Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
001998
 
Opdracht
Projectcontroller Financiƫn, 40 uur per wk
 
Sluitingsdatum
2014-04-07 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie
 
Provincie
Gelderland
 
Beschrijving

Startdatum 01-07-2014
01-07-2015
40
8
4
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden?
6 De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.


Het team Financiële Administratie en Beheer (FAB) zorgt voor de financieel administratieve processen en boekhoudkundige werkzaamheden (registratie en controle) t.b.v. de provinciale organisatie

Het team Financieel Beleid (FIB) ondersteunt en adviseert het provinciebestuur en de directie op financieel gebied en bij specifieke financieel-economische vraagstukken, waaronder vermogensbeheer.

Het team Business Planning en Control (BPC) bestaat uit drie clusters van 5 tot 7 adviseurs, die de managers ondersteunen en adviseren op het gebied van planning & control, financiën en bedrijfsvoering. Daarnaast kent het team BPC een cluster waar de centrale regie op de organisatie en totstandkoming van de planning- en controlcyclus vorm wordt gegeven. Binnen dit team wordt de ontwikkeling van de financiële informatievoorziening – samen met partners binnen en buiten de afdeling – gecoördineerd en verder vormgegeven.

Het team Inkoop ondersteunt en adviseert het management bij het definiëren en vormgeven van hun inkoop- en aanbestedingsvraagstukken op het gebied van diensten en leveringen.

Daarnaast wordt op verzoek van bepaalde beleidsprogramma’s, afdelingen en/of grote projecten specifieke financiële capaciteit gevraagd voor het betreffende onderwerp. In dit geval wordt voor het project ........en het wegenproject in combinatie een stevige projectcontroller gezocht. Deze projectcontroller zal hiërarchisch vanuit de afdeling Financiën worden aangestuurd en functioneel door de betreffende projectmanagers.

Functie-inhoud:

-In algemene zin: zorg dragen voor alle zaken die nodig zijn om de projecten financieel te beheersen.

-Gevraagd en ongevraagd advies geven aan de projectmanagers  t.a.v. de beheersing van de financieel/administratieve  aspecten van het totale project.

-Bewaken van de kaders zoals die in het algemeen door de provincie worden gesteld aan de AO, de financiële registratie en beheersing van projecten.

-Zorg dragen voor het verder vormgeven en onderhouden van de inrichting  van de financiële projectadministraties binnen de projectenmodule van Oracle Finance, zodanig dat er op eenvoudige wijze inzicht is in de inkomsten en uitgaven (en het met elkaar in de pas -open daarvan). Daarnaast dient er een contractenadministratie te worden opgezet.

-Verzorgen van de vereiste financiële analyses, overzichten, prognoses en voortgangsrapportages (o.a. voor de projectmanagers en de control unit binnen de afdeling UW) en daarnaast waar nodig voor de directie, het politieke bestuur en externe partijen.

-Zorgen dat de informatie die nodig is voor de financiële sturing van het project wordt gegenereerd vanuit de financiële projectadministratie (Oracle). Hieronder wordt ook begrepen het aanleveren van relevante informatie voor de provinciale P&C cyclus, zowel in financiële zin als beleidsmatig.

-Tijdig signaleren dat er problemen dreigen te ontstaan in de financiële voortgang en ~afwikkeling van (delen van) het project.

-(Ongevraagd) Adviseren op het gebied van sturingsmaatregelen.

-Mede uitvoering geven aan het risicobeheer in relatie tot het realisatiecontract en interne financiële regelgeving.

-Zorgen voor de interne controle, gericht op naleving van de afgesproken beheersmaatregelen.

-Eerste aanspreekpunt vanuit deze projecten voor de controlerende (huis-)accountant.

-Deelnemen (waar nodig) aan gesprekken met externe partijen die in samenwerking met de provincie bijdragen aan het realiseren van de beoogde doelstellingen.

-De taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden zullen nog nader uitgewerkt worden in een projectplan. Dit projectplan is thans in voorbereiding.

 


Voor deze opdracht zoeken wij een kandidaat die aan het volgende profiel voldoet:

-Afgeronde HBO opleiding op financieel-economisch gebied en relevante werkervaring in deze richting.

-Aantoonbaar tenminste 5 jaar relevante werkervaring in de rol van projectcontroller bij voorkeur zowel in de utiliteitsbouw als in de infratechniek en  tenminste 3 jaar relevante werkervaring met geïntegreerde contracten (design, built and operating).

-Kennis van DBFMO-overeenkomsten inclusief BOM-mechanismen (Betalingsmechanismen Outputspecificatie Monitoring).

-Ervaring met concurrentiegerichte dialoog en aantoonbaar uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel in woord als geschrift.

-In staat tijdig te signaleren als er problemen dreigen te ontstaan in de financiële afwikkeling (van delen) van de projecten.

-Bereid en in staat een goede inhoudelijk en persoonlijke samenwerking en afstemming op te bouwen en te onderhouden met zowel de projectorganisatie als de lijnorganisatie van de betrokken partijen, en in het bijzonder met de control- unit bij de afdeling UW bij de provincie.

-Een goed ontwikkelde bestuurlijke/politieke antenne en weet proactief om te gaan met politiek-bestuurlijke wensen en belangen.

-Pragmatische instelling en werkwijze.

-Constructieve meedenker, maar ook iemand met een “rechte rug”  die overtuigd een duidelijk (afwijkend) standpunt durft in te nemen.

-Teamspeler.


