellen en bewaken programma standaarden, ondersteunen overlegvormen, risico & issue management, capaciteitsmanagement en wijzigingsbeheer.

Verder begeleidt en support je de realisatiemanager, de projectmanager en de projectbegeleiders met het gebruik van de diverse tooling zoals de principal toolbox.

Je rapporteert aan de betrokken stakeholders en maakt daarmee voor het gehele PDC inzichtelijk wat de status is van de inrichting van het PDC. Je doet dit in nauwe samenwerking met de stakeholders en onder verantwoordelijkheid van het hoofd PMO. Je communiceert met personen op verschillende niveaus in de organisatie op de juiste toon en hebt een uitstekend gevoel voor politieke verhoudingen en de behoeftes van verschillende stakeholders.

Je blijft proactief streven naar verbetering van de PMO processen door reflectie en door de inzet van je ervaring uit andere trajecten.



Het standaardiseren en in werking brengen van de PMO processen voor  de projecten en programma's binnen het PDC. Daarnaast vedere support leveren aan het PMO PDC.



Zie opdrachtomschrijving.



Zie opdrachtomschrijving.



Ondersteuning van de teamleider inrichting PMO processen en volledig zelfstandig functioneren.



Zie opdrachtomschrijving.



Project



Een afgeronde erkende HBO / WO opleiding is een eis. De behaalde Prince2 Foundation of Practitioner certificering is een wens.
 


Minimaal 2 jaar relevante ervaring als projectondersteuner gelijkwaardig met het functieprofiel binnen een organisatie / instelling met meer dan 1.000 medewerkers opgedaan in de afgelopen 3 jaar is een eis.
Minimaal 2 jaar relevante ervaring als projectondersteuner gelijkwaardig met het functieprofiel in de (semi) publieke sector met meer dan 1.000 medewerkers opgedaan in de afgelopen 3 jaar is een wens.
Kennis van financiële processen (o.a. begroten en budgetteren) is een wens.
Aantoonbare werkervaring met het gebruik van Principal Toolbox of Microsoft Project is een wens.
Basis certificering op het gebied van SCRUM, IPMA, MSP of PMI is een wens.



Teamplayer, analytisch, politieke sensitiviteit, secuur, transparant, communicatief sterk en zelfstandig. Ervaring met Principal Toolbox of soortgelijke tooling. Je kunt best practices identificeren en uitdragen. Uitstekende beheersing Microsoft Office applicaties; Word, Excel, PowerPoint en project planning tools.


Planning / Afspraken
De gesprekken vinden op 18 maart 2014 plaats.
19-03-2014


Tarief
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2014 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31 december 2014 voor 40 uur per week. Het contract kan optioneel met 6 maanden worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de screening. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
Aantoonbare kennis van werken opgedaan in de praktijk volgens de Prince2 methodiek. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
 
Een afgeronde erkende HBO / WO opleiding. U dient een kopie van het behaalde diploma toe te voegen bij uw inschrijving.
 
Minimaal 2 jaar relevante ervaring als projectondersteuner met het inrichten, opzetten en operationaliseren van een finance- en rapportagestructuur binnen een organisatie / instelling met meer dan 1.000 medewerkers opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
 
Verstrek in Word of PDF-formaat een uitgewerkte toelichting van 1 objectieve referentie (niet ouder dan 3 jaar). Let hierbij expliciet op de volgende vermelding in de uitgewerkte toelichting: - geef in de toelichting duidelijk aan dat het om een gelijkwaardige opdracht gaat; - naam opdrachtgever of werkgever; - geef de periode (start- en einddatum) aan en het aantal uren per week; - de opdrachtformulering; - de taken en verantwoordelijkheden; - de behaalde resultaten; - naam referent van de leidinggevende, functie en telefoonnummer. De inschrijver gaat bij het meesturen van de referenties akkoord dat de referentie mag worden geverifieerd door een bevoegde medewerker van de politie.


Inhoudelijke CV wensen
20 % Minimaal 2 jaar relevante ervaring als projectondersteuner gelijkwaardig met het functieprofiel in de (semi) publieke sector met meer dan 1.000 medewerkers opgedaan in de afgelopen 3 jaar. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % Aantoonbare werkervaring met het gebruik van Principal Toolbox of Microsoft Project. Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % Aantoonbaar in de praktijk opgedane kennis van financiële processen (o.a. begroten en budgetteren). Dit moet duidelijk vermeld staan in het CV van de kandidaat.
20 % De behaalde Prince2 Foundation of Practitioner certificering. U dient een kopie van de behaalde certificering toe te voegen bij uw inschrijving.
20 % Basis certificering op het gebied van SCRUM, IPMA, MSP of PMI is een pré. U dient een kopie van de behaalde certificering toe te voegen bij uw inschrijving.


Planning
05-03-2014 00:00
07-03-2014 12:00
10-03-2014 23:59
13-03-2014 12:00
13-03-2014 00:00
19-03-2014 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht