Beschrijving
|
|
Publicatiedatum |
07-03-2014 |
Dienstverband |
36 uur per week |
Aanvraagnummer |
UT454 |
Werk/denkniveau |
HBO |
Verloopdatum |
14-03-2014 14:00 |
Aanvang |
z.s.m. |
|
Duur |
2 maanden (met optie tot verlenging) |
Organisatie
Je bent werkzaam bij de gemeente, hoofdafdeling Sociale Zekerheid. Deze afdeling heeft verschillende afdelingen met hun eigen expertise. De ruim dertig collega-klantmanagers van de afdeling Klantbeheer hebben uiteenlopende achtergronden en zijn verdeeld over vier teams. Samenwerking en openheid staan hoog in het vaandel, net als een ontspannen werksfeer. Je werkgebied is voortdurend in beweging, bijvoorbeeld door schommelingen op de arbeidsmarkt of regelgeving van de overheid.
Opdracht
De meest kwetsbare personen in de samenleving kloppen bij jou aan voor hulp. Je begeleidt een vaste groep cliënten persoonlijk bij hun aanvragen voor bijstand. Je bent regisseur van het arbeidstraject in brede zin, terwijl de uitvoering bij de trajectbegeleider ligt. Je luistert naar cliënten, maakt plannen, je wijst hen op mogelijkheden en beperkingen en helpt hen het maximale te bereiken binnen de kaders van de wet. Je ontvangt je cliënten op het stadhuis of gaat op huisbezoek. Je beoordeelt de rechtmatigheid van aanvragen voor de Wet Werk en Bijstand 2012 en de Ioaw. Je hebt veel contact met uiteenlopende partijen, zoals zorginstellingen, energiebedrijven of de schuldhulpverlening. Je bent de spin in het web van alle betrokkenen.
Gunningscriteria (weging) -
Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau (30%)
-Kennis van sociale wetgeving en sociaal recht (30%)
-Minimaal 3 jaar ervaring in de laatste 5 jaar binnen de sociale dienst als klantmanager rechtmatigheid (30%)
-32-36 uur per week beschikbaar (10%)
Competenties
De kandidaat dient over de volgende competenties te beschikken:
Klantgericht handelen, resultaatgericht handelen, samenwerken, stressbestendig, plannen en organiseren, helder communiceren, stevig in je schoenen staan alsmede een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Gedurende de selectiegesprekken bij de gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.
Benodigd aantal professionals
Wij zijn op zoek naar één klantmanager.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s , opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 12. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.
|