Tarief
Minimaal: € 80,00
Maximaal: € 100,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting. Op straffe van uitsluiting is het niet toegestaan om andere dan de daarvoor aangewezen functionarissen te benaderen over de aanbesteding. Inhoudelijke vragen omtrent deze offerteaanvraag kunnen UITSLUITEND via het systeem worden gesteld. De antwoorden op deze vragen zullen middels een nota van inlichtingen aan alle partijen in de marktplaats worden toegezonden. Deze nota van inlichtingen maakt integraal onderdeel uit van deze offerteaanvraag. Telefonische vragen zullen NIET worden beantwoord. Technische vragen met betrekking tot het gebruik van de applicatie kunt u stellen via de 'Helpfunctie' rechtsboven in het menu. Beoordeling offertes: Nadat uw aanbod is geplaatst wordt uw offerte digitaal beoordeeld. Hieruit volgt een automatische sortering (ranking) van de hoogste naar de laagste kwaliteitscore. Binnen een groep met dezelfde kwaliteitsscore worden de biedingen gesorteerd van lage naar hoge prijzen. De CV's en biedingen van de Top 5 offertes worden na een verificatie op de eisen en wensen voorgelegd aan de opdrachtgever. Indien geen van de eerste kandidaten geschikt bevonden wordt, worden de CV’s en biedingen van de volgende 5 offertes in ranking voorgelegd aan de opdrachtgever. De geschiktheid van de kandidaat wordt door de opdrachtgever beoordeeld in een gesprek. In dit gesprek wordt de kandidaat individueel beoordeeld op ervaring, kennis, competenties, beeld en uitstraling. De opdrachtgever selecteert maximaal 5 kandidaten die voor een gesprek in aanmerking komen. De opdrachtgever bepaalt uiteindelijk welke kandidaat wordt ingehuurd. De overeenkomst is maandelijks opzegbaar.

 
De kandidaat beschikt tenminste over een afgeronde HBO opleiding op financieel-economisch gebied (bijv. HEAO/BE/EJ/MER) en relevante werkervaring in deze richting. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, plaats en het afstudeerjaar. En benoem ook in welke rol en in een concrete beschrijving hoe de gevraagde relevante werkervaring is opgedaan.
 
De kandidaat heeft aantoonbare ervaring op het gebied van complexe projectadministraties in de wegensector in relatie tot financiële wet- en regelgeving (financiële deskundigheid is daarbij een vereiste, zo beschikt u minimaal over kennis van bijv. BBV en het lasten- en batenstelsel). Geef aan op welke wijze u deze aantoonbare ervaring heeft opgedaan. Geef daarbij twee concrete, recente voorbeelden waaruit dit blijkt en specificeer nadrukkelijk uw eigen rol.
 
De kandidaat heeft aantoonbaar tenminste 5 jaar relevante werkervaring in de rol van projectcontroller in zowel de utiliteitsbouw als in de infratechniek. Geef aan op welke wijze u deze aantoonbare ervaring heeft opgedaan. Geef daarbij twee concrete, recente voorbeelden waaruit dit blijkt en specificeer nadrukkelijk uw eigen rol.
 
De kandidaat heeft aantoonbaar tenminste 3 jaar relevante werkervaring met geïntegreerde contracten (design, built and operating). Geef een toelichting (beschrijving) hoe u denkt aan de gevraagde ervaring in deze eis te voldoen.
 
De kandidaat beschikt aantoonbaar over kennis van en ervaring met DBFMO-overeenkomsten inclusief BOM-mechanismen (Betalingsmechanismen Outputspecificatie Monitoring). Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet.


Inhoudelijke CV wensen
25 % De kandidaat beschikt over zeer gedegen, aantoonbare kennis van de P&C-cyclus, de samenhang tussen de verschillende onderdelen daarbinnen, en de wijze waarop deze verder kunnen worden ontwikkeld in het belang van de organisatie~en poltiek-bestuurlijke sturing en verantwoording. Geef in ieder geval twee (2) concrete, recente voorbeelden waarin u aantoont dat u aan deze wens voldoet.
25 % De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van een politiek-bestuurlijke organisatie, de werkwijze hierbij en in het politieke-bestuurlijke krachtenveld, en ervaring als gesprekspartner met het politieke bestuur (politiek-bestuurlijke sensitiviteit). Weet proactief om te gaan met politiek-bestuurlijke wensen en belangen. Geef een concreet en recent voorbeeld waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet.
20 % De kandidaat heeft aantoonbaar gedegen kennis van en ervaring met complexe boekhoudpakketten (bij voorkeur Oracle). Geef een concreet en recent voorbeeld waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet.
20 % De kandidaat is aantoonbaar in staat in de samenwerking met verschillende betrokken partijen op ambtelijk niveau goed te kunnen schakelen tussen de verschillende abstractieniveau's (managers en collega-adviseurs en -administrateurs) in een provinciale (danwel gemeentelijke: 100.000 + gemeente) organisatie dan wel de externe partners (aantoonbaar kunnen samenwerken en teamplayer), bijv. aannemers en andere overheden. Geef een concrete toelichting (beschrijving) hoe u denkt aan de gevraagde competentie in deze eis te voldoen.
10 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met concurrentiegerichte dialoog en aantoonbaar uitstekende communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift, zowel gericht op het bijdragen aan de resultaten als aan het verder vorm geven van samenwerking (zowel in relatie tot interne dan wel externe partners). Geef een concrete toelichting (beschrijving) hoe u denkt aan de gevraagde vaardigheden in deze eis te voldoen.


Planning
19-03-2014 00:00
25-03-2014 23:59
26-03-2014 23:59
07-04-2014 23:59
08-04-2014 00:00
29-05-2014 23:59
 
Type opdrachtgever
Provincie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht