Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Implementatiemanager Decentralisaties Jeugd, AWBZ, 28 uur per wk
 
Sluitingsdatum
2014-04-04 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
0
 
Beschrijving

Aanvang opdracht: 1-5-2014
Voltooiing opdracht: 31-12-2014
Optie verlenging: 2 x 3 maanden

Prijsstelling: €50 - €90 per uur
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid

 

Opdrachtomschrijving
De gemeente is op zoek naar een manager die de implementatie van de 3 decentralisaties in de uitvoering nader kan vormgeven en begeleiden.

Concreet geeft de implementatiemanager in opdracht van de stuurgroep 3D en onder coördinatie van de programmamanager 3D uitvoering aan het vastgestelde beleidsplan 3D en het (nog in ontwikkeling zijnde) implementatieplan van de gemeente  De rol van de implementatiemanager is daarbij hoofdzakelijk om de interne organisatieprocessen klaar te maken voor de decentralisaties, met name bij publiekszaken, applicatiebeheer, ICT, dienstverlening en facilitaire zaken en financiën. Uiteraard moet daarbij aansluiting gezocht en gevonden worden bij de processen van externe partijen waar wij mee samenwerken zodat een en ander zowel qua toegang als qua registratie als qua verantwoording en administratie vlekkeloos werkt op 1 januari 2015. De implementatiemanager stuurt daarbij zowel het proces aan en zorgt dat alle acties tijdig en in de juiste volgorde worden uitgevoerd (50%) en voert ook een aantal van de acties zelf uit (50%), bijvoorbeeld het beschrijven van werkprocessen, het maken van formulieren of het maken van contracten of convenanten waar nodig. De implementatiemanager rapporteert periodiek over de voortgang via of in overleg met de programmamanager 3D aan de stuurgroep 3D.

Aan de hand van het implementatieplan zullen bij start van de opdracht concrete eindresultaten worden vastgelegd met de geselecteerde kandidaat.
 
Kandidaatomschrijving
De kandidaat die wij zoeken:

-heeft ervaring in de overheid of de non-profitsector en ruime ervaring in het werkveld van het sociale domein en is goed op de hoogte van de decentralisaties en de nieuwe wetten;

-heeft (management)ervaring met en kennis van klantsystemen, applicatiebeheer (GWS) en andere relevante ICT-systemen;

-heeft financieel inzicht en ervaring met AO/IC-procedures;

-heeft bij voorkeur ervaring met risicomanagement;

-heeft uitstekende schrijfvaardigheden, kan hoofd- en bijzaken onderscheiden en kan kort en bondig en vooral begrijpelijk rapporteren aan het management;

-is een goed organisator die in staat is om samen met beleidsadviseurs en uitvoerders visie, strategie en beleid te vertalen naar implementatie en uitvoering;

-signaleert en agendeert knelpunten bij de opdrachtgever en heeft bestuurlijke en politieke sensitiviteit.

 

 

De kandidaat die wij zoeken beschikt over de volgende competenties:
plannen en organiseren, motiveren, sturen, resultaatgerichtheid, omgevingsbewustzijn.

Uit de top 10 van kandidaten worden maximaal 3 kandidaten uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.
 
Toelichting op rooster
Aan de hand van de beschikbaarheid van de kandidaat wordt besloten of er 24 of 32 uur per week gewerkt gaat worden.
 
 
Eisen
Opleidingsniveau
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring binnen de overheid of non-profitsector en het werkveld van het sociale domein.

 
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 30%

Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging: 20%

Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider/leidinggevende/adviseur binnen een overheidsorganisatie op een uitvoerende afdeling, zoals Publiekszaken of Werk Inkomen en Zorg of Individuele voorzieningen.
Weging: 40%

GWS4all
Op CV aantoonbare werkervaring met het systeem GWS4al.
Weging: 10%

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht