Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
ZU459
 
Opdracht
Projectleider Digitalisering, 12 uur per wk
 
Sluitingsdatum
2014-03-24 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Facilitair, ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

 

 

Organisatie   Publicatiedatum 14-03-2014
Dienstverband gemiddeld 12 uur per week    
Werk/denkniveau HBO Verloopdatum 24-03-2014 08:00
Aanvang z.s.m.  
Duur 3 maanden (optie tot verlenging: 3 mnd)

 

 

 

Opdracht
Als projectleider digitalisering richt je je in de komende maanden op drie zaken, te weten: het coördineren van het implementatieproces, het contact met de leverancier van het systeem en het opleiden van de medewerkers binnen de organisatie die het systeem gaan beheren en die met het systeem gaan werken. Je werkt voor het team Bestuursondersteuning en Juridische Zaken (BJZ) van de afdeling Bedrijfsvoering, Advies en Services (BAS). Het project wordt uitgevoerd vanuit het team BJZ. De realisering geschiedt in nauwe afstemming met het team Applicatiemanagement (AM). Het project heeft als doelstelling de digitalisering van de stukkenstroom rondom de staf-, de college- en de raadsvergaderingen. De vergaderingen zelf worden inmiddels digitaal gefaciliteerd (iBabs).Maar de stukkenstroom rondom de vergaderingen verloopt hoofdzakelijk nog met papier. Voor de processen rondom de parafering, het aanleveren en de agendering van de vergaderingen is het BABS (bestuurlijke activiteiten bewakingssysteem) ontwikkeld. De implementatie en uitrol van dit systeem is nog niet gerealiseerd. Met het oog op de beperkte capaciteit binnen het team BJZ zoeken we op korte termijn een projectleider voor dit project.

 

Als projectleider BABS werk je intensief samen met de sleutelfiguren rondom de bestuurlijke stukkenstroom en met de toekomstig beheerder van de applicatie. Doel van het project is om enerzijds de applicatie BABS begin juni 2014 gereed te hebben de ingebruikname, en anderzijds de organisatie tijdig toegerust te hebben voor het gebruik van het systeem. Je hebt een directe lijn met de leverancier van het systeem rondom de voortgang in de oplevering van de applicatie. Je kent de prioriteiten en issues en stemt regelmatig af met de sleutelfiguren binnen de organisatie. Je hebt een coördinerende rol in de verschillende testfasen en zorgt voor een plan voor de uitrol. De interne opleidingen worden door jou verzorgd.


Gunningscriteria (weging)
-Kennis van en ervaring met de implementatie van BABS, iBabs, en de implementatie van systemen van MSI, de leverancier van BABS (40%);
-Kennis en ervaring met projectmatig werken en met de Prince II methodiek (20%);
-Ervaring met implementatie van ICT-systemen (20%);
-Ervaring met het geven van trainingen aan applicatiebeheerders en aan eindgebruikers (20%);


De kandidaten worden op basis van de gunningscriteria gerangschikt. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

 

Competenties
-Flexibel;
-Externe gerichtheid;
-Pro-actief;
-Samenwerken;
-Stressbestendig;
-Communicatief vaardig;

 

Gedurende de selectiegesprekken bij gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.


Benodigd aantal professionals
1.


CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: kan in overleg worden ingevuld.

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